Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی هشتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «غلامرضا کریمی» در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: آرامش، امنیت و استقلال امروز ایران اسلامی در طول این سال ها مرهون رشادت و از خودگذشتگی و مجاهدت های جانبازان و ایثارگران است که به عنوان اسوه های صبر و مقاومت در جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: امروز چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند ایران اسلامی را جشن می گیریم لذا باید نقش شهدا در تمام مقاطع انقلاب اسلامی به طور ویژه دیده و تبیین شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش کارساز و همیشگی بانوان در عرصه های مختلف بیان کرد: در کنار نقش برجسته شهدا اقشار دیگری در پیروزی های انقلاب اسلامی نقش موثر داشته اند که یکی از آنها بانوان هستند که از ابتدای شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس و تا به امروز نقش اثرگذار و ارزنده ای ایفا کرده اند.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از بانوان بسیجی، خانواده شهدا و ایثاگران و فعالان فرهنگی بیان کرد: مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه های صبر و مقاومت در کشور در طول سال های دفاع مقدس و بعد از جنگ حماسه آفرین شدند.

 

کریمی اضافه کرد: این بانوان با تاسی از حضرت زینب کبری (س) صبر و شکیبایی را پیشه کردند و از جانبازان عزیز با شکیبایی و مهربانی پرستاری کردند و با سختی هایی که تحمل کردند و رفتار زینبی(س) که داشتند توانستند راه شهدا را به خوبی ادامه دهند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر اینکه مادران و همسران شهدا امروز در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی قرار دارند، اضافه کرد: تکریم از مجاهدت های آنها و بزرگداشت برای این بزرگواران یک امر ضروری است و نیاز جامعه محسوب می شود.

 

گفتنی است، این جشنواره با هدف تبیین و بررسی نقش بانوان در دفاع مقدس و تکریم مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه های صبر و مقاومت برگزار شد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تولیدات فاخر در حوزه بانوان رونمایی و از ۱۰ نفر از بانوان نخبه در حوزه فرهنگی و علمی نیز تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک دفاع مقدس اسوه های صبر و مقاومت استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است

فرمانده فراجا گفت: امروز پلیس جمهوری ایران مفتخر و مستحضر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرتیپ احمدرضا رادان روز پنجشنبه _سیزدهم اردیبهشت_ در اجتماع مردم اصفهان در حمایت از طرح عفاف و حجاب ضمن عرض ارادت به خانواده شهدا و جانبازان اظهار کرد: امروز در یکی از مقدس ترین نقاط اصفهان عزیز یعنی در کنار مزار شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم، حرم و امنیت و سلامت، در محضر شهدا با شهدا برای حفظ خون شهدا تکلیفی الهی قانونی و شرعی در جهت انجام حکمی الهی و شرعی و قانونی افتخار پلیس شما شد تا به اجرا در بیاید.

وی افزود: قصه پر غصه حیا و عفت و حجاب و عفاف که در همه اعصار دشمن ما را آزار داده مال دیروز و امروز نیست، از زمانی که تلاش کردند تا به ساحت مقدس حضرت زهرا جسارت کنند در حقیقت نقشه شوم برای حجاب و عفاف پایه ریزی شد.

فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن خیلی تلاش کرد که شبهه های فراوانی ایجاد کند. آزادی که دین ما به مردم داده هیچ جا نیست. از بی‌بی سی ها و اینترنشنال ها که نوکر جیره بگیر هستند سوال کنیم که از دانشگاه های آمریکا و فرانسه و انگلیس چه خبر؟ از دختری که ستم‌وار به او حمله می‌شود چه خبر؟ و در نهایت از شعار زن زندگی آزادی چه خبر؟ آن‌ها دموکراسی را برای خودشان تعریف می‌کنند. امروز ما آزادی را به سبک دین، انقلاب و شهیدانمان تعریف می‌کنیم.

رادان تصریح کرد: دشمن در برنامه‌ریزی خود به یک نکته توجه نداشت و آن مردم ما بودند. امروز پلیس جمهوری ایران مفتخر و مستحضر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 750153

دیگر خبرها

  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان