Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادراه تهران - البرز و یا کنار گذر جنوبی تهران که از سال ۹۵ اجرای آن آغاز شده، در هفته اول اسفند ماه با حضور مقامات مسئول به بهره برداری می‌رسد.

طول این  آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است و  استان‌های تهران و البرز را دور می‌زند و برای کاهش مدت زمان سفر رانندگانی که قصد دارند از شمال غرب و غرب به شمال شرق و شرق سفر کنند، بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش چشمگیر ترافیک تهران - کرج

این آزاد راه در قالب کمربندی و کنار گذر باعث کاهش چشمگیر حجم ترافیک، مصرف سوخت، و صرفه جویی در زمان سیر می‌شود.

در همین رابطه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  آزاد راه جنوبی تهران ۵ استان  را پوشش می‌دهد  که کمی با فاصله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، گفت: این آزادراه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است.

بیشتر بخوانید

کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سیر با افتتاح آزادراه تهران - البرز

او ادامه داد: این کنار گذر ۵ استان را پوشش می‌دهد و ترافیک سنگین تهران، البرز و اتوبان کرج-قزوین را کاهش می‌دهد و این خود یکی از افتخارات در حوزه آزاد راهی کشور به شمار می‌رود.

اسلامی اظهار کرد: کنار گذر جنوبی تهران یکی از بزرگ‌ترین کنارگذرهای کشور است و حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۸ کیلومتری است.

این مقام مسئول بیان کرد: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان‌های شمال جنوبی و شرقی - غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه‌های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنار گذر جنوبی تهران در مدت ۵ سال عملیاتی شد و این پروژه رکوردی در حوزه مهندسی و عمرانی کشور به شمار می‌رود، افزود: در دولت قبل ایده و اجرای این پروژه شکل گرفته و ما توانستیم پیش از پایان دولت اجرای آن را به پایان برسانیم.

اسلامی بیان کرد: اجرای این پروژه و سرمایه گذاری ۷۰ درصدی آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا صورت گرفته و آورده دولت حدود ۳۰ درصد بوده است‌.

او با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ توسعه زیر ساخت و توسعه کشور را بتوانیم از طریق این مدل سرمایه گذاری بیشتر کنیم تا شاهد افزایش کیفیت زیرساخت‌ها در این بخش باشیم، یادآور شد: در همین ایام دهه فجر در حوزه آزادراه ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.

گفتنی است، این آزاد راه بخشی از کریدور شرق و غرب و شمال، جنوب است که استان‌های شمال غرب را به استان‌های شمال شرق متصل می‌کند و از استان‌های اصفهان، قم و اراک عبور می‌کند و بخشی از راه ابریشم را هم شامل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران بهره برداری آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد