Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:02:12 GMT

وزیر خارجه جدید کره جنوبی فعالیتش را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۰۵۲۵

وزیر خارجه جدید کره جنوبی فعالیتش را آغاز کرد

به گزارش ایرنا از یونهاپ، پیشنهاد انتصاب آقای  «چونگ ایو یونگ» ۷۴ ساله برای جانشینی خانم «کانگ کیوانگ وا» به عنوان وزیر امور خارجه، اول بهمن ماه سال جاری ساعاتی قبل از روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام شد.

کارشناسان می‌گویند، این اقدام به عنوان پیشنهادی برای کمک به احیای مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای کره شمالی تلقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چونگ به عنوان مشاور عالی امنیتی رئیس جمهوری کره جنوبی تلاش کرده بود میان دو کشور آمریکا و کره شمالی میانجیگری کند، برخی ها از سرگیری مذاکرات هسته ای میان آمریکا و کره شمالی را به تلاش های او نسبت می دهند.

با این حال، آقای چونگ متهم شد که پس از اجلاس دوم کیم و ترامپ، در سال ۲۰۱۹ در ویتنام دو طرف را گمراه کرده است.

خانم کانگ امروز دوشنبه پس از نزدیک به چهار سال در راس دیپلماسی کره جنوبی، دفتر کار خود را ترک کرد.

کانگ که از ژوئن ۲۰۱۷ وزارت امور خارجه کره جنوبی را رهبری می‌کرد، ابراز امیدواری کرد جانشین وی «چونگ ایو یونگ» در برنامه هایش به موفقیت برسد.

وی گفت: "من دفتر را ترک می کنم، اما وزارت امور خارجه برای همیشه در اینجا خواهد بود. من پیش بینی می‌کنم وزیر جدید خارجه که نقشی اساسی در روند صلح کره ایفا کرد و پس از یک وقفه کوتاه دوباره به کار بازگشت، به طور فعال وزارت را هدایت کند."

کانگ در سخنرانی خداحافظی خود، چونگ را "مناسب ترین گزینه" برای وزارت امور خارجه در "یک دوره حساس برای دیپلماسی و روابط بین کره ای" توصیف کرد.

وی گفت: "من امیدوارم که تحت رهبری جدید، سیاست هایی که ما برای آن تلاش کرده‌ایم پیشرفت زیادی داشته باشد و وزارت به حرکت خود ادامه دهد. "

کانگ همچنین با اشاره به تصمیم اخیر ایران در آزادی اکثر ۲۰ ملوان نفتکش توقیف شده کره جنوبی گفت که در این ‌مورد احساس آرامش می‌کند.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ برچسب‌ها کره‌ جنوبی جو بایدن ایالات متحده آمریکا ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی جو بایدن ایالات متحده آمریکا کره جنوبی جو بایدن ایالات متحده آمریکا ترامپ اخبار کنکور امور خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو