Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پس از انقلاب اسلامی زمینه گسترش حوزه‌های علمیه و مراکز دینی و اسلامی در سیستان‌وبلوچستان فراهم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان عصر امروز در همایش «حوزه انقلابی، روحانی انقلابی» که در محل مصلای قدس زاهدان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انفجار نور و معجزه قرن بود و همه مردم بر محور شمع وجود امام خمینی(ره) جمع شدند و متحد و منسجم در برابر دشمن و رژیم طاغوت 2500 ساله ایستادند آن هم در موقعیتی که استکبار جهانی هیچگاه فکر نمی‌کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و ایران اسلامی را جزیره‌ای امن برای خود می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: انقلاب اسلامی همچنان مقاوم و مستحکم باقی مانده و مردم مومن و انقلابی ایران همچنان به پای انقلاب خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی با حمایت مردم، علما، مبلغان و حوزه‌های علمیه برای دفاع از اسلام و حفظ استقلال و عزت امت اسلامی قیام کرد و انقلاب ما انقلاب اسلامی شد و علمای دینی به عنوان متولیان دین و انقلاب وارد عرصه شدند و در پیروزی، هدایت و استمرار انقلاب نقش آفرینی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان: گاز تا خرداد 1400 به خاش می‌رسد اقدامات جهادی هیئت محبان‌الزهرا (س) در منطقه سیستان و بلوچستان / 5 هزار پرس غذای نذری میان نیازمندان توزیع شد کودک 11 ساله سیستان‌ و بلوچستانی اعجوبه بین‌المللی اسنوکر+ تصویر

وی ادامه داد: دین محور کار بود و نگاه و انگیزه دینی و اسلامی سبب حضور و مشارکت مردم در انقلاب شد و مردم برای اسلام حضور پیدا کردند و به اسلام رای دادند که نتیجه و محصول به دست آمده نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه گروه‌های مردمی در انقلاب و پیروزی انقلاب تأثیرگذار بودند و در این بین نقش علما و حوزه‌های علمیه پر رنگ تر بود و این قشر فرهیخته وظیفه رهبری و هدایتگری جامعه را بر عهده داشتند و نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه، علما و مبلغان متفاوت بودند و در میان اهل سنت نیز با توجه به محرومیت موجود در سیستان و بلوچستان و با توجه به نظام طایفه ای و قبیله ای  که در قبل از انقلاب در استان حاکم بود روحانیت اهل سنت نقش کمتری در جامعه ایفا می کردند و حضور کمتری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند و کمتر شاهد حضور آن ها در عرصه های پیروزی  انقلاب بودیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در حوزه‌های اهل تشیع نیز هر چقدر به فضای پیروزی انقلاب نزدیک شدیم همراهی ها بیشتر شد و آنچه مهم است این است که همه حوزه‌ها و علمای دینی پای کار انقلاب آمدند و با انقلاب همراهی کردند و نتیجه این شد که پس از انقلاب هم زمینه گسترش حوزه‌های علمیه و مراکز دینی و اسلامی فراهم شد و این تعامل بین انقلاب و حوزه های علمیه وجود دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه شیعه  گسترش خوبی رقم خورده و در حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز علیرغم حضور کم‌رنگ‌تر در قبل از  انقلاب، پس از انقلاب گسترش خوبی اتفاق افتاده به گونه‌ای که قبل از انقلاب تعداد مدارس علمیه در استان ما انگشت شمار بود اما در شرایط کنونی مدارس، طلاب مساجد و تعداد ائمه جمعه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و رشد چند برابری داشته است.

آیت الله محامی به بیان وظایف حوزویان و روحانیون در قبال انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و علمای دینی هم برای حفظ و تقویت خودشان و هم برای حفظ و پاسداشت از محصول و دستاورد خودشان یعنی انقلاب اسلامی تمام قد قیام و دفاع کنند و نیاز است تا حوزه های علمیه انقلابی باشد، انقلابی بماند و نسلی انقلابی را پرورش دهد تا بتوانند به وظیفه خود در این دوران به درستی عمل کنند و پاسخگوی نیاز های امت اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه پیش نیاز برآمدن از عهده چنین مسئولیتی را در چند محور بیان کرد و اظهار داشت: ابتدا باید فلسفه و اهداف انقلاب را به خوبی بشناسیم و هویت، ماهیت، فلسفه شکل گیری، اهداف انقلاب و دلیل ماندگاری آن را خوب درک کنیم.

امام جمعه زاهدان درک درست آثار و برکات انقلاب را دومین محور مهم در این جهت عنوان کرد و گفت: نیاز است تا آثار و برکات انقلاب را با کار و دقت علمی بررسی کنیم تا بتوانیم فارغ از شعار به این انقلاب معتقد باشیم.

وی بررسی نقاط ضعف و قوت انقلاب را از دیگر محور های مهم بیان کرد و گفت: انقلاب ما نقاط قوت بسیاری داشته البته با ضعف ها و چالش‌هایی هم مواجه بودیم که ما علما که وظیفه راهبری و هدایت مردم را بر عهده داریم و این نقاط قوت و ضعف را به خوبی بررسی کنیم تا راه های تقویت نقاط قوت و راه های جبران آسیب ها و حل مشکلات و برطرف کردن نقاط ضعف را بیابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای دستیابی به اهداف دانست و خواستار مطالعه دقیق و علمی این بیانیه شد و در ادامه به شرح مهمترین محور های این بیانیه پرداخت و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم با شعار های جهانی، فطری و درخشان است که همیشه زنده خواهد بود و مردم مسلمان ما از مبانی انقلاب هیچگاه کوتاه نخواهند آمد و تا ابد از آن دفاع خواهند کرد.

آیت‌الله محامی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران با باید ها فاصله دارد خاطر نشان کرد: ما اهداف بلندتری را داشتیم و به دنبال دسترسی به اهداف بلندتری بودیم که برخی موانع از جمله دشمنی استکبار و تحریم ها باعث شد تا به برخی از اهداف دست پیدا نکنیم اما با این وجود همین میزان از دستاورد های نظام جمهوری اسلامی مایه سربلندی ایران و عامل افتخار و اهتزاز است.

امام جمعه زاهدان در ادامه شرح این بیانیه عنوان کرد: برای برداشتن گام های استوار در آینده نیاز است تا گذشته را به درستی بشناسیم و با مدیریت جهادی و با اعتقاد به این اصل که ما می توانیم مایه عزت و پیشرفت کشورمان در همه عرصه ها باشیم و به توانمندی خود ایمان داشته باشیم.

آیت‌الله محامی با اشاره به محور دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به برکات بزرگ انقلاب اشاره کرده اند که از جمله مهمترین آن ها ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی است که هدف استکبار ایجاد ناامنی در کشور ماست و این آرامش و امنیت نعمت بزرگی در کشور ماست و این بسیار مهم و افتخار آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی اقتصادی و عمرانی از دیگر برکات انقلاب است و طبق گزارش‌های مجموعه های خارجی و بین المللی که دستاورد‌‌های علمی و غیره را در کشور های مختلف بررسی می کنند و رتبه می‌دهند ایران اسلامی در بسیاری از موارد به رتبه های زیر 10 و زیر پنج جهان رسیده که این بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله محامی به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی، ارتقا شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان را از دیگر موارد اشاره شده در بیانیه گام دوم در خصوص آثار و برکات جمهوری اسلامی بیان کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به بخش جوانان در بیانیه گام دوم گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه خطاب به جوانان به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فراوان کشور خصوصاً نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی به عنوان مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور توصیه های مهم و راهبردی را در هفت عرصه ارائه کردند.

وی گفت: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی از جمله توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت : نکته مهم این است که ما حوزویان نقش ویژه و عمده خود را که در پیدایش انقلاب ایفا کردیم در ادامه انقلاب هم ایفا کنیم و بیانیه گام دوم را به خوبی برای مردم و جوانان تبیین کنیم و تلاش مستقیم و غیر مستقیم خود را برای اجرای آن به کار گیریم.

انتهای پیام/392/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان حوزه های علمیه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم آیت الله محامی جمهوری اسلامی پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی اهل سنت حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار افزون بر ۲۶۸۹ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطاء الله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه های ساخت بزرگراه در محورهای شمال استان افزود: در سال های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیر ساخت های راه را در اولویت قرار داده به طوری که توانستیم با حمایت مسوولان استانی با بهره گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه نماییم.

اکبری تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره برداری از پروژه های مذکور در سال جاری عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدفگذاری رقم اعتباری بیش از ۲۷۸۲ میلیارد تومان ۸۰ کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کند.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل زاهدان پس از ۱۸ سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیر ساخت های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده است، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابه جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه