Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:34:35 GMT

برخورد قاطع و بدون تبعیض با مفاسد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۵۶۴

برخورد قاطع و بدون تبعیض با مفاسد اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن درویشیان شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی گلستان اظهارکرد: برکات انقلاب اسلامی و خدمات بی شمار آن بر کسی پوشیده نیست گرچه دشمنان تلاش می کنند خدمات را مخدوش کنند و نادیده بگیرند اما آنقدر دستاوردها روشن است که قابل انکار نیست.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب برای ما استقلال در تصمیم گیری و رای است و شاید کشوری مثل ایران وجود نداشته باشد که برای خودش تصمیم گرفته و کسی از خارج برایش تصمیم نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشیان بیان کرد: یکی از افتخارات ما حضور با برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بسیاری از کشورها حسرت ایشان را می خورند.

وی گفت: حضرت آقا طی سال ها نام گذاری هایی داشتند و این کار حکمت و فلسفه ای عمیق و کار کارشناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی را می رساند.

درویشیان اضافه کرد: رهبری علاوه بر اینکه سیاست های کلی را تبیین می کنند، گاهی متوجه می شوند که نکته ای مورد توجه قرارنمی گیرد، خودشان در مسائل ورود می کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ایشان گاهی در سال چندین بار درباره مسائل تذکر می دهند، گفت: نکاتی را در جلسه اخیر با مسئولان نکات اجرایی را تذکر دادند و مصداق خط مشی عملی را نشان می دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم کشور را از نقطه فعلی به نقطه مطلوب برسانیم با این امکانات بالقوه انسانی و امکاناتی، راهی جز راهی که رهبری تبیین می کنند مثل اقتصاد مقاومتی، خنثی کردن تحریم ها و افزایش تولید نیست.

درویشیان اضافه کرد: نگاه به خارج داشتن، چه غرب چه شرق، فایده ندارد چون هیچ کسی دلش برای ما نمی سوزد.

وی با تأکید بر اینکه شعار ما می توانیم را به ظهور و بروز برساندیم، گفت: بیشترین تحریم را در حوزه دفاعی و هسته ای داشتیم اما بیشترین پیشرفت را هم کردیم اما چرا در سایر حوزه ها اینگونه نیست؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهارکرد: از دهه ۸۰ ما ۱۰۰ درصد مرغ اجداد وارد می کردیم در صورتی که ما قطب تولید بودیم اما با پیگیری ها امروز که باید هر قطعه را ۶۰ دلار وارد کنیم قول داده اند تا پایان آینده ۱۰۰ درصد وابستگی ما قطع شود.

وی گفت: بررسی کارشناسی ما می گوید امکان تولید ۱۰۰ درصد نهاده ها در کشور وجود دارد اما باید موانع برداشته شود.

درویشیان متذکر شد: یکی اولویت ها سازمان بازرسی و قوه قضاییه حمایت از تولید و سرمایه گذاری سالم است.

وی ادامه داد: در عمل هم همه استان های کشور پیگیر بررسی موانع و رفع آن ها هستیم و به همه همکاران گفتیم خودتان سراغ تولید کننده ها بروید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: بسیاری از مشکلات ما در استان ها ملی است و در اکثر استان ها که سفر می کنیم، مسائل بخشی ساختاری و برخی مربوط به قوانین نامناسب و نامرتبط با جنگ اقتصادی است.

درویشیان گفت: برای همین رهبر معظم انقلاب فرمودند سران قوا بنشینند و هر تصمیمی گرفتند من موافق هستم و همچنین تاکید کردند کارگروه رفع موانع تولید و رفع تحریم تشکیل شود.

وی اظهارکرد: همه این ها بسترهایی است که اگر قوانین کارایی داشت تشکیل نمی شد و اگر قوانین اصلاح شود نیازی به آن ها نیست زیرا اصل و میثاق ملی ما قانون است.

درویشیان گفت: ارتباط وسیع و گسترده ای با مجلس شورای اسلامی برقرار کردیم و هر روز در کمیسیون های مجلس حضور داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه بیمه کارگران ساختمان، بانک و گمرک و از این دست گاهی اگر یک ماده اصلاح شود مشکل حل می شود.

درویشیان اضافه کرد: کارگروه مشترکی هم با مجلس در کمیسیون اقتصادی تشکیل و جلسه برگزار کردیم و اتاق بازرگانی هم عضو شده تا اصلاح قوانین با اولویت پیگیری شود.

وی افزود: در گمرک هم مشکلی داشتیم که چند میلیون تن کالا دپو شده بود چون نمی توانستند ارز را تخصیص دهند اما طی جلسه ای قرار شد ۹۰ درصد کالاها ترخیص شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: خط قرمز همه ما و نظام فساد است و تحت هیچ پوشش و عنوانی کسی نباید فساد کند.

درویشیان با بیان این که مشکلی که قابل حل نباشد وجود ندارد، گفت: با تصمیم گیری می شود تمام مشکلات را از پیش روی تولید و توسعه برداشت.

وی عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان با ریاست دادگستری بسیار فعال است و اتفاقات خوبی را رقم زده اند.

درویشیان بیان کرد: انتظار مردم و منویات رهبری این است که از این گردنه عبور کنیم و دشمن با فشار حداکثری به جایی نرسیده است.

کد خبر 5142649

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان حسن درویشیان سازمان بازرسی کل کشور ویروس کرونا دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بوشهر آمار کرونا عکس استانها انقلاب اسلامی ایران گرگان شیراز شهرستان کرج شیوع کرونا مشهد رئیس سازمان بازرسی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها