Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه دیدار اعضای فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اهمیت استان های مرزی به ویژه در دوران سخت تحریم ها گفت: با وجود محدودیت های ناشی از تحریم ها، بخش زیادی از صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز مردم از طریق استان های مرزی صورت گرفت و بیش از پیش مشخص شد که استان های مرزی چه ظرفیت و امتیاز بزرگی برای کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور افزود: تصور ‌آمریکایی ها این بود که با اعمال تحریم های ظالمانه و ممانعت از فروش نفت، می توانند شاهرگ اصلی اقتصادی کشور را قطع کنند و باعث فروپاشی اقتصاد کشور شوند اما با اتکا به ظرفیت های داخلی نظیر استان های مرزی، خواسته های آمریکایی ها محقق نشد.
جهانگیری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی و رهبری امام خمینی(ره)، مقاومت مردم و وحدت کلمه بود و امروز نیز رمز استمرار انقلاب اسلامی، ایستادگی و وحدت کلمه است که همه باید به آن پایبند باشیم.
معاون اول رییس جمهور ایجاد فراکسیون مرزنشینان در مجلس شورای اسلامی را ابتکاری مثبت در جهت حل مشکلات مرزهای کشور و توجه به مسایل معیشتی مرزنشیان توصیف کرد و افزود: دولت از همکاری با این فراکسیون در راستای حل مسایل و مشکلات مرزهای کشور و نیز رفع مسائل مرزنشینان استقبال می کند.

 جهانگیری افزود: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور مرز مشترک دارد و صرف نظر از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که مرتکب اشتباهاتی شدند و برای خود و مردمشان بدنامی و روسیاهی در تاریخ ایجاد کرده اند، سایر کشورهای همسایه روابط صمیمانه و سازنده ای با ایران دارند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: باید تلاش کنیم روابط مان را با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه اقتصادی روز به روز گسترده تر کنیم که البته در این زمینه وزارت صنعت معدن و تجارت هدف گذاری مناسبی انجام داده و بر اساس این هدفگذاری حجم مبادلات تجاری با این کشورها طی سال های آتی دو برابر خواهد شد.
 جهانگیری با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح نقش موثر و تعیین کننده ای در امنیت مرزهای کشور دارند اظهار داشت: امنیت واقعی در مرزها توسط مرزنشینان تأمین می شود و اگر وضعیت زندگی، اشتغال و معیشت مردم مناطق مرزی مساعد باشد، به برقراری امنیت در این مناطق کمک خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور بر ضرورت عمران و آبادانی در مرزها تأکید کرد و گفت: ساماندهی مرزها و حل مسائل کولبری از مهم ترین برنامه هایی است که باید در دستور کار باشد تا از قاچاق کالا جلوگیری شده و بخشی از منافع تجارت مرزی نصیب مرزنشینان شود.
جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه دولت چند سال است که لایحه ای را برای ایجاد هشت منطقه آزاد در استان های مرزی به مجلس ارائه کرده است افزود: هدف دولت ایجاد تحول اقتصادی در این استان ها بوده است اما متأسفانه با وجود موافقت مجلس، مخالفت هایی با این لایحه وجود دارد و هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است که امیدواریم هر چه زودتر با آن موافقت شود.
در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی گزارشی از تعداد نمایندگان فعال در این فراکسیون ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 138 نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون مرزنشینان هستند.
وی با اشاره به اینکه 16 دستگاه اجرایی در مدیریت مرزی نقش دارند گفت: گاهی تعارضات و اختلاف نظرها باعث ایجاد موانع در تجارت مرزی می شود که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس گامی در جهت روان سازی در تجارت مرزی کشور برداشته شود.
در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی نیز به بیان مهم ترین مسایل در مرزهای کشور پرداختند که قوانین دست و پاگیر گمرکی، مسایل و مشکلات معیشتی و سهمیه سوخت مرزنشینان و ضرورت ساماندهی و مدیریت یکپارچه در مرزها از مهمترین مطالبات این نمایندگان بود.

انتهای پیام

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور فجر 99 معاون اول رییس جمهور فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی استان های مرزی انقلاب اسلامی مرزهای کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود