Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عناصر داعش با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در رقه درگیر شدند که در پی آن هفت نفر از نیروها کشته و زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از درگیری عناصر داعش با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرکز گزارش داد که چند فرد مسلح امروز دوشنبه به یک ایست‌وبازرسی متعلق به شبه‌نظامیان کُرد در ریف غربی استان رقه حمله کردند.
به گزارش این مرکز، این درگیری که با تیربار صورت گرفت باعث شد که چهار نفر از نیروهای «امنیت داخلی» کُردها موسوم به نیروهای «آسایش» کشته شوند.
در حملات عناصر داعش به این ایست‌وبازرسی سه نفر از نیروهای امنیتی کُرد نیز زخمی شدند.
این در حالی است که این منطقه شاهد انفجارهای مختلفی از جمله بسته‌های انفجاری بوده است.

حمله تروریست های جبهه النصره به ادلب
وزارت دفاع روسیه افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره را متهم کرد در 24 ساعت گذشته 23 بار مناطق کاهش تنش در ادلب را گلوله باران کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت دفاع روسیه افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره را متهم کرد در 24 ساعت گذشته 23 بار مناطق کاهش تنش در ادلب، در شمال غرب سوریه، را گلوله باران کردند.
جانشین مدیر مرکز حمیمیم، وابسته به وزارت دفاع روسیه، با اشاره به اینکه مناطقی در ادلب، حلب، حماه و لاذقیه گلوله باران شده است، افزود، در این مدت گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه به توقف درگیری پایبند بوده اند.
جبهه النصره که از آن بعنوان شاخه القاعده در سوریه یاد می‌شود، هم اکنون در قالب گروهک «هیئه تحریر الشام» بر بخش‌های از استان ادلب تسلط دارد. علی‌رغم تغییر چند باره نام و در نهایت حضور در قالب هیئه تحریر الشام، اما همچنان از آن به عنوان یک گروهک تروریستی یاد می‌شود.

راه اندازی پرواز میان دوحه-دمشق
منابع سوری از برقراری پرواز هفتگی میان پایتخت‌های سوریه و قطر خبر دادند.
شرکت هواپیمایی سوریه از راه اندازی خط پروازی میان دمشق و دوحه خبر داد.
بر اساس این گزارش، پرواز دمشق-دوحه و بالعکس روز چهارشنبه دهم فوریه جاری انجام خواهد شد.

واکنش سوریه به افتتاح دانشکده ترکیه در حلب
وزارت خارجه سوریه به دنبال تصمیم ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی در استان حلب، از شورای امنیت خواست تدابیر مبتنی بر حقوق و منشور سازمان ملل را برای توقف این رفتارهای ننگ آور به کار گیرد.
سوریه با رد کامل تصمیم رژیم ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی و موسسه عالی علوم بهداشتی وابسته به دانشگاه علوم بهداشتی ترکیه در استانبول در شهر «الراعی» در حومه حلب، تأکید کرد که این اقدام، خطرناک و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است.
یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که جمهوری عربی سوریه تصمیم صادره از سوی رئیس رژیم ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی و موسسه عالی علوم بهداشتی وابسته به دانشگاه علوم بهداشتی ترکیه در استانبول در شهر الراعی در حومه حلب را کاملا رد و تاکید می‌کند که این تصمیم یک اقدام خطرناک با هدف گسترش سیطره رژیم ترکیه بر سرزمین‌های تحت حاکمیت سوریه است که نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور ملل متحد است.
منبع سوری گفت که این تصمیم غیر معتبر در ادامه سری اقدامات غیرقانونی رژیم ترکیه از سال 2011 برای التهاب و طولانی شدن بحران در سوریه و حمایت از احزاب و گروه‌های تروریستی مانند (اخوان المسلمین)،(داعش) ، ( جبهه النصره) و سایر گروه‌ها و خدمت به برنامه‌ها و منافع ژئوپلیتیک رژیم اردوغان و تحقق جاه طلبی‌ها و توهمات عثمانی خود آن به قیمت مردم سوریه و تقویت اشغالگری ترکیه در مناطقی از سرزمین‌های سوریه و تحمیل قوانین ترکیه بر زمین‌هایی از خاک سوریه است که به سیطره اشغالگران ترکیه‌ای درآمده است.
این منبع افزود: «جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند که این تجاوزگری‌های رژیم ترکیه علیه حاکمیت سوریه، از جمله ساخت دیوار به اصطلاح (دیوار حائل) ، پیاده شدن سیاست‌های ترکیه در مدارس، معامله با لیر ترکیه و افتتاح یک اداره پست ترکیه‌ای در خاک سوریه بهانه‌هایی بوده که رژیم ترکیه برای توجیه اقدامات تروریستی خود به کار گرفته است.»
این منبع تاکید کرد که اقدامات رژیم ترکیه طی سال‌های گذشته تا به حال، نمونه آشکار نادیده گرفتن پایین‌ترین ارزش‌های مدنی و اخلاقی، قوانین بین المللی و منشور ملل متحد است. این رژیم از هیچ جنایتی در حق سوریه نگذشته است و نمونه‌های آن، حمایت از افراط گرایی و تروریسم، تحریک به خشونت خدمت گرفتن تروریست‌های خارجی و حمایت از آنها است و از همین رو شورای امنیت باید همه تدابیر مندرج در حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل را برای توقف این رفتارهای ننگ آور به کار گیرد.»
این منبع در پایان اظهارات خود گفت: «دولت جمهوری عربی سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند تا به جنایات توصیف شده رژیم ترکیه علیه سوریه و وحدت و تمامیت ارضی این سرزمین پایان دهد و رژیم ترکیه را به دلیل ارتکاب این جنایات ملزم به پاسخگویی کند.»



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه افتتاح دانشکده رژیم ترکیه علوم بهداشتی جبهه النصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی از حمله نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط خبر دادند.

بنابراین گزارش، نظامیان اشغالگر صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی هنگام خروج از مدرسه حمله‌ور شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک گسترده گاز اشک‌آور به سمت دانش‌آموزان کرده اند.

کد خبر 6092249 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی