Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر دوشنبه در نشست تجلیل از مسئولان و کادر آموزشی مدارس المهدی(عج) استان مرکزی، افزود: ابعاد اجتماعی در دین اسلام و در قرآن و روایات چندین برابر  احکام الهی بالاتر است و این نشان از اهمیت مقوله‌های اجتماعی از نگاه دین دارد،  بر همین اساس امام خمینی سعی کردند تا ابعاد اجتماعی اسلام را بیش از گذشته در جامعه پیاده کنند و سعی ایشان پیشبرد اهداف بر مبنای دین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارنامه انقلاب به طور نسبی با همه تحریم‌های موجود درخشان است و با وجود این کارنامه عظیم، طبیعی است دشمنانی که این جزیره امن را از دست داده اند دسیسه ها و توطئه چینی ها در اشکال مختلف علیه کشورمان داشته باشند که این خباثت ها از اول تاریخ در راه ائمه اطهار(ع) هم بوده است. امام جمعه اراک اظهار داشت: شرایط کنونی کشور به هیچ عنوان با دوران پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه موضوعات سلامت محور، نظامی، آموزشی، امید به زندگی گام‌های بلندی برداشته شده که این دستاوردهای ارزشمند باید در جامعه به خصوص بین نسل جوان تشریح و تبیین شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی روح عدالت‌خواهی، دادگستری، آزادگی، کرامت انسانی و مبارزه با طاغوت و صهیونیزم را در کشور ایران دمید و ملت نیز با استقبال از این ارکان ارزشمند از بنیانگذار انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی کردند تا امروز ندای اقتدار و عزت ایران در تمام جهان طنین انداز شود. وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلف از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این انقلاب دریغ نکردند اما به دلیل پشتیبانی مردمی و روح معنویت و تقوا در ساختار نظام اسلامی، تا کنون تمامی توطئه‌های دشمنان نقش برآب شده است. 

امام جمعه اراک افزود: نگاه امام راحل به زن برگرفته از مبانی و اصول دینی و مبتنی بر ارزش‌گذاری بر مقام زن است، در حالی که نگاه‌های غیر اسلامی، ابزاری است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: در اسلام همان نگاهی که به مردان وجود دارد، برای بانوان هم دیده می‌شود ولی با توجه به خصوصیاتی که دارند تفاوت‌هایی در وظایف و تکالیف هست، با این وجود مشترکات بسیاری دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: گسترش سبک زندگی براساس تعالیم و آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) از سوی حوزه های علمیه خواهران، تلاش دشمنان را برای تضعیف بنیان خانواده ناکام می‌کند، بنابراین گسترش این مکان‌های علمی بیش از پیش ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صیانت از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است و باید مورد توجه آحاد مردم و مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی امام جمعه اراک اخبار کنکور انقلاب اسلامی دری نجف آبادی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین علیه رژیم منحوس صهیونیستی بود.

محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: ما در همه شاخص های اقتصادی از رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی اظهار کرد: هر چند مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم اما امیدواریم به برکت کار جهادی دولت روز به روز شاهد روزهای بهتر باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه به برکت ایستادگی بر آرمانهای انقلاب به قله نزدیک تر شده ایم، خاطرنشان کرد: در این مسیر کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم همچون سرمایه عظیم انسانی، ذخایر بزرگ مادی ومعنوی، موقعیت ژئوپولتیک منحصر به فرد، دسترسی های ویژه، معاون بزرگ، نفت و گاز، در کنار روح ایمانی و جهاد و شهادت با راهبری مقام معظم رهبری وجود دارد که برای تکمیل پازل پیشرفت و تعالی کشور هیچ کم و کاستی وجود ندارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر می بریم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

وی با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه تجلی غیرت، آزادگی، دلدادگی و ایستادگی و مردمانی سراسر نور و سلحشور، شجاعت مخلص و پای کار آرمان‌های انقلاب هستند، ادامه داد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست. اتفاقات بردگی را پست سر گذاشتیم و کشور آزمون‌های بزرگی را پست سر گذاشت که با تکیه بر دین مداری مردم از ین آزمون ها عبور کردیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد. حرکت شهدا مصداق نوع دوستی، از خود گذشتگی و ایثار و عبور از سختی های مضاعف برای رسیدن به هدف است.

منصوری با اشاره به ترویج فرهنگ شهادت تاکید کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است چراکه شهدا معیار حق و باطل هستند و به ما درس برتری در جنگ اراده ها را دادند.

وی با اشاره به اتفاقا منحصر به فرد در سراسر دنیا تصریح کرد: همه دنیا منسجم شدند تا به جبهه مقاومت آسیب بزنند اما روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم. عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی فخر اسلام و مسلمین بود.

منصوری افزود: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

وی اظهار کرد: امروز عصای موسی انقلاب اسلامی راهبردهای مقام معظم رهبری، عنایت شهدا، دعای خیر مردم، ظرفیت نیروهای مومن و انقلابی سپاه و بسیج و نیروهای مسلح کشور، موشک ها، ظرفیت‌های بزرگ نظامی و راهبردهای امام راحل است.

به گزارش ایسنا، معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان کهگیلویه و شهید هدایت الله طیب بیان کرد: این شهید پیش از انقلاب اسلامی در بهترین دانشگاه آمریکا پذیرفته می شود اما وقتی جنگ تحمیلی شروع شد به ایران برگشت و به جبهه اعزام شد و در وصیت نامه خود قید کرد که اگر شهید شدم جنازه ام را در روستایم دفن کنید تا مسئولان بواسطه آرامگاهم به این منطقه توجه و خدمت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی