Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس جمهور گفت: وام‌هایی که به روستاییان پرداخت شده، موجب ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، بوم‌گردی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح طرحهای سرمایه گذاری عشایری و روستایی و پروژه های ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید کار فوق العاده ای در روستاها در حوزه های برق، آب، گاز، راهها، مدارس، بهداشت، ارتباطات، بوم گردی، اشتغال زایی و صنایع دستی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گاز رسانی به روستاها بیش از کل تاریخ ایران بوده است، اظهارداشت: تا پیش از دولت یازدهم به 14 هزار روستا گازرسانی شده بود که این رقم اکنون به 32 هزار روستا رسیده است.
دکتر روحانی افزود: پیشبرد طرحهای اشتغال روستایی نیز بسیار لازم و ضروری بود و امروز در چارچوب این طرحها، 262 هزار اشتغال ایجاد شده است.
رئیس جمهور اقدام دولت تدبیر امید در توسعه اشتغال روستایی را برای ایجاد تحول در روستاها لازم و ضروری دانست و گفت: تصمیم دولت برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و اجازه مقام معظم رهبری در این راستا، شرایط مناسبی برای تحول در بخش‌های مختلف روستایی و عشایری ایجاد کرده است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودی که در اشتغال روستایی احساس می‌شد، ضروری بود که در روستاها شرایط مهیاتری برای اشتغال فراهم شود لذا طرح اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی از اواخر دولت یازدهم مطرح گردید و در طول سه سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان عزیز قرار گرفته است.
رئیس جمهور گفت: وام‌هایی که به روستاییان پرداخت شده، موجب ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، بوم‌گردی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای شده است.
متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تبریک مجدد این ایام به مردم بسیار خوب کشور عزیزمان ایران، بسیار خرسند و خوشحالم که امروز شاهد افتتاح طرح‌های متنوع در روستاهای کشور بودیم. افتتاح و رونمایی از 142 هزار طرح در آغاز این برنامه و همچنین سایر طرح‌ها به معنای آن است که امروز تحول بسیار خوبی را در روستاهای کشور شاهد هستیم.
همه دولت‌ها از آغاز پیروزی انقلاب تا امروز به روستاییان عزیز کمک کردند اما فکر می‌کنم در دولت تدبیر و امید، کار فوق‌العاده‌ای نسبت به روستاییان در بخش های برق، آ‌ب، گاز ، راهها، مدارس، خصوصا بخش بهداشت و ارتباطات، انجام گرفت.
الان بسیاری روستاها به سیستم اینترنت متصل هستند و مردم روستا می‌توانند از سیستم هوشمند استفاده و بهره‌برداری کنند. البته در بوم‌گردی و صنایع دستی نیز حرکت بسیار خوبی در این دولت ایجاد شد و طرح‌های گردشگری در روستاها موثر بود.
در کشاورزی هم شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم و خدمات نیز در روستاها بیشتر شده است، مخصوصا در بخش گازرسانی به روستاها، به نحوی که در دولت تدبیر و امید در 7 سال و نیم گذشته، بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستاها رسیده است یعنی در تاریخ ایران تا روز آغاز دولت یازدهم، کلا 14هزار روستا گاز داشتند و امروز 32 هزار روستا گاز دارند.
بنابراین کار بسیار بزرگی در زمینه گاز ،آب، برق ، بهداشت ، ارتباطات و راه در روستاها انجام شده است در اواخر دولت یازدهم احساس کردیم که کمبودی در مساله اشتغال روستایی وجود دارد و نیاز بود که در روستاها شرایط اشتغال، مهیاتر شود، به همین دلیل یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این کار اختصاص دادیم و در اواخر دولت یازدهم از مقام معظم رهبری هم برای این کار اجازه گرفتیم منتها روند تصویب آن در مجلس تا به دست دولت برسد به شروع دولت دوازدهم و سال 96 انجامید.
در واقع امروز این طرح سه ساله شده و در طول این سه سال همانطور که در آغاز برنامه‌ها اشاره شد 20هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان عزیز قرار گرفته است که در بخش کشاورزی ، صنایع ،خدمات، صنایع کوچک و یا در بخش‌های دیگر استفاده شده است.
در افتتاح‌های امروز دیدیم که هم در گلخانه و هم در پرورش آبزیان حرکت خوبی در روستاها شروع شده است البته در بوم‌گردی یک مقداری در سال 99 بخاطر بیماری کرونا دچار مشکل شدند که انشاءالله سال آینده جبران می‌شود.
فردا روزی است که واکسیناسیون در ایران آ‌غاز می‌شود و برای مردم ما روز مبارکی است و طرح واکسیناسیون طبق سندی که ستاد ملی کرونا به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است به سرعت ادامه پیدا می‌کند.
امیدواریم سال آینده برای مردم ایران هم در مقابله با این ویروس سال بهتری باشد و انشاءالله با تلاش‌هایی که ملت بزرگ ما انجام دادند مطمئن هستم از لحاظ تحریم هم تحریم شکست خورده است و انشاءالله مردم عزیز سال آینده شرایط بهتری خواهند داشت.
طرح اشتغال روستایی کار خوب و لازمی برای ایجاد تحول و حرکت در روستاها بود و امروز شاهدیم که بحمدالله طرح‌های بسیار زیادی انجام گرفته و همانطور که اعلام شد 262هزار اشتغال در سایه این طرح در روستاها انجام گرفته است.
برای همه مردم عزیز کشورمان به ویژه در این ایام شاد دهه مبارک فجر آرزوی موفقیت می‌کنیم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید اشتغال روستایی دولت یازدهم صنایع دستی رئیس جمهور هزار روستا بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه محل درگیری و تقابل باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش استانی شوراهای اسلامی استان با گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد شوراهای اسلامی، به تشریح جایگاه این نهاد مردمی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به اینکه شوراها می‌توانند در اولویت نظام برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اجرایی قرار بگیرند، اظهار کرد: دولت سیزدهم مردمی سازی را در اولویت کارهای خود قرار داده و الزامات آن را پذیرفته است.

وی افزود: دولتی که یکی از برنامه‌های کلان خود و گفتمان غالب در کشور و جامعه را مردمی‌سازی اعلام می‌کند حتماً به الزامات این بحث توجه دارد و می‌دانیم که یکی از بخش‌های مردمی‌سازی توجه به شوراها است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شوراها ابتدایی‌ترین و مؤثرترین سطح ارتباط مردم با دولت و جامعه هستند، عنوان کرد: ظرفیت دولت مردمی برای تقویت امور شورایی و قالب کردن گفتمان مردمی‌سازی در جامعه، ظرفیت ویژه‌ای است که باید از آن استفاده کنیم.

عباس‌زاده تأکید کرد: تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم که جزو برنامه‌های کلان برای رفع مسائل عمده کشور است، این جهت را به ما نشان می‌دهد که اکنون مسئله اقتصادی حائز اهمیت است اما حل همین معضل جامعه هم با مشارکت مردم انجام شدنی است.

وی با تأکید بر اینکه شعار سال هم ظرفیت دیگری برای توجه دادن به امر شورایی است، تصریح کرد: اگر قرار است بسیج مشارکت مردم و ظرفیت آنان پای کار همه برنامه‌های کلان کشور به ویژه بحث جهش تولید بیاید، اینجا هم شوراها نماد مردمی بودن و مشارکت مردم هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به خدمات ارزنده و قابل توجه نظام در روستاها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰۴ روستا در خراسان جنوبی دارای شورای اسلامی هستند اما با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها، مردم از روستاها مهاجرت کردند.

وی متذکر شد: برای مهاجرت معکوس جمعیت به روستاها و ماندگاری آنان هم دولت و هم شوراهای اسلامی به عنوان نخبگان و معتمدین مردم باید باید برنامه داشته باشند و روستاها را به مرکز تولید و رونق اقتصادی تبدیل کنند اما اکنون این رویکرد در شوراها نیست.

عباس‌زاده از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای تولید و رونق اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و گفت: مردم باید شوراها را کانون همیاری، همفکری، تعامل و اثربخشی ببینند نه اینکه شوراها محل درگیری و تقابل باشند.

وی در ادامه پاسداری از حرمت جایگاه شوراها را از رسالت‌های اعضای شوراها دانست و افزود: در قانون حد و حریم برای شورا و دخالت در امور اجرایی و جاری روستاها و شهرها لحاظ شده اما متأسفانه این تقابل و درگیری‌ها در شوراها حتی در برخی روستای کم جمعیت تبدیل به معضل شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین به اقدامات خوب در حوزه شوراها و تعامل بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌های کشور کمترین تخلفات، سو استفاده و نابسامانی را در وضعیت شوراها داریم.

وی از شوراهای اسلامی روستاها و شهرها برای پیگیری دلسوزانه امور مردم قدردانی کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در بخش سرمایه‌گذاری در شوراهای اسلامی روستاها و شهرها در حال تحقق است که این می‌تواند برای تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رفع نیازهای اساسی مردم در این مناطق مفید باشد و رویکرد دولت نیز همین است.

عباس‌زاده با ذکر این نکته که اقدامات سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به دوران گذشته خیلی متفاوت شده، تصریح کرد: اکنون حدود ۶۰ درصد بودجه‌های شهرداری که مصوب می‌کنیم با مجوز دولت در قانون بودجه تأمین می‌شود که رقم قابل توجهی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طی دو سال اخیر ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات شهری به شهرداری‌های استان خراسان جنوبی تخصیص یافته که اگر همین روند ادامه یابد در پایان دولت سیزدهم از نظر نسبی شهرداری‌های استان در حوزه ماشین‌آلات به خودکفایی می‌رسند.

کد خبر 748877

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار