Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@20:40:37 GMT

برف و کولاک شدید در آلمان/ دمای هوا منفی ۲۰ شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۲۹۱

برف و کولاک شدید در آلمان/ دمای هوا منفی ۲۰ شد

بارش شدید برف و کولاک در مناطق مختلف آلمان موجب کاهش دما تا منفی ۲۰ درجه و اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه‌ شده‌است.

به گزارش ایرنا، بارش برف و کولاک در بسیاری از مناطق آلمان همچنان ادامه دارد. شرایط آب و هوایی بسیار سرد باعث ایجاد مشکلاتی در حرکت خودروها و حمل و نقل شهری شده است. مقامات آلمانی در مورد شرایط خطرناک جاده ها به شهروندان هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه در روز دوشنبه، برف شدید و یخبندان در معابر موجب ترافیک جاده ای در بسیاری از مناطق آلمان شده است. مسئولان هواشناسی می گویند با توجه به سرمای موجود، احتمال تدوام دو رقمی منفی دمای هوا وجود دارد و در اواسط هفته حتی می تواند دمای منفی به بیش از ۲۰ درجه برسد.

بارش شدید برف در آلمان باعث مختل شدن حرکت قطارها در نوردراین وست‌فالن پرجمعیت ترین منطقه در آلمان با ۱۸ میلیون نفر شهروند، شده است. همچنین این مساله بر تردد قطارهایی که هامبورگ را ترک می کنند، تاثیر گذاشته است.

به علاوه بارش برف باعث ترافیک شدید در معابر آلمان شده به طوری که از عصر روز شنبه، ۲۲۲ حادثه جاده ای در این کشور گزارش شده است. مقامات راهداری آلمان همچنین ضمن هشدار در مورد احتمال رانش های خطرناک برف از دارندگان خودرو خواسته اند در صورت امکان از رانندگی به طور کامل خودداری کنند.

به گفته کارشناسان هواشناسی آلمان بارندگی های اخیر، یخبندان طولانی مدتی را به ارمغان می آورد. تقریباً در همه مناطق آلمان دمای هوا زیر صفر بوده و بین منفی ۵ تا منفی ۲۰ درجه غالب است. در مرکز آلمان دمای هوا تا منفی ۱۵ درجه پایین آمده است.

با توجه شرایط نامساعد جوی، کارشناسان به شهروندان توصیه کرده اند که اگر مجبور هستند صبح زود بیرون بروند، مجهز به لبس و پوشش های اضافی باشند ، زیرا در شرایط بادی دما می تواند تا منفی ۳۰ درجه نیز پایین بیاید.

طی روزهای اخیر یک جبهه هوای سرد شمال اروپا را در برگرفته است و در نتیجه آن هلند نیز روز یکشنبه دستخوش اولین کولاک بزرگ طی ۱۰ سال گذشته شد، رویدادی که ترافیک جاده ای و ریلی این کشور را مختل کرد. همچنین بلژیک که در همسایگی هلند قرار دارد، با بارش سبک برف همراه بوده است، اما برای روزهای پیش رو، کاهش شدید دمای هوا در این کشور پیش بینی می شود.

در همین حال، کارشناسان هواشناسی انگلیس با اعلام وزش باد شدید از سمت اواکراین و منطقه دریای سیاه، هشدار داده‌اند بارش شدید برف و یخبندان بخش های وسیعی از انگلیس را به زودی فرا گیرد و مردم باید منتظر قطع احتمالی برق باشند. اداره هواشناسی انگلیس برای برخی مناطق این کشور هشدار زرد صادر کرده است و این وضعیت اخطارآمیز تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد. هشدار زرد به معنای احتمال قطع برق و اختلال در سرویس های حمل و نقل در برخی مناطق این کشور است.

لینک کوتاه: asriran.com/003EGO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دمای هوا تا منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید است.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 6095472 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان