Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه کرونا ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است، گفت: برنامه‌های کم هزینه و پر بازده در کنار برقراری انضباط مالی، راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره اداره شهر تهران اظهار داشت: اداره آرام و ارزان شهر در دوران تحریم و کرونا اگر با داده های درآمد و هزینه سنجیده شود، بی شک دستاورد بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: تهران با چه سیاستی با وجود کاهش ۸۰ درصد درآمد نسبت به ۱۰ سال پیش و افزایش شدید تورم با کمترین حاشیه نه تنها اداره می‌شود بلکه بی وقفه در حال توسعه و نوسازی است؟

 مشاور شهردار تهران ادامه داد: در یک دهه گذشته سیاست توقف شهر فروشی در کنار آثار معیشتی تحریم بر زندگی مردم که سبب کاهش پرداخت عوارض قانونی شده، درآمد عمومی شهرداری را با تنگنا مواجه کرده است علاوه بر این کرونا ماهانه فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه‌ها در سازمان‌ها یعنی بحران، اما در شهرداری تهران با وجود تداوم خدمات با کیفیت قابل قبول، این تهدید به عنوان فرصتی برای کاهش ۵۰ درصد از هزینه‌های نگهداشت شهر و حذف مخارج هنگفت غیر ضرور و اولویت بخشی به پروژه‌های ضروری در شهر استفاده شد.

محمدی تصریح کرد: اولویت‌دهی به پروژه های نیمه تمام حمل و نقل عمومی، زیرساخت‌های بحران و کنترل سیلاب، پروژه‌های محلی، خدمات شهری و اجتماعی و به طور خلاصه برنامه‌های کم هزینه و پر بازده در کنار برقراری انضباط مالی برخورد با فساد و دریافت مطالبات شهرداری راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است.

به گزارش فارس، موضوع توقف شهرفروشی از رویکردهای شورای پنجم و شهرداری تهران بوده که این موضوع با حاشیه‌های مختلفی مواجه شده و حتی در برخی نظرسنجی‌ها تهرانی‌ها در شرایط کرونا موافق شهر فروشی به جای پرداخت عوارض بوده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مشاور شهردار تهران مشاور شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟

تین نیوز

دستگاه حفاری تونل  (به انگلیسی: Tunnel Boring Machine) یا  تی بی ام  (TBM) دستگاهی است که برای حفاری تونلها از آن استفاده می گردد. این دستگاه با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در قشرهای خاکی و سنگی زمین حفاری کند. این نوع از ماشین آلات توانایی ایجاد حفره در هر نوع زمینی، از سنگ سخت گرفته تا ماسه را دارد.

قطر تونل هایی که این دستگاه ایجاد می کند در محدوده یک متر (با استفاده از میکرو-تی بی ام ها) تا نزدیکی ۱۶ متر (تی بی ام های امروزی) قرار دارند. برای کندن تونل هایی که کم تر از یک متر قطر دارند، به طور معمول، به جای استفاده از تی بی ام ها، از روش ساخت وساز بدون گودال یا حفاری افقی استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ویکیپدیا، دستگاه های حفاری تونل، به عنوان جایگزینی برای روش های حفاری و انفجار صخره ها و کندن زمین با دست مورد استفاده قرار می گیرد. تی بی ام ها مزایایی همچون کاهش تعرض به زمین های مجاور و ایجاد دیوارهای نرم در تونل را دارند.

این دستگاه به صورت قابل توجهی هزینه استرکشی تونل را کاهش می دهد که خود این باعث شده برای استفاده در مناطق به شدت شهرنشین مناسب باشند. ایراد عمده این دستگاه قیمت بالای آن است.

تی بی ام ها برای استفاده در ساخت وسازها گران قیمت بوده و آن ها را به سختی می توان جابجا کرد. هرچند با وجود طویل بودن تونل های مدرن، هزینه استفاده از دستگاه های حفاری تونل، در مقابل روش های سنتی حفر و انفجار به مراتب پایین تر است. به همین دلیل تونل سازی با دستگاه های تی بی ام در یک پروژهٔ کوتاه تأثیر بیشتری دارد.

حجم ویدیو: 2.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است