Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز دومین روزی است که گریفیتس در ایران به سر می برد این اولین سفر این مقام رسمی سازمان ملل در امور یمن به ایران است و این درحالی است که پیش از این به کرات در عربستان حضور یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، برخی بر این باورند که حضور گریفیتس در ایران بعد از اعلام بایدن مبنی بر قطع کمک های اطلاعاتی نظامی به ائتلاف در یمن صورت پذیرفته است و لذا دارای پیامی خاص است این در حالی است که دفتر گریفیتس می گوید این سفر از قبل برنامه ریزی شده و تصادم آن با تحولات امروز و به ویژه در سیاست های اعلامی جدید بایدن اتفاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز یکشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره سفر «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به تهران گفت: مدتی است که قرار بود گریفیتس به ایران بیایید و آمدن گریفیتس ربطی به موضع گیری اخیر بایدن ندارد و قرار است فردا با آن دیدار کنم.
دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد که گریفیتس در سفر دو روزه خود به ایران قرار است با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و دیگر مقام‌های ایرانی ملاقات کند. بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک نماینده ویژه (در امور یمن) در حمایت از راه‌حل سیاسی مبتنی بر مذاکره برای جنگ در یمن است؛ راه‌حلی که خواسته‌های مردم یمن را دربرمی‌گیرد. اولویت فوری نماینده ویژه، حمایت از توافق بین طرف‌های درگیر جنگ بر سر یک آتش‌بس در سراسر این کشور، اتخاذ اقدامات فوری انساندوستانه و از سرگیری فرآیند سیاسی است.

آمادگی ایران برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن
وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه گوترش در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حمایت از نقش آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن اعلام کرد.
«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار آخرین وضعیت بحران یمن و راه‌های دستیابی به صلح و ثبات این کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات پس از آغاز بحران یمن و به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به این بحران بزرگ انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مشکلات مردم محروم یمن پرداخت و تنها راه‌حل بحران یمن را از طریق سیاسی و نه جنگ تحمیلی خواند.
ظریف در این ملاقات آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هرگونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره اقتصادی تحمیل شده به مردم یمن را اعلام کرد.
مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را با اهمیت ارزیابی کرد و دیدگاه سازمان ملل متحد را در خصوص حل بحران در یمن از طریق برقراری آتش بس، کمک رسانی اقتصادی و از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی تشریح کرد.

عراقچی در دیدار گریفیتس: یمن راه‌حل نظامی ندارد
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه یمن راه‌حل نظامی ندارد، راه خروج از بحران کنونی را توقف جنگ، رفع محاصره و انجام گفت‌وگوهای سیاسی خواند.
«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات ایرانی در تهران حضور دارد، در ادامه رایزنی‌هایش با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
در این ملاقات موضوعات و تحولات جاری در منطقه خلیج فارس از جمله موضوع یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
عراقچی در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران همواره معتقد بود یمن راه‌حل نظامی ندارد و راه خروج از بحران کنونی، توقف جنگ، رفع محاصره و انجام گفت‌و‌گوهای سیاسی است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین عزم جمهوری اسلامی ایران را برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور برقراری صلح، ثبات و توسعه منطقه مورد تأکید قرار داد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن ضمن تشریح اقدامات سازمان ملل برای برقراری صلح خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت فوری برقراری آتش بس و رفع محدویت‌های جاری است تا از این طریق اقدامات انسان‌دوستانه آغاز شده و روند سیاسی از سر گرفته شود.

استقبال ایران از طرح نماینده ویژه دبیرکل برای برقراری آتش بس در یمن
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن استقبال از طرح نماینده ویژه دبیرکل برای برقراری آتش بس در یمن و رفع محاصره از فرودگاه صنعا و بندر الحدیده تصریح کرد: باید جلوی مداخله خارجی در یمن گرفته شود.
«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن امروز (دوشنبه) در ادامه دیدارها با مقامات ایرانی با «سید کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.
خرازی در این دیدار با تأکید بر اهمیت فوریت پایان جنگ علیه مردم یمن، خواستار قطع فوری ارسال سلاح از آمریکا و اروپا به عربستان و امارات عربی متحده شد.
وی از ظهور نشانه‌های مثبت برای خاتمه جنگ در یمن استقبال و تصریح کرد: امارات و عربستان به عنوان بازیگران کلیدی این جنگ ویرانگر، هیچ دستاوردی نداشته‌اند.
خرازی افزود: اکنون که فرصتی برای خاتمه دادن به این جنگ فراهم آمده، امیدواریم آمریکا در موضع خود مبنی بر قطع همکاری تسلیحاتی و اطلاعاتی با عربستان صادق باشد و با قطع صادرات سلاح از آمریکا و اروپا به عربستان و امارات، زمینه توقف این جنگ فراهم شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی راه حل صلح و ثبات در یمن را برقراری گفت‌وگوهای یمنی - یمنی خواند و با اشاره به ضرورت بی‌طرفی کامل نماینده سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد: باید جلوی مداخله خارجی در یمن گرفته شود.
خرازی همچنین بر آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل در راستای برقراری صلح و ثبات در یمن تاکید کرد و گفت: این جنگ حاصلی جز کشتار و فاجعه انسانی نداشته است. در واقع، انصارالله یمن جز برخورداری از حق ذاتی خود و مشارکت در یک دولت دموکراتیک در یمن، خواسته دیگری ندارد، اما هدف مداخله عربستان و امارات جلوگیری از تشکیل یک دولت مردمی بر خاسته از اراده مردم در یمن است.
وی با استقبال از طرح نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس در یمن و رفع محاصره از فرودگاه صنعا و بندر الحدیده تصریح کرد: با این ایده که پایان جنگ در یمن به ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا کمک می‌کند، موافقم و امیدوارم که این جنگ به پایان برسد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: مهم این است که حکام امارات و عربستان به این ادراک برسند که جنگ راه حل مسئله یمن نیست و از مسیر گذشته برگردند.
خرازی همچنین بر ضرورت رفع محاصره یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید و خاطرنشان کرد: ایران همواره تلاش کرده تا کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال کند که با مانع مواجه بوده و در صورت رفع محاصره علیه این کشور، کشورهای بسیاری هستند که حاضر به کمک‌رسانی به مردم یمن می‌باشند.
گریفیتس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هم در این ملاقات با توضیح طرح خود برای برقراری آتش‌بس در یمن، گفت با موضع اعلامی جدید آمریکا در قطع حمایت از جنگ در یمن، فرصت خوبی برای پایان جنگ در این کشور فراهم آمده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد شورای راهبردی روابط خارجی برای برقراری آتش بس در یمن سازمان ملل در امور یمن جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد وزیر امور خارجه مارتین گریفیتس برقراری صلح رفع محاصره گفت وگوهای جنگ در یمن بحران یمن حل بحران مردم یمن گفت وگو راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماموریت کاوشگر ناسا به قمر پوشیده از یخ سیاره مشتری قرار است حاوی پیام منحصربفردی باشد. 

دانشمندان سازمان آمریکایی «متی اینترنشنال» (METI International) نیز در همین راستا تاکید کرده‌اند که کاوشگر جست‌و‌جوی حیات در قمر یخی مشتری اهداف تعریف شده‌ای دارد که در یک قدمی دستیابی به آنها است. این سازمان نیز به انتقال پیام‌های رادیویی قدرتمند به حیات فرازمینی اختصاص دارد.

فضاپیمای اروپا کلیپر ناسا که در اکتبر ۲۰۲۴ (شش ماه دیگر) به قمر پوشیده از یخ مشتری می‌رسد، حامل پیامی حکاکی شده با لیزر است که ارتباط بشریت با قمر یخی را جشن می‌گیرد و ادای احترامی به ماموریت‌های گذشته این سازمان است که همگی به دنبال حیات در سیاره‌های فرازمینی بودند.

پژوهشگران اطمینان دارند اقیانوس عظیمی از آب شور کیلومتر‌ها زیر سطح پوشیده از یخ اروپا وجود دارد که این قمر را به نامزد اصلی میزبانی از حیات فرازمینی در منظومه شمسی تبدیل می‌کند. با این حال تعیین اینکه آیا این اقیانوس پنهان دارای عناصر شیمیایی مناسب برای حمایت از حیات است یا نه، دشوار بوده است.

دانشمندان سازمان آمریکایی «متی اینترنشنال» اظهار کرده‌اند، ما صدا‌های ضبط شده را به ۱۰۳ زبان جمع آوری کردیم و تصمیم گرفتیم آنها را به شکل موج‌هایی تبدیل کنیم که این صدا‌ها را به صورت بصری نشان می‌دهد. 

همکاران ناسا این شکل از موج‌ها را در صفحه فلزی حک کردند که از الکترونیک حساس فضاپیما در برابر تشعشعات شدید سیاره مشتری محافظت می‌کند. از آنجا که آب برای برقراری حیات اولویت اصلی کاوش‌های سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا است، بخش دیگری از پیام نیز به طوری طراحی شده که طول موج‌های اجزای آب را به صورت بصری به تصویر می‌کشد.

حک کردن پیام‌ها در فضاپیما روش جدیدی نیست و پیام کلیپر پیروی از سنتی است که قدمت به آن چند دهه می‌رسد.

این ماموریت هدف اصلی خود را بررسی و تحقیق درباره قمر یخی و جستجوی اطلاعات در مورد وجود حیات در آن قرار داده است. یکی از جوانب این ماموریت، ارسال یک پیام میان دو سیاره آبی است که به زبان‌های مختلف و شکل‌های مختلف ارسال می‌شود و به عنوان نمونه تلاشی برای حضور انسان در فضا و کشف اسرار آن به جا می‌ماند.

ماموریت ناسا اطلاعاتی ارزشمند از این قمر را در اختیار می‌گذارد و شاید ادله‌ای برای وجود زندگی در فضا را ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم