Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز دوشنبه در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سطح کشور تدوین و تصویب شده است، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ملزم به اجرای موارد ذکر شده در این سند هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال کار گزارش‌گیری از میزان پیشرفت این اسناد در استان‌های مختلف آغاز شده است، اضافه کرد: به منظور در جریان قرار گرفتن روند اجرای این اسناد به تعدادی از استان‌ها سفر کردیم و در استان‌هایی هم که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط نارنجی قرار داشتند به صورت ویدیو کنفرانس گزارش وضعیت اجرای این اسناد دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سامانه رصد و پایش سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در روز زن امسال توسط رییس جمهور رونمایی شد، گفت: این سامانه در هشت محور اطلاعات و خدمات مرتبط با وضعیت زنان و خانواده را دریافت و گزارش ارائه می‌کند.

ابتکار یک بخش مهم این سامانه را رصد و پایش شاخص‌های عدالت جنسیتی اعلام کرد و یادآور شد: وقتی دستگاه ها اقدامات لازم را در راستای در اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده انجام می‌دهند شاخص‌ها بهبود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه در در قالب هشت بخش و ۲۸ شاخص طراحی و راه اندازی شده است، اظهار داشت: در این دولت گام‌های ویژه‌ای در راستای بهبود شرایط و وضعیت بانوان در کشور برداشته شده است و امید می‌رود با همکاری وهمراهی اقشار مختلف به ویژه خود بانوان بتوانیم در این راستا به نتایج مثمرثمری دست پیدا کنیم.

معصومه ابتکار،معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

شرکت در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، نشست زن کرد، سرمایه اجتماعی، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی سنندج و حضور در برنامه گفتمان صداوسیمای مرکز کردستان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان است.

برچسب‌ها کردستان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سنندج معصومه ابتکار بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سنندج کردستان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده سنندج معصومه ابتکار بانوان اخبار کنکور جمهوری در امور زنان و خانواده معاون رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نقش بی‌بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقا سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی منشور کرامت بارداری، برگزاری دوره‌های آموزشی هادیان زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ حیات جنین، ازدواج به هنگام و تشویق به فرزندآوری از اقدامات انجام شده در حوزه مامایی است.

وی افزود: ماماها در زمینه مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، نقش بی‌بدیل دارند و در این زمینه ارائه مراقبت‌های حضوری و غیرحضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی برای مادران باردار نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراقبت و بررسی تکامل و رشد کودکان از دیگر اقدامات ماماها در کشور است، تصریح کرد: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه و بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت با محوریت ماماها است.

فرشیدی بیان کرد: آموزش حین ازدواج، مشاوره‌های فرزندآوری و آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده نقش دارند، اظهار کرد: خدمات بارداری و غیربارداری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، زیرا این قشر نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت دختران، زنان و مادران خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت هستند و نقش آنها در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است، باید به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده توجه ویژه‌تری شود و در این راستا، ماماها نقش مهم و کلیدی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

کد خبر 751701

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • رییس رسانه ملی با خانواده شهید داریوش رضایی نژاد دیدار کرد
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق افتتاح شد
  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور