Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه در قاهره با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که الصفدی و شکری راهکارهای فراهم کردن فضای سیاسی برای احیای مذاکرات صلح جدید بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت هفت سال از توقف این مذاکرات را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که وزرای خارجه اردن و مصر همچنین نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عرب در خصوص مسئله فلسطین را مورد بررس قرار دادند.

به نوشته روزنامه «القدس‌ العربی»، در این دیدار بر اولویت دادن به راه‌‌حل‌های سیاسی برای تمامی بحران‌های منطقه‌ای به منظور تقویت امنیت و ثبات و توان ملت‌های منطقه‌ای تأکید شد.

برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی فلسطین

امروز دوشنبه نشست گفت‌وگوهای ملی فلسطین با مشارکت گروه‌های مختلف فلسطینی تحت نظارت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره آغاز شد.

 

حاضران در این نشست موضوعات مهم از جمله انتخابات فلسطین را بررسی خواهند کرد.

وبگاه «الیوم السابع» به نقل از یک منبع مسئول گزارش داد که هدف از برگزاری این نشست، تلاش برای حل اختلافات فلسطینی به منظور ساختن آینده بهتر برای نسل‌های آتی است.

وی افزود که برگزاری این نشست در راستای علاقه‌مندی دائمی مصر به حمایت از ملت فلسطین جهت تحقق وحدت این ملت است.

 

هدف از برگزاری این نشست پایان دادن به دودستگی‌ بین گروه‌های فلسطینی و برگزاری موفق انتخابات فلسطین عنوان شده است.

این نشست امروز دوشنبه با مشارکت ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح، حماس و جهاد اسلامی در قاهره آغاز شد و قرار است فردا سه‌شنبه نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سامح شکری ایمن الصفدی وزیر خارجه مصر وزیر خارجه اردن نشست گروه های فلسطینی قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر