Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز دوشنبه در آیین رونمایی از برنامه و نقشه راه «دولت مردمی و تحول گرا» با تبریک ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طراحی برنامه برای دولت و وزارتخانه‌ها سابقه ای به قدمت انقلاب دارد و حتی تعدادی از اساتید دانشگاه، برنامه ای را در رابطه با این موضوع خدمت امام در پاریس بردند که از این برنامه در تدوین قانون اساسی و برنامه ریزی سیستم کشور استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال ۱۴۰۰، مشارکت حداکثری و فعال مردم در انتخابات را یک رکن اساسی عنوان کرد و افزود: هدف  شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در درجه اول مشارکت فعال و هوشمندانه مردم به دور از هیجان و احساسات است تا بعد از انتخابات از انتخاب خود ابراز پیشمانی نکنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی این توهم را مطرح می کنند که ما دنبال مشارکت فعال نیستیم که رای بیاوریم، خاطرنشان کرد: ما دنبال مشارکت هر چه فعال تر اما هوشمندانه و آگاهانه هستیم.

چمران، توانمندی مدیریتی، جهادی، کارا و جوان بودن را از ویژگی های کاندیدای خوب برای انتخابات ها عنوان کرد و گفت: باید به فکر بعد از انتخاب هم بود و لازم است گروهی از افراد متخصص هم نامزد انتخاباتی را همراهی کنند تا به کاندیدا برنامه دهند و ضامن اجرای برنامه های وی بعد از انتخاب باشند و نقش اتاق فکر را برای وی ایفا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشد و از نتایج مطالعات و تحقیقات متخصصان امور مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شود.

وی در ادامه خواستار رصد منتخبان مجلس شورای اسلامی، شوراها و ریاست جمهوری بعد از انتخابات شد و افزود: باید رییس جمهوری یا نماینده را بعد ازا انتخاب رصد کنیم تا از مسیر درست خارج نشود و برنامه های وعده داده شده را اجرایی کند.

نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: وقتی کسی نماینده مجلس می شود سرمایه گزاران، وزارتخانه ها و افراد مختلف به وی مراجعه می کنند و درخواست های مختلف دارند که اگر نماینده رصد نشود و به وی کمک فکری داده نشود ممکن است از راه درست منحرف شود.

چمران گفت: کسی که رییس جمهور می‌شود قطعا در همه زمینه ها تخصص ندارد و نیازمند کمک فکری تخصصی در زمینه های مختلف است و باید برای دولت بعدی و منتخب بعدی برنامه ریزی شود تا وقتی زمام امور را به دست گرفت بتواند کارها را به نحو احسنت انجام دهد.

چمران با اشاره به زیان های برخی تصمیمات شتابزده اقتصادی در کشور مثل افزایش قیمت بنزین یا ارز و دیگر مسائل تصریح کرد: اجرای هر برنامه اقتصادی نیازمند پژوهش و بررسی طولانی مدت و کار کارشناسی است و نباید به صورت دفعی انجام شود.

وی، مشکل کنونی کشور را ناکارآمدی مدیریتی عنوان کرد و افزود: مدیران باورها و اعتقادات واقعی را ندارند و شاهد به وجود آمدن برخی دوگانگی ها هستیم؛ دشمنان این دوگانگی ها را مورد توجه قرار می دهند و آنها را به عنوان نقاط ضعف مطرح می کنند و آنرا در جامعه ترویج می کنند.

این فعال اصولگرا، هدف بیگانگان از ترویج تفاوت نظر بین دولت و حاکمیت را افزایش قدرت چانه زنی برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیگانگان به این بهانه که حاکمیت منتخب مردم ایران نیست، خود را محق می دانند و خواست دولت را خواست ملت عنوان می کنند.

ناظمی اردکانی: آماده ارائه برنامه به دولت آینده هستیم

محمد ناظمی اردکانی دبیر کل جامعه اسلامی مدیران نیز در این همایش به اهمیت برنامه های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و خواستار اجرایی شدن این برنامه ها در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شد.

وی، مشکلات کنونی کشور را ناشی از استفاده نشدن از ظرفیت های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: تجربه دفاع مقدس، دستیابی به دانش هسته ای و فضایی، داشتن رتبه برتر جهانی در نانوفناوری، ساخت موشک‌های دوربرد،  کشف سلول های بنیادی و شکست داعش همگی دستاورد مقاومت مردمی و کار جهادی در چهار دهه گذشته هستند.

این فعال اصولگرا در عین حال، کسری بودجه، کاهش فعالیت های علمی به ویژه در حوزه هسته ای، تورم و افزایش اختلاف طبقاتی را نتیجه توجه نکردن به ظرفیت های داخلی عنوان کرد و افزود: باید اعتماد به حاکمیت و دولت و سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کنیم.

ناظمی اردکانی با اشاره به تشکیل ۲۲ کارگروه در تشکل جامعه اسلامی مدیران از تلاش این تشکل برای تدوین برنامه ای بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهت پیاده سازی در دولت آینده خبر داد و افزود: استفاده از منابع طبیعی و انسانی کشور و ظرفیت های داخلی یکی از اصول تدوین این برنامه بوده است.

وی از بازبینی و بررسی برنامه ها در نشست های مجازی با مردم در فضای اینستاگرام خبر داد و گفت: آماده ارائه برنامه به دولت آینده هستیم و چالش های اصلی کشور را بررسی و برای حل آنها راهکار ارائه داده ایم.

آیین رونمایی از برنامه و نقشه راه «دولت مردمی و تحول گرا» با سخنرانی محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و محمد ناظمی اردکانی دبیر کل جامعه اسلامی مدیران و با حضور اعضای این جامعه، امروز - دوشنبه - در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد. در این همایش، نمایندگان کمیسیون های فرهنگی - اجتماعی، زنان، اقتصادی، ایثارگران و سیاست خارجی جامعه اسلامی مدیران برنامه های خود را تشریح کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران مشارکت انتخاباتی اصولگرایان قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان چمران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران مشارکت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران مشارکت انتخاباتی اصولگرایان قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان چمران اخبار کنکور جامعه اسلامی مدیران ناظمی اردکانی انقلاب اسلامی بعد از انتخاب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست