Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی ماه‌ها از پایان اجرای طرح دریا در سواحل مازندران می‌گذرد که هنوز حقوق ناجیان تسویه نشده است و پرداخت طلب ۱.۳ میلیارد تومانی آنان، هفته‌ها و ماه‌ها است که امروز و فردا می‌شود! البته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران عدم تخصیص اعتبار را دلیل اصلی این تاخیر می‌داند و گفته است امیدواریم این مشکل برای سال آینده مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با وجود گذشت نزدیک به ۵ ماه از فصل تابستان، اما همچنان ناجیان غریق چشم انتظار واریز حقوق معوقه خود هستند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۹۰۰ ناجی غریق استان طی مدت ۴ ماه به طور متناوب در سواحل استان بکار گیری شدند و طی این مدت، حقوق سه ماه آنان پرداخت شد و حقوق یک ماه دیگر همچنان معوقه باقی مانده است.

سرانجام پس از چند ماه انتظار، در آبان ماه امسال نزدیک به ۱.۵ میلیارد از طلب ناجیان به حساب آن‌ها واریز شد و همچنان و با گذشت دو ماه از زمستان، هنوز مطالبه ناجیان تسویه نشده است و مبلغ حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت حقوق یک ماه از مسئولان طلب‌کارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین اقدامات در خصوص پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مازندران، اظهار کرد: از چهار ماه فعالیت ناجیان غریق استان، تاکنون حقوق ۳ ماه به آن‌ها پرداخت شد و یک ماه دیگر به آن‌ها بدهکاریم و در تلاش برای پرداخت مابقی مطالبات‌شان هستیم.

علی رجبی وندچالی با بیان اینکه گلایه ناجیان غریق بابت تاخیر در پرداخت دستمزدشان، به حق است؛ افزود: تاخیر در پرداخت حقوق معوقه ناجیان به این دلیل است که کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در ۵ استان کشور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حقوق ناجیان غریق در استان‌های شمالی، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعه متعدد به تهران و پیگیری‌های مستمر، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

رجبی وندچالی ادامه داد: ما در سواحل استان مازندران نزدیک به ۹۵۰ ناجی غریق استفاده می‌کنیم و حقوق و پشتیبانی از این تعداد افراد مشغول به فعالیت، اعتبار و پول لازم دارد و چون اعتباراتی برای این موضوع در سطح ملی دیده نشده، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز موفق به پرداخت مبلغ بدهی معوقه یک میلیارد و ۳۰۰ تومانی ناجیان غریق بابن حقوق یک ماه باقیمانده آنان نشده‌ایم؛ اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌ها بنا شده است تا حداکثر دو هفته آینده، اعتبار جدید برای پرداخت حقوق معوقه ناجیان که تامین اعتبار داده شده و تنها باید تخصیص داده شود و به استان بیاید، انجام شود و در آینده‌ای نزدیک، مابقی طلب ناجیان، تسویه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، با بیان اینکه درصدد حل مکشل تامین اعتبار برای سال آینده هستیم؛ تصریح کرد: برای سال بعد، برنامه‌ای را در دست اجرا داریم که در این طرح، درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح دریا در استان داده‌ایم که امیدواریم وزارت کشور آن را تامین کند.

رجبی وندچالی با اشاره به مشارکت ۹۵۰ ناجی طی سال جاری در طرح‌های دریا در استان مازندران، متذکر شد: طی سال جاری، ۲۸ طرح دریا اجرا شد که بیش از ۶۰۰ نفر توسط ناجیان غریق، نجات یافتند.

به گفته وی، تعداد غرقی‌های استان طی سال جاری، ۴۰ نفر بود که نسبت به سال گذشته، روند نزولی داشته است.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ناجیان غریق پرداخت حقوق حقوق معوقه طرح دریا یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • گلایه‌های بازیکنان از سرپرست جدید باشگاه استقلال
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد