Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی صبح دوشنبه در دیدار سرکار خانم صدیق، مدیر کل امور بانوان استانداری قم و جمعی از مشاوران امور بانوان نهادهای استانی قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد گفت: مقوله زن در نگاه اسلامی یک مقوله راهبردی و برجسته است؛ در حقیقت امام راحل (ره) یک رویکرد کلان و جامع و دقیق نسبت به زن داشتند و این نگاه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن کریم و سنت اهل بیت (علیهم السلام) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ایرادات اساسی نگاه غربی به مقوله زن، گفت: در جهان غرب مقوله زن و خانواده پیچیده و دارای مشکلات زیادی می‌باشد؛ غرب با نگاه غلطی به رویکرد زن و خانواده نگریسته است در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی، دارای یک گفتمان جامع و کلان نسبت به زن می‌باشد و این گفتمان لازم است به صورت مدام بازسازی و عرضه شود که در حقیقت این در درجه اول وظیفه حوزه و نهادهای فرهنگی و فکری اجتماع است.

وی گفت: در این رقابت گفتمانی که بین انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در ایران با نگاه و گفتمان غربی وجود دارد یکی از مسائل مهم و کلیدی مقوله زن و خانواده است و خوشبختانه انقلاب اسلامی دارای گفتمان منطقی و جذابی است که لازم است به درستی تبیین شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولیت‌ها و کارها بدون حضور زن محقق نمی‌شود، گفت: لازم است که برای این حضورها یک مدل سازی دقیق و جامعی تعریف شود.

وی با بیان نقش حوزه در جامعه، افزود: حوزه وقتی حوزه است که در جامعه آثار مثبتی از خود به جا بگذارد و اگر این آثار مثبت در جامعه دیده نشد حتماً اختلالی وجود دارد که باید برطرف شود.

کد خبر 5141988

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه آیت الله اعرافی استانداری قم حضور زنان در جامعه دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها گرگان انقلاب اسلامی ایران شیراز شیوع کرونا شهرستان کرج اردبیل مقوله زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است