Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر خبرگزاری ایرنا برگزار شد، اظهار کرد: سال جهش تولید در آذربایجان‌شرقی عملا در سازمان صمت از اول اسفند 98 از لحظه اعلام رسمی شیوع کرونا کلید خورد؛ زمانی که تنها یک واحد تولید ماسک با ظرفیت حدود 5 هزار ماسک در روز و سه واحد تولید مواد ضد عفونی کننده در استان موجود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا را در چندین جبهه کاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شروع کردیم؛ افزود: اولین برنامه کوتاه مدت این بود که خطوط تولید کارخانه هایی مثل کیف دوزها را به دستگاه های تولید ماسک و خطوط تولید مواد آرایشی- بهداشتی را به تولید مواد ضدعفونی تغییر دادیم.

امین زاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دومین قطب تولید کننده مواد آرایشی بهداشتی کشور بوده و ما توانستیم بحران کرونا را در اوایل اسفند مدیریت کنیم، افزود: نتیجه اقدامات در میان مدت این بود که با مهندسی معکوس اواخر فروردین ماه امسال توانستیم دستگاه‌های تولید ماسک را تولید کردیم.

فعال بودن 420 خط تولید دستگاه تولید ماسک

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی اذعان داشت: پتانسیل فنی استان و ارتباط موثر صنعت و دانشگاه با مدیریت صحیح بحران کرونا، نمود خود را به بهترین نحو نشان داد.

این مسوول با بیان اینکه هدفگذاری برای سال جهش تولید داخلی سازی 100 میلیون دلاری قطعات در استان بود، افزود: نزدیک به 420 خط تولید دستگاه تولید ماسک در استان فعال هستند که از این منظر یکی از اهداف اصلی سال جهش تولید محقق شد.

کشور در مبارزه با کرونا مدیون آذربایجان شرقی است

وی با قدردانی از مدیریت داهیانه استاندار و همراهی نیروهای امنیتی در واردات الکل از مرز ارمنستان تامین الکل مورد نیاز چندین استان دیگر یادآور شد: ما با همکاری‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توانستیم با استفاده از ذرات نانو مواد ضدعفونی کننده با حلال‌های آبی تولید کنیم.

امین زاده در عین حال خاطرنشان کرد: امروز در واحدهای تولیدی با انباشت ماسک مواجه هستیم و تقاضا کردیم ضمن ذخیره استراتژیک مجوز صادرات ماسک دهند و امروز ماسک ارزان‌تر از نرخ دولتی در اختیار بازار قرار دارد.

این مسوول با بیان اینکه در استان واحدها اگر تک شیفته هم کار کنند، ظرفیت تولید روزانه حداقل 2 میلیون ماسک وجود دارد، اضافه کرد: کشور در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک و مردمی‌سازی مبارزه با کرونا مدیون آذربایجان شرقی  است.

90 درصد واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی متعلق به بخش خصوصی است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش و تامین مزیت‌های صنعتی و معدنی استان تاکید و تصریح کرد: بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی استان متعلق به بخش خصوصی است و ما قطب سوم فولاد کشور و در تولید مقاطع فولادی دارای رتبه یک کشور هستیم.

امین زاده اعلام کرد: پروانه بهره برداری فولاد میانه برای تولید آهن اسفنجی را هفته گذشته صادر کردیم و با اجرای طرح های توسعه ای آن ظرفیت تولید فولاد از 800 هزار تن به یک و نیم میلیون تن افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان صمت گفت: در حال حاضر 9 پروژه کلان تولید فولاد در استان در دست اجرا داریم و تا کنون 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل پروژه های مرتبط با فولاد در استان انجام گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه تعداد 35 پروژه در فرآیند تکمیل محصولات ثانویه فولاد در حال اجرا است، اذعان داشت: ظرفیت صنایع تبدیلی فولاد 2 میلیون تن است و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به 6 میلیون تن قابل افزایش خواهد بود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود از تحقق برنامه صادراتی 3.2 میلیارد دلاری استان در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته 2.4 میلیارد دلار بود و میزان صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

بازگشت 110 واحد تعطیل به چرخه تولید

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 4 هزار و 800 واحد صنعتی با اشتغال‌‌زایی مستقیم برای 140 هزار نفر در استان فعال هستند و در سه سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: در سال جاری 110 واحد تولیدی تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده‌ایم که منجر به تثبیت شغلی 2 هزار نفر شده است.

تولید شیشه خودرو در استان را برای اولین بار در کشور

امین زاده اعلام کرد: در زمینه تولید خودروهای سنگین، لوازم خانگی و شیرینی شکلات با پیش بینی 500 میلیون دلار صادرات در جایگاه اول کشور هستیم و تولید شیشه خودرو در استان را برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار داده ایم.

این مسوول در عین حال خاطرنشان کرد: در زمینه تولید صنایع دارویی نیز جزو جند استان برتر کشور به شمار می‌رویم و 15 درصد نیاز دارویی کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود.

انتهای پیام/60026

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صادرات تولید سازمان صمت رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ویروس شیرینی شکلات خودروهای سنگین شیشه خودرو صنایع غذایی ماسک خودرو تبریز ارز دلار فولاد میانه رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی واحد تولید تولید ماسک تولید مواد امین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است

رحمتی گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور در سال جاری، برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی بیان کرد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن، بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی، رنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

رحمتی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش، افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع، ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

رحمتی تشریح کرد: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه، مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در کشورمان، فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران، شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهم‌ترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها، تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو، تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم، مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور