Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت داده پردازی فن آوا: شرکت داده پردازی فن آوا برای اولین بار سرویسی را روانه بازار خواهد کرد که ضمن پوشش تمامی نیاز‌های دسترسی به محتوای در بستر اینترنت، امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته‌های متنوع، متناسب با سن اعضای خانواده خصوصا کودکان را فراهم می‌کند.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مهران شفاعتی؛ طی سال‌های اخیر پیشرفت کشور در حوزه درگاه‌های پرداخت اینترنتی باعث رونق بسیاری از کسب و کار‌های اینترنتی شد و مردم نیز به طبع آن بسیاری از خدمات، فعالیت‌ها یا خرید‌های خود را به صورت غیر حضوری انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نیز ورود دستگاه‌های کارتخوان سیار باعث از بین رفتن فرهنگ حمل پول در میان مردم شده است و تا حد زیادی امنیت پولی در کشور ایجاد شد.

شرکت‌های زیادی در کشور در حوزه ict و به طور کلی فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها هلدینگ فن آوا است که با حدود ۱۸ سال فعالیت، مجری بیش از ۱۰۰ پروژه ملی بوده است.

با توجه به مسائل مطرح شده، حمید رضا نائینی؛ مدیر عامل گروه هلدینگ فن آوا به تبیین دستاورد‌های شرکت پرداخته است که در ادامه تقدیم می‌شود.

در ابتدا نائینی با اشاره به سابقه فعالیت هلدینگ فن آوا گفت: این هلدینگ با ۱۸ سال فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات مجری بیش از ۱۰۰ پروژه ملی بوده است که براساس اصول شفافیت و پاسخگویی در این سال‌ها همواره ارتباط و تعامل سازنده‌ای با اصحاب رسانه برقرار شده است. هلدینگ فن آوا هم مانند هر مجموعه اقتصادی دیگر به واسطه شیوع ویروس کرونا با مشکلات و فراز و فرود‌های بسیاری همراه بوده است. در سال مالی گذشته (دی ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۹) تلاش‌های گسترده‌ای با همکاری متخصصان و نیروی انسانی گروه فن آوا به منظور فرصت سازی و تبدیل محدودیت‌ها به فرصت‌ها صورت گرفته است و تا کنون مجمع ۴ شرکت از مجموعه ۷ شرکت گروه فن آوا برگزار شده است و این در مقایسه با سنوات گذشته که متاسفانه مجامع با تاخیر برگزار می‌شد نشان از اهتمام ویژه این هلدینگ برای ایجاد ارزش برای سهام داران دارد.

وی ادامه داد: امروز این خبر خوش را به شما و سهامداران محترم می‌دهم که در سال سختی که پشت سر گذاشتیم شرکت‌های هلدینگ فن آوا نه تنها سود ده بودند بلکه برخی از آن‌ها بالاترین میزان سود دهی خود طی سال‌های فعالیت را داشته اند. گروه فن آوا با توجه بیانات و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همچنین هدایت‌های ایشان در تعابیری نظیر دولت جوان حزب الهی برای نقش آفرینی گسترده در حوزه فناوری اطلاعات احساس مسئولیت می‌کند. این هلدینگ به پشتوانه سابقه فعالیت خود، اجرای پروژه‌های ملی، سهیم بودن در توسعه و آبادانی کشور، بهره‌مندی از تخصص بیش از ۱۰۰۰ نیروی متخصص درحوزه فناوری اطلاعات تلاش می‌کند تا بازوی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور باشد.

مدیر هلدینگ فن آوا اظهار کرد: از ICT به عنوان هسته اقتصاد دیجیتال یاد می‌شود و سهم این بخش از اقتصاد دیجیتال در سال ۹۸، ۴.۲ درصد برآورد شده است. سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ملی نیز ۶.۵ درصد است، سهم ICT در اقتصاد ملی رو به افزایش است و این برای فعالان این حوزه بسیار خبر خوبی است. شیوع بیماری کرونا نقش مؤثری در رشد ارائه خدمات الکترونیکی و تجارت الکترونیکی همچون حوزه سلامت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی داشته است و توسعه نسل‌های جدید ارتباطات موبایلی بستر مناسبی برای توسعه فناوری‌های تحول آفرین همچون اینترنت اشیا، رایانش ابری و کلان داده‌ها و شکل گرفتن کسب و کار‌هایی اینترنتی را فراهم می‌آورد که در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش کلیدی دارند. توانمندسازی افراد، توسعه و تسهیل کسب‌وکار‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، توسعه اینترنت، بازنگری در قوانین مربوط به حوزه اقتصاد دیجیتال، گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در سایه همکاری و تعامل سازنده میان همه بخش‌ها و نهاد‌های مرتبط سبب توسعه و گسترش اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

او با اشاره به اقتصاد دیجیتال افزود: اقتصاد دیجیتال اقتصاد پنجم جهان است و امروز بسیاری از کسب و کار‌های مالی و بانکی به این حوزه وارد شده اند و دیگران هم ناچار به حضور در این عرصه هستند. عدم درک اقتصاد دیجیتل ممکن است منجر به ایجاد بحران در بازار‌های جدید شود و برای این مهم باید اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد و شرکت هایی، چون فن آوا آماده خدمت رسانی هستند. شرکت ارتباطات کوه نور یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ فن آوا است که به واسطه انجام پروژه‌های ملی کمک بزرگی به آباد سازی مناطق محروم کشور کرده است. این شرکت نقش موثری در تحقق شعار انقلاب و محرومیت زدایی از کشور داشته است. امروز به واسطه اجرای پروژه‌های موفق توسعه شبکه در استان محروم سیستان و بلوچستان، مناطق محروم، مرزی، روستایی و صعب العبور به تنها پیمانکار توسعه شبکه همراه شرکت مخابرات ایران در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است، این شرکت تا قبل از سال ۱۳۹۸، ۱۳۰ سایت (۲G) نسل دو در استان سیستان بلوچستان در نقاط مرزی، روستایی و صعب العبور احداث و راه اندازی کرده است. در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹، ۷۰ سایت دیگر راه اندازی کرده است. از اواخر سال ۹۸، شرکت ارتباطات کوه نور ورود پیدا کرد به حوزه توسعه شبکه و احداث سایت‌های اپراتور‌های دیگر.

نائینی گفت: براین اساس قرارداد توسعه شبکه اپراتوری همراه اول به تعداد ۳۱ سایت نسل دو، سه و چهار به شرکت کوه نور واگذاری شد. بعد از اجرای موفق این پروژه اجرای ۴۱ سایت دیگر هم به کوه نور سپرده شد. براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام تعهدات پیمانکاری این شرکت برطرف خواهد شد. تمهیدات و زمینه سازی‌هایی برای اجرای پروژه‌های توسعه شبکه توسط شرکت کوه نور در استان‌های کرمان، هرمزگان و خوزستان صورت گرفته است. خوشحالیم که ثمره تلاش و حضور ۱۸ سال فعالیت هلدینگ فن آوا در عرصه فناوری اطلاعات کشور آبادانی و توسعه کشور عزیزمان است.

او با اشاره به فعالیت استارت آپ‌ها در کشور افزود: روند شکل گیری تا توسعه و سوددهی استارتاپ‌ها متاسفانه بیانگر آن است که این حوزه به الگو برداری صرف و بدون خلاقیت از نمونه‌های برون مرزی تنها به سوددهی می‌اندیشند و کمتر راه حل مؤثر و طولانی مدتی برای حل مشکلات کشور، توسعه اقتصادی و سهم گیری در عرصه اقتصاد ملی دارند. فن آوا دراین عرصه به مسأله محوری می‌اندیشد و معتقد است نوآوری و خلاقیت پیروی و کپی برداری از الگو‌های غیربومی نیست. هلدینگ فن آوا متاثر از این تفکر به دنیال طراحی مدلی از همکاری مشارکتی با بهره گیری از ظرفیت‌های درونی خود و سازمان‌های و نهاد‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و خصوصی خواهد بود و امیدواریم به زودی بتوانیم در این زمینه و مرتبط با توسعه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی هلدینگ فن آوا خبر‌های خوشی را از زبان رسانه‌های محترم به جامعه مخابره کنیم.

نائینی ادامه داد: آموزش وسیله‌ای جهت پرورش و کارآموزی شناخته می‌شود. آموزش به معنای مهیا کردن فرصت برای یادگیری فراگیران است. در دوران کرونا فراهم کردن زمینه‌های آموزش از راه دور و آنلاین یکی از مهمترین اولویت بود و فراهم کردن این الزام می‌توانست باعث نجات صنعت آموزش و فعالان این عرصه همچنین حرکت مسیر آموزش بخش قابل توجه‌ای از دانش آموزان و دانشجویان شود. توانمندی‌ها و تجهیزات شرکت داده سامانه فن آوا باعث شد تا زمینه بهره مندی یک میلیون کاربر به طور همزمان از ساختار‌های آموزش مجازی این شرکت فراهم شود. زیرساخت‎های شرکت داده سامانه فن آوا در ارائه پهنای باند اختصاصی برای سرور، ذخیره سازی و تجهیزات جانبی شامل کولینگ و فایروال است که در حوزه آموزش زیرساخت پردازش و تامین شبکه جهت آموزش مجازی و استریمینگ را فراهم می‌کند.

این مدیر با اشاره کاربران استفاده کننده از این خدمات گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر همزمان از این خدمات استفاده می‌کنند. مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از اهم مشتریان ساختار‌های آموزش مجازی شرکت داده سامانه هستند. براین اساس اعلام آمادگی خواهیم کرد که تا خدمات و سرویس‌های آموزش آنلاین را به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و دانشگاه‌ها و دیگر فعالان عرصه صنعت آموزش ارائه دهیم.

مدیر هلدینگ فن آوا ادامه داد: برند گروه فن آوا، مشارکت در توسعه کسب و کار‌های جدید از طریق ارائه مجوزها، زنجیره کامل محصولات و خدمات در حوزه ICT، اتصال به بازار بزرگ عرضه محصولات و خدمات حوزه ICT، تخصص در بازار ICT، مجوز‌ها و رتبه‌های فناوری اطلاعات همچنین برخورداری از نیروی متخصص فناوری اطلاعات مزیت‌های فن آوا را برای حضور در عرصه هوشمند سازی شهری مشتاق و اثربخش کرده است. ورود هلدینگ فن آوا به حوزه هوشمندسازی شهری به پشتوانه فعالیت‌های گسترده این شرکت در حوزه ارتباطات، داده‌کاوی، فنی و مهندسی و خدمات فناوری برمی گرد و راه اندازی و آغاز فعالیت مرکز نوآوری فن آوا (نواتک) و عقد قرارداد هوشمندی سازی شهر رشت باب ورود این عرصه به کسب و کار‌ها و فعالیت‌های هلدینگ فن آوا است البته در کنار این ما بنا داریم تا دامنه فعالیت‌های خود را در حوزه شهر هوشمند وسیع‌تر کنیم. به همین دلیل مجموعه رویداد‌هایی را با محوریت شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در زمینه هوشمندسازی شهری و هم چنین شناخت فرصت‌های شهر هوشمند طراحی کردیم که در هفته آتی برگزار می‌شود با حضور نهاد‌های اجرایی و تصمیم گیر در این حوزه برگزار خواهد شد.

نائینی با اشاره به راه اندازی سرویس اینترنت امن خانواده اظهار کرد: با توجه به ضرورت‌های بهرمندی از سرویس‌های اینترنتی در ایام کرونا و افزایش مصرف اینترنت و از طرفی خطرات محتمل و دغدغه‌های گروه فن آوا برای ارائه سرویس بی خطر (کم خطرتر) برای خانواده‌های ایرانی بزودی شرکت داده پردازی فن آوا سرویسی را روانه بازار خواهد کرد که این سرویس برای اولین بار در کشور ارائه می‌شود و ضمن پوشش تمامی نیاز‌های دسترسی به محتوای در بستر اینترنت امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته‌های متنوع، متناسب با سن اعضای خانواده خصوصا کودکان را فراهم می‌کند، در این مسیر آماده سازی از هرگونه همراهی دغدغه‌مندان در کشور استقبال خواهیم کرد و جزئیات و اطلاعات بیشتر این طرح متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: براساس گزارش سال ۲۰۲۰ شاخص جهانی نوآوری که توسط سازمان بین‌المللی مالکیت فکری منتشر شد، ایران در بین ۱۰ کشور منطقه آسیای میانه و جنوبی، رتبه دوم را کسب کرده و از سوی GII به عنوان رهبر منطقه‌ای نوآوری شناخته شده است. مرکز نوآوری و رشد نواتک به عنوان بازوی نوآوری گروه فن آوا با نگاه فوق از دهه فجر ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. مرکز نوآوری و رشد نواتک در تلاش است همراه و پشتیبان خوبی برای آن‌هایی باشد که می‌خواهند بهترین باشند. امید داریم تا سال ۱۴۰۲، به اثرگذارترین و خوش نام‌ترین مرکز نوآوری برای کسب وکار‌های دانش بنیان و نوآور در تمام کشور و همچنین بازیگر اصلی زیست بوم نوآوری در کشور‌های اسلامی تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف، مجموعۀ گروه فن آوا و شرکت‌های تابعه به‌عنوان سرمایه‌گذار و حامی، مرکز نوآوری و رشد نواتک را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به دوره تخصصی آموزش خبرنگار حوزه ICT گفت: معتقد هستیم خبرنگاران و اصحاب رسانه از یک سو امانت دار اطلاعات و خبر‌های حوزه‌های فناوری اطلاعات هستند و از سوی دیگر با پرسشگری، دانش عمیق، هوشمندی و کندوکاو نقش مؤثری در توسعه و ارتقای فعالیت این عرصه دارند. از این رو گروه فن آوا در این حوزه احساس نیز کرده و نسبت به برگزاری اولین دوره آموزش خبرنگار تخصصی حوزه ICT با همکاری خبرگزاری فارس + دانشکده صدا و سیما در آینده‌ای نزدیک اقدام خواهد کرد.

نائینی با اشاره به مشتریان گروه فن آوا افزود: در حال حاضر نهاد ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، رسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت انتقال گاز ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت، شرکت توزیع نیروی برق، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت پژوهشی و پتروشیمی، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، سازمان پزشکی قانونی کل کشور، سازمان انتقال خون ایران، سازمان راهداری مشتریان این شرکت هستند.

وی با تبیین برنامه‌ها و راهبرد شرکت فن آوا کارت گفت: در حال حاضر برنامه ما تمرکز بر حوزه پرداخت‌های نوین و توسعه اپلیکشن‌های تخصصی، ارائه خدمات شخصی سازی شده پرداخت الکترونیک برای سازمان‌ها و شرکت ها، ارائه خدمات ارزش افزوده در حوزه پرداخت الکترونیک، افزایش اثربخشی دستگاه‌های کارتخوان، باشگاه مشتریان پذیرندگان، توسعه کسب وکار پرداخت در حوزه اپلیکیشن‌های شهروندی و پرداخت شهری و استفاده از روش‌های داده کاوی جهت ارائه خدمات هدفمند است.

این مدیر با اشاره به دستاورد‌های شرکت ادامه داد: از دستاورد‌های ما می‌توان به انعقاد قرارداد با بانک سپه، برنده شدن در مناقصه کشاورزی، قرارداد تامین و پشتیبانی بانک انصار با افزایش ۱۵ درصدی مبلغ قرارداد و اجرای مقدمات قرارداد تامین ۲۰.۰۰۰ پایانه بی سیم، تمدید قرارداد سینا با افزایش ۲۶ درصدی اجاره بانکی و افزایش چشمگیر درآمد، بهینه سازی پروژه‌های بانکی با تمرکز بر افزایش بازدهی و سودآوری، بهبود روابط با بانک‌های طرف قرارداد از طریق برگزاری جلسات مدون دوره‌ای (کمیته راهبردی)، جلسات مستمر ماهانه با لایه‌های مختلف بانک کشاورزی (به عنوان بزرگترین مشتری شرکت) جهت پاسخگویی بهتر نیاز‌های بانک، ارتقا سطح رضایت بانک سینا و بهبود سطح خدمات پروژه‌های هدایت تراکنش، بررسی صورت وضعیت‌ها و بروز کردن صورت وضعیت‌های پروژه‌های هدایت تراکنش نام برد و اهداف ما نیز افزایش درآمد در حوزه پرداخت‌های حضوری، افزایش قابل توجه درآمد و سهم بازار در حوزه پرداخت نوین و بهبود برند و افزایش رضایتمندی مشتریان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت فن آوا اپلیکیشن فناوری های نوین پرداخت اینترنتی کارتخوان دولت الکترونیک بانکداری الکترونیک اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات کسب و کار ارائه خدمات حوزه پرداخت کسب و کار ها مرکز نوآوری گروه فن آوا توسعه شبکه راه اندازی شرکت داده گاز ایران فعالیت ها فن آوا خواهد شد کوه نور شرکت ها حوزه ICT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو