Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در مراسمی با حضور قائم مقام دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام مهدی یعقوبی به‌عنوان مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان  در استان خراسان جنوبی منصوب و از زحمات حجت‌الاسلام علی محمدی قدردانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارش تسنیم از   بیرجند ، سیامک ره‌پیک ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دفتر خراسان جنوبی یکی از دفاتر استانی است که هیچ دغدغه‌ای در سال‌های گذشته در مورد انتخابات نسبت به آن نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قائم مقام دبیر شورای نگهبان در این زمینه افزود: طبق قانون اساسی نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای نگهبان است.

وی بیان کرد: گاهی در افکار عمومی و بین برخی نخبگان مسائلی در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود اما تلاش شورای نگهبان در ادوار مختلف رعایت قانون و اصل بر بی‌طرفی و توجه به انصاف و اخلاق در برگزاری انتخابات بوده است. 

ره‌پیک عنوان کرد: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را هم داریم و برگزاری انتخابات پرشور نیازمند تلاش همه مجموعه‌های ذیربط است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: ظرفیت و عمق انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بزرگ و عمیق است و مشکلاتی که در کشور وجود دارد حتما حل خواهد شد چون مردم ایران در دوران مختلف مشکلات بزرگ و زیادی را پشت سر گذاشتند.

ره‌پیک با اشاره به اینکه مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمن با دست خالی ایستادند و این تهدید بزرگ را به برکت رهبری امام راحل و انسجام ملی پشت سر گذاشته شد گفت: امیدواریم از گذر انتخابات پیش رو حرکت‌های بزرگی برای رفع مشکلات انجام شود.

دشمنان با هر شیوه به دنبال نفوذ هستند

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دشمن، دشمن است و از هر طریقی می‌خواهد نفوذ کند گفت: باید برای آینده برنامه‌ریزی شود که مطابق با شرایط روز و دنیای استکبار بتوانند پاسخگوی هرگونه حرکت کوچک و یا بزرگی باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: جایگاه شورای نگهبان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و از خرداد 1343 تا کنون زحمات و رنج‌های زیادی پای این انقلاب و نظام کشیده شده و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، تقدیم شهدا و جانبازان فراوان، تحمل سختی و همت مردم به این منظور است که اسلام اجرایی را به میدان بیاورند.

وی افزود: اسلام اجرایی وقتی محقق می‌شود که مجریان شایسته در قوای سه گانه و مسئولیت‌های مختلف با انگیزه در این انقلاب و نظام توفیق خدمت پیدا کنند.

عبادی بیان کرد: در جمهوری اسلامی نظام بر اساس انتخابات است و حضور مدیران شایسته در قوای سه گانه و پست‌های مسئولیتی دیگر زمانی محقق می‌شود که افراد بر اساس خواسته مردم مسئولیت بگیرند.

در حاشیه این نشست حجت الاسلام مهدی یعقوبی به عنوان مسئول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی محمدی مسئول پیشین این دفتر قدردانی شد.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی شورای نگهبان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار می شود .

محسن نصر پور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم بر ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر برای راهیابی به مجلس شورای با هم رقابت می کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی