Web Analytics Made Easy - Statcounter

جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس که از توقف غنی سازی اورانیوم ایران صحبت شده بود، افزود: رئیس جمهوری چنین چیزی نگفت، این گفته مصاحبه کننده بود و او هیچ پاسخی به آن نداد.

وی ادامه داد: موضع رئیس جمهوری این است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم همین کار را خواهد کرد و از آن به عنوان سکویی برای توافقی طولانی تر و محکم تر در توجه به سایر نگرانی‌ها استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر قرار بود تغییری در سیاست اساسی ما را اعلام کنیم، به شیوه دیگری انجام می‌دادیم. به طور کلی موضع او دقیقا همانطور باقی است که اگر ایران به تعهدات خود در مورد برجام عمل کند، ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد.

ساکی یادآور شد در این زمینه با شرکای گروه ۱+۵ رایزنی خواهد کرد همانطور که در ابتدای دستیابی به این توافق هم انجام شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بایدن بخشی از دولت پیشین بود که از این توافق حمایت کرد، اظهار کرد: با این حال موضع رئیس جمهوری قطعا موضع تیم امنیت ملی خواهد بود. باید بگویم که نظر این تیم و شرکای ما این است که واقعا به ایران بستگی دارد که کاملاً مطابق با تعهدات خود تحت برجام عمل کند، در این صورت می‌توانیم بحث را پیش ببریم.

سخنگوی کاخ سفید درباره نشست شورای امنیت ملی هم گفت: در نشست کمیته اصلی شورای امنیت درباره طیف وسیعی از موضوعات خاورمیانه تبادل نظر شد که البته ایران موضوع اصلی آن بود.

311311

کد خبر 1484517

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن ایران و آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند