Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:06:00 GMT

بهره برداری از ۳۱ طرح گلخانه ای در قائمشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۱۲۵

بهره برداری از ۳۱ طرح گلخانه ای در قائمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر و در چهل و هشتمین برنامه افتتاح جهش تولید و طرح اشتغال روستایی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، ۳۱ طرح گلخانه‌ای روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و با مساحت ۲ هزار متر مربع و اشتغالزایی ۳۱ نفر در روستای خرما کلای شهرستان قائمشهر به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور از تلاش‌های انجام شده در این خصوص قدردانی کرد و افزود: محصولات گلخانه‌ای برای صادرات بسیار مؤثر است و لارم است برای تخصیص وام و توسعه بیشتر آن کمک کنیم.

طرح گلخانه‌ای لیموترش خرماکلا طرح نمونه استان مارندران است

احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران شامگاه دوشنبه در افتتاح این مراسم با اشاره به اینکه طرح گلخانه لیموترش خرماکلا در استان مازندران نمونه است گفت: نوع کاری که این گلخانه‌های در مقیاس کوچک انجام می‌دهند در قالب ۸ هزار نفر اشتغالزایی و ایجاد سکونت‌گاه‌های دائمی بسیار مؤثر بوده‌اند.

وی عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های روستاها توجه کرده‌ایم اما برای رفاه روستاییان باید بیشتر توجه کنیم تا با اشتغال روستاییان مهاجرت معکوس در روستاها صورت بگیرد.

حسین زادگان به اتفاقات خوبی که در شبکه حمل و نقل استان مازندران جهت صادرات محصولات کشاورزی افتاده است اشاره کرد و افزود: شبکه حمل و نقل استان با استفاده از بندر امیرآباد برای صادرات به کشورهای همسایه اقدامات خوبی انحام داده‌است و با صادرات مرکبات و محصولات کشاورری توانسته افزایش افزوده بهتری برای کشاورزان ایجاد کند.

یادآور می‌شود لیموترش ایجاد اشتغال پایدار در روستای خرما کلای قائمشهر بوجود آورده است و اکثر گلخانه‌های کوچک این روستا زیر هزار متر بوده و هر کدام برای دو نفر اشتغالزایی کرده است و روستای خرماکلا با ایجاد تعاونی, خطوط بسته بندی و صادرات توانسته گام‌های مؤثری بردارد.

کد خبر 5142623

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های گلخانه ای استانداری مازندران احمد حسین زادگان ویروس کرونا دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها انقلاب اسلامی ایران گرگان شیراز شهرستان کرج شیوع کرونا مشهد طرح گلخانه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی