Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:29:46 GMT

کرونا دفاتر زیارتی خراسان شمالی را زمین‌گیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۹۶۰

کرونا دفاتر زیارتی خراسان شمالی را زمین‌گیر کرد

محمدباقر قاصری روز دوشنبه در جمع دستگاه های اجرایی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان اظهار داشت: بسیاری از این دفاتر در یک‌سال اخیر هیچ درآمدی نداشته اند و هم اکنون تقاضای تعطیلی دارند که از آنان خواسته ایم یک سال مرخصی بگیرند تا بعد از بهبود شرایط، به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: ۲۵ دفتر زیارتی در استان خراسان شمالی مجوز فعالیت دارند که از این تعداد هفت دفتر، معادل ۲۸ درصد، با توقف فعالیت به مرخصی رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  شرایط فعالیت این کارگزاری ها بسیار سخت شده است، گفت: متاسفانه عمده شرکت های این بخش در یک سال اخیر هیچگونه فعالیتی نداشته اند که از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

قاصری افزود: با وجود اینکه تمامی سفرهای زیارتی از سال گذشته تاکنون لغو شده است اما هم استانی ها برای سفر به عتبات عالیات، که بعد از پایان محدودیت ها صورت خواهد گرفت، استقبال خوبی داشته و در این خصوص ثبت نام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود امکانات و فضاهای آموزشی سازمان حج و زیارت در استان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری کلاس های آموزشی و همایش ها، نیازمند مشارکت و همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بر ضرورت راه اندازی کتابخانه تخصصی حج و زیارت در این استان تاکید کرد و گفت: تلاش داریم تا این مجموعه فرهنگی را ایجاد کنیم و پیش بینی می کنیم که استقبال خوبی هم از آن صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی از ابتدای پیدایش ویروس کرونا تاکنون به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان پرداخت شده است.

حسین فرخنده اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شده است اما با این وجود شاهد برخی از اقدامات موثر حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات به هنرمندان نیز بوده ایم.

وی بر کشاندن دامنه فعالیت های فرهنگی به فضای مجازی تاکید و اظهار داشت: باید در این راستا تلاش کنیم تا علاوه بر امیدآفرینی در جامعه، از طریق فضای مجازی باعث رونق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شویم.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا سازمان حج و زیارت خراسان شمالی زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا سازمان حج و زیارت بجنورد ویروس کرونا سازمان حج و زیارت خراسان شمالی زیارت اخبار کنکور خراسان شمالی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

براساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۳۷.۲۰۲ درجه عرض شمالی و ۵۸.۳۲۳ درجه عرض شرقی بوده است.

مرکز وقوع این زلزله شهر تیتکانلو خراسان شمالی بوده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید
  • تیتکانلو خراسان شمالی لرزید
  • خراسان شمالی لرزید
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود