Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ساعدی روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: بازرسان کنترل و نظارت بر گوشت مرغ از کشتارگاه تا عرضه را برعهده گرفته‌اند که طی ۴۰ مورد بازرسی در چند روز اخیر، چهار پرونده تخلف مرتبط با فاکتور خرید یا فروش تشکیل شده است.

وی ادامه داد: عدم تناسب تخصیص نهاده دامی به مرغداران با مرغ زنده‌ای که تحویل کشتارگاه می‌شود، قطعه بندی گوشت مرغ و خروج گوشت مرغ یا مرغ زنده از استان از مواردی است که بسترساز بروز تخلفات در این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بازرسان این سازمان تامین مرغ از کشتارگاه تا سطح بازار را تحت رصد قرار داده‌اند تا در گام نخست، قیمت مصوب ۲۰۴ هزار ریال روی گوشت مرغ درج شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از هفته قبل تا پایان روز گذشته ۷۸ پرونده تخلف گران فروشی برای فروشندگان مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی در استان تشکیل شده اما تاثیر این مهم در کاهش قیمت چندان محسوس نبود لذا نشستی با کارشناسان مربوطه برای این موضوع برگزار و نحوه طرح شکایت از متخلفان بررسی شد.

حمید جنتی افزود: در این ارتباط هشت الگو ویژه طرح شکایت از مرغداران طراحی و آماده شد تا از امروز ایراد نهایی آن برطرف و ابلاغ شود، براساس این الگو قرار است از امروز با همراهی اداره تعزیرات حکومتی اجرای این طرح نظارتی آغاز و به زودی تاثیر خود را در بازار بگذارد.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی بابت تامین و تولید گوشت مرغ تا عید نوروز در بازار استان وجود ندارد زیرا تامین ۱۰۰ درصدی نهاده مرغدار و آمار جوجه ریزی نشان دهنده تولید مناسب این ماده پروتئینی در بازار است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روز گذشته ۲۲۶ هزار و ۸۰۳ قطعه مرغ در ۱۴ کشتارگاه فعال ۱۰ شهرستان این استان کشتار شده که نشان دهنده تامین ۴۰۰ تن گوشت مرغ تولیدی روزانه در استان است و تولید مناسب این ماده پروتئینی را نشان می دهد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از گوشت مرغ تولیدی استان جذب استان تهران می‌شود، از سوی دیگر بخشی از گوشت مرغ نیز قطعه بندی شده و توسط برخی افراد ذخیره سازی می‌شود تا بعدها آن را به قیمت بالاتر در بازار بفروشند، بخشی از قطعات مرغ نیز لابه لای سایر کالاها به صورت قاچاق از استان خارج یا بخشی از این محصول به استانهای دیگر ارسال می‌شود، در مجموع قطعه بندی گوشت مرغ، عرضه مطلوب گوشت مرغ در بازار را کاهش می‌دهد و باید در مورد این بخش تصمیم گیری لازم انجام گیرد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مرغدار براساس اینکه نهاده دامی را به صورت ۱۰۰ درصد دریافت می‌کند، موظف است مرغ را با نرخ مصوب عرضه کند و در غیر این صورت باید نهاده دامی مرغداری که مرغ را به قیمت مصوب عرضه نمی کند، قطع شود.

سعادت علی نیا افزود: در صورتی که گوشت مرغ قطعه بندی شده، قیمتگذاری شود روی کاهش قیمت آن در بازار تاثیر می‌گذارد، قرار بر این بود که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از گوشت مرغ به صورت قطعه بندی در بازار عرضه شود اما اکنون میزان قطعه بندی بیشتر از حد تعیین شده است.

وی ادامه داد: بسته بندی عاملی برای افزایش قیمت تخم مرغ و چند نرخی شدن آن در بازار شده است، از سوی دیگر برخی نیز تخم مرغ را با عنوان تخم مرغ مارکدار به قیمت بالاتر می فروشند که باید در این زمینه نظارت بیشتری صورت گیرد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: هیچ کمبودی در عرضه نهاده دامی برای مرغدار نیست لذا دلیلی بر گرانی گوشت مرغ و تخم مرغ و عدم رعایت قیمت مصوب آنها وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص ذخایر گوشت قرمز نیز مشکلی در استان وجود ندارد و تا پایان سال جاری ۹۰۰ تن گوشت ذخیره سازی شده است اما در حوزه گوشت مرغ دستکم ۲ هزار تن دیگر تا پایان سال مورد نیاز است.

برچسب‌ها مشهد گوشت مرغ قیمت کالا گرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گوشت مرغ قیمت کالا مشهد گوشت مرغ قیمت کالا گرانی اخبار کنکور خراسان رضوی نهاده دامی قطعه بندی گوشت مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت مرغ سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است