Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:32:03 GMT

۹۳۲ کانون در مساجد گیلان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۱۲۸

۹۳۲ کانون در مساجد گیلان فعالیت دارند

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار داشت: از این تعداد کانون، ۳۱۴ کانون شهری و ۶۱۶ کانون روستایی می باشد که رشت با داشتن ۲۱۰ کانون بیشترین و رضوانشهر با ۱۲ کانون، کمترین کانون در گیلان را دارند.

وی افزود: همچنین در این کانونها ، بیش از ۶۰ هزار نفر عضوند که از این تعداد، ۴۲ هزار و ۵۶۷ عضو را آقایان و ۱۷ هزار و ۹۴۴ عضو  را بانوان تشکیل می دهند و همچنین شهرستان رشت با ۱۶ هزار و ۸۵۰ عضو بیشترین و سیاهکل با ۲۳۰ نفر، کمترین عضو  را در گیلان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کانون های مساجد گیلان ، بانوان مدیریت ۱۲۰ کانون را در اختیار دارند و همچنین مدیریت ۲۱۳ کانون دارای تحصیلات دکترا و ۴۷ مدیریت تحصیلات حوزوی دارند و علاوه بر آن ، ۲۳۷ عضو از این کانون ها دارای مدرک دکترا، یکهزار و ۴۰۵ عضو دارای مدرک کارشناسی ارشد و  شش هزار و ۶۵۲ عضو دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی بیان کرد: کانونهای مساجد در ۴۸ عنوان فعالیت دارند که این فعالیت ها در زمینه های فرهنگی ، هنری و سایر حوزه ها می باشد که می توان به فعالیت های حوزه رسانه، نمایش ، فیلم، سرود، هنرهای دستی، قلم ، کارآفرینی، فن آوری ، ساماندهی ، کتاب و همدلی اشاره کرد.

  مدیر ستاد کانونهای مساجد گیلان در خصوص نحوه تاسیس کانون در مساجد اظهار داشت:متقاضیان تاسیس کانون مساجد باید افراد فرهنگی و تحصیل کرده باشند و طبق ضوابط از درخواست های تشکیل کانون های مساجد حمایت کرده و مجوز تاسیس خواهیم داد که در ابتدای کار نیز، ۱۱ میلیون تومان از سوی ما برای تاسیس کانون پرداخت می شود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد اضافه کرد: کانون های مساجد تالارهای زیبای مذهبی هستند و در این کانون ها مشخص می شود که چه افرادی مسئولیت داشته و چه برنامه ها و چه کارهایی را در بخش های فرهنگی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه ، خیلی از مشاغل و فعالیت ها کاهش یافت اما برنامه های کانون نه تنها کاهش نیافت، بلکه به دلیل حضور و خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر، فعالیت کانون ها افزایش یافته است.

مدیر ستاد کانونهای مساجد گیلان همچنین به فعالیت های سه ماه اخیر این اکنون ها اشاره و بیان کرد: حدود ۹۸۰۰  فعالیت طی سه ماه انجام شده و هر روز نیز شاهد افزایش این فعالیت ها هستیم و پیش بینی ما این است که تا پایان ماه جاری، فعالیت های کانون های مساجد گیلان به ۱۱ هزار برنامه افزایش یابد.

گیلان دارای دو و نیم میلیون نفر جمعیت است.

  

برچسب‌ها کانون فرهنگی و هنری مساجد رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون فرهنگی و هنری مساجد رشت گیلان کانون فرهنگی و هنری مساجد رشت گیلان اخبار کنکور مساجد گیلان فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند