Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:31:40 GMT

نکات مهم و اصلی متن قرارداد اجاره سوله

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۰۹۵۰

نکات مهم و اصلی متن قرارداد اجاره سوله

اجاره سوله مانند خانه، مغازه یا ملک دیگر مستلزم قراردادی است که بتواند شرایط طرفین را به روشنی مشخص کند و جای هیچ ابهامی برای هر دو باقی نگذارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سوله تاپ، قرارداد اجاره سوله نوعی قرارداد است که در فعالیت های تولیدی، تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. شکل قرارداد اجاره یکی از انواع قراردادهای اجاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می دانید فرایند اجاره سوله و سایر املاک صنعتی در دفاتر املاک صنعتی انجام می پذیرد. با توجه به اینکه با افتتاح دفاتر جدید املاک صنعتی بر تعداد فعالان در این حوزه در حال گسترش است اما انتخاب املاکی که تنها به منافع خود نگاه نکند زیاد نیست که از آن جمله می توان به موسسه و املاک صنعتی فتح ( سوله تاپ ) اشاره کرد که چندین سال است در این حوزه خدمات مطلوب و قابل تقدیری به هموطنان ارائه می نماید.

پایان کار قبل از امضای متن قرارداد اجاره سوله

قبل از تنظیم متن اجاره سوله و امضای قرارداد با صاحب سوله، لازم است جنبه های حقوقی آن را در نظر بگیرید. فرضا انبار هنگامی که مجوزهای لازم و اتمام را داشته باشد آماده استفاده است. برای بدست آوردن پایان کار لازم است در ابتدا کلیه مجوزهای مربوطه اخذ شود:

ما از زمینی که سوله روی آن ساخته شده شروع می کنیم. شما باید مالک زمین باشید و مجوز استفاده از آن را بگیرید. به عنوان مثال، اگر زمین شما زمین کشاورزی باشد، باید قبل از ساخت سوله کاربری  را تغییر دهید، در غیر این صورت کار شما غیرقانونی است.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز طبق قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات مصوب سال ۱۹۹۵ دارای شرایط خاصی است و به راحتی امکان پذیر نیست.

در تبصره ۱ ماده ۲ این قانون، اهمیت و ضرورت تغییر کاربری اراضی باید توسط کمیسیونی متشکل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و نماینده استاندار به ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار می شود.

البته در تبصره ۴ ماده ۲ این قانون نیز آمده است که احداث گلخانه، مزارع دامداری، مرغداری ها، مزارع پرورش ماهی و سایر محصولات کشاورزی و کارگاه های تولید مکمل و غذایی در روستاها نمونه ای از بهینه سازی محصولات کشاورزی و تغییر کاربری در نظر گرفته نمی شود.

این موارد از شمول این بند از قانون مستثنی بوده و با رعایت ضوابط زیست محیطی با موافقت سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها، مانعی ندارد.

. اخذ جواز پایان کار صنعتی از شهرداری

. اخذ موافقت اصولی تولیدی

. اخذ پروانه بهره برداری

. اخذ جواز تاسیس

. اخذ مجوز محیط زیست

. اخذ تاییدیه استاندارد

. ثبت برند مشاوره صنعتی محیط زیست

نکات تنظیم قرارداد اجاره سوله

احتمالا بسیار مشتاق هستید که درباره فرم اجاره سوله و نحوه تنظیم متن قرارداد اجاره سوله اطلاعاتی کسب کنید. اگر تمایل دارید توضیحات بیشتری در خصوص هر یک از موارد زیر بدانید لطفا به سایت رکلا مراجعه نمایید:

. عنوان در فرم قرارداد اجاره سوله

. مشخصات طرفین متن اجاره نامه سوله

. مورد اجاره در نمونه قرارداد اجاره سوله

. تجهیزات و امکانات در نمونه قرارداد اجاره سوله

. مدت اجاره در نمونه قرارداد اجاره سوله

. مبلغ اجاره در نمونه اجاره نامه سوله

سایر شرایط موجود در قرارداد اجاره سوله

در این قسمت تعهدات موجر و مستأجر در اجاره نامه نوشته شده و توضیح داده می شود که طرفین موظفند به آن عمل کنند و عدم دخالت هر یک از آنها به معنای اشتباه در جریان قرارداد است. این بخش را می توان با جزئیات کامل نوشت. اما در اینجا چند نمونه از شرایط قرارداد ذکر شده است ، به عنوان مثال:

. مستأجر حق ندارد اجاره را بدون اطلاع مالک به شخص دیگری اجاره کند.

. مستاجر با دانستن پروانه بهره برداری، سوله را اجاره کرده و حق تغییر کاربری و تغییر پروانه بهره برداری را ندارد.

. مستاجر موظف است تجهیزات و امکانات سوله را نگهداری کند.

. هزینه های جاری سوله و تعمیرات جزئی آن که ناشی از استفاده از مستاجر است، به عهده مستاجر است.

جمع‌بندی

. هر گونه وعده و وعید را در قرارداد اجاره سوله ذکر کنید.

. تمام مدارک مربوط به هویت موجر و مستأجر را بررسی کنید.

. در صورتی که وسیله موجود در ملک را احتیاج ندارید، قبل از بستن قرارداد به موجر اطلاع دهید و آن را از قرارداد حذف کنید.

. بهترین عمل در بستن قرارداد این است که تمام موارد را با مشاوره حقوقی در میان بگذارید و تمام مدارک و لوازم و… را پیش از امضای قرارداد بررسی کنید.

. دو نسخه اجاره‌نامه تنظیم کنید. یکی برای موجر و دیگری برای مستأجر.

. پس از اتمام قرارداد، حتما لاشه آن را از موجر دریافت کنید.

. ضمانت اجرای تخلف از قرارداد تنظیم کنید تا در صورت رعایت نشدن شروط قرارداد بتوانید آن‌ها را به صورت قانونی پیگیری کنید.

. برای تعیین قیمت اجاره سوله می‌توانید از قیمت‌گذاران یا مشاوران صنعتی راهنمایی بگیرید.

. حتما برای اجاره‌نامه خود کد رهگیری دریافت کنید.

سرانجام ، قرارداد باید توسط طرفین امضا شود. پس از امضای موجر و مستاجر، لازم است دو شاهد عاقل و بالغ قرارداد را امضا کرده و نمونه قرارداد اجاره سوله را شاهد باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجاره سوله خرید سوله سوله تاپ تغییر کاربری املاک صنعتی اجاره نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند