Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@13:31:35 GMT

دفتر نقاشی دیواری

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۷۹۰

دفتر نقاشی دیواری

در سال‌های اخیر بسیاری ترجیح می‌دهند از کاغذ رنگی‌های مختلف در اتاق‌های خانه استفاده کنند البته انتخاب این که چگونه دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کنید به سلیقه افراد بستگی دارد.

بعضی‌ها همه دیوارها را با یک مدل کاغذدیواری می‌پوشانند و بعضی‌ها برای این که اهمیت قسمت خاصی از خانه را نشان دهند، کاغذ دیواری متفاوتی در آنجا کار می‌کنند اما با همه اینها انتخاب کاغذدیواری و استفاده از آن فوت‌وفن‌هایی دارد که خوب است بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کاغذی را انتخاب کنیم؟

معمولا افراد به دنبال کاغذی هستند که دوام بیشتری داشته باشد. برای چنین هدفی جنس وینیل مناسب است. این نوع، هم قابل شست‌وشو و هم ضدآب است.

کاغذ ‌دیواری‌ وینیلی در دو مدل هستند؛ یک مدل که لایه وینیلی در قسمت پشت کاغذ قرارگرفته و مدل دوم لایه وینیلی روی کاغذ دیواری را پوشانده است که مدل دوم دوام بیشتری دارد اما مدل اول مزیت‌های خاص خودش را دارد به طوری که هم به‌راحتی از دیوار جدا می‌شود و هم ضدآب و قابل شست‌وشوست.

طرح‌دار یا ساده؟

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند رنگ کاغذ دیواری را متناسب با وسایل خانه انتخاب کنند اما اگر می‌خواهید سال‌ها از این کاغذ دیواری استفاده کنید، طرح‌های ساده مناسب‌تر است.

یکی از بهترین انتخاب‌ها هم استفاده ترکیبی از کاغذ دیواری‌ ساده و طرح‌دار در دیوارهای مختلف است. به عنوان مثال، کاغذ دیواری پشت تلویزیون را طرح‌دار و دیوارهای دیگر را ساده استفاده کرده و سعی کنید بین کاغذی که برای دیوارها انتخاب می‌کنید و کفپوش خانه هماهنگی وجود داشته باشد.

اگر طرح کفپوش ساده است، بهتر است کاغذ طرح‌دار استفاده کنید و در صورت طرح‌دار بودن کفپوش، کاغذ دیواری‌ ساده را در اولویت قرار دهید.

کاغذهایی برای سقف‌های کوتاه و بلند

اگر خانه‌تان سقف کوتاهی دارد، بهتر است از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و راه راه استفاده کنید. این خطوط عمودی دیوارها را بلندتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود سقف بلندتر دیده شود. در مقابل، اگر فضای خانه کوچک است و می‌خواهید بزرگ‌تر دیده شود، کاغذهایی با طرح‌های افقی خریداری کنید. طرح‌های افقی معمولا خطای دید ایجاد می‌کنند و محیط را بزرگ تر جلوه می‌دهد.

کاغذی برای آرامش یا هیجان بیشتر

اگر به دنبال کاغذی برای دیوارهای اتاق پذیرایی هستید، بهتر است از کاغذهایی با خطوط شکسته و نقش‌های هندسی استفاده کنید چرا که این طرح‌ها هیجان فضا را بیشتر می‌کند.

علاوه بر این اگر می‌خواهید محیط زندگی‌تان آرام‌تر باشد، کاغذهایی را انتخاب کنید که طرح‌های کوچک و کمرنگ داشته باشد از آنجا که اتاق‌های پذیرایی همیشه میزبان مهمان‌هاست، بنابراین با انتخاب کاغذهای دیواری با رنگ گرم می‌توانید صمیمیت بیشتری را در فضای چنین اتاقی افزایش‌دهید.

چه رنگی را انتخاب کنید؟

رنگ کاغذ دیواری مانند رنگ دیوارها ارتباط مستقیمی با بزرگ و کوچک‌کردن و گرم و سردکردن فضا دارد. اگر به دنبال این هستید که اتاق‌ها بزرگ‌تر و سقف خانه بلندتر به نظر برسد، بهتر است از کاغذ دیواری با رنگ سرد مانند آبی، بنفش و سبز استفاده کنید.

این رنگ‌ها آرامش زیادی را در خانه حکمفرما می‌کند. اما برای گرم‌ترکردن فضای محل زندگی، بیشتر از کاغذ دیواری گرم مانند رنگ قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید.

اگر به طور معمول فضای زندگی‌تان سرد است، بهتر است کاغذهایی با رنگ گرم به کار ببرید. هر چه این رنگ پررنگ‌تر و تیره‌تر باشد حس گرما و هیجان بیشتری را منتقل می‌کند.

انتخاب کاغذی برای روشن‌تر‌کردن محیط

با انتخاب یک کاغذ مناسب می‌توانید فضاهای تاریک را روشن‌تر کنید. به عنوان مثال در راهروهای شمالی که اغلب تاریک‌تر به نظر می‌رسد از کاغذهایی استفاده کنید که نور را در فضا منعکس کند.

کاغذهایی با رنگ روشن یا متالیک بهترین گزینه برای چنین فضاهایی است. همچنین طرح‌های صاف و یکدست چون نور بیشتری را منعکس می‌کند، در روشن‌تر شدن فضا نقش مؤثری دارد اما کاغذهای دیواری تیره با جذب نور، باعث تاریک تر شدن فضا و نزدیکی بیشتر دیوارها به هم می‌شو‌د بنابراین، فضا را کوچک تر جلوه می‌دهد.

همچنین کاغذهایی که طرح‌های زیادی دار‌د، فضا را تاریک‌تر نشان می‌دهد بنابراین اگر خانه کوچکی دارید که می‌خواهید بزرگ‌تر جلوه کند از کاغذهایی به رنگ روشن و طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید.

کاغذ دیواری در راهرو و راه‌پله

در راهروها و راه‌پله‌ها به دلیل شکستگی‌های زیادی که دارند، استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار توصیه نمی‌شود و بهتر است کاغذهای ساده یا راه‌راه استفاده کنید.

رنگ کاغذ دیواری راهرو و راه پله‌ را با رنگ دیگر دیوارها هماهنگ کنید. سفید از پرطرفدارترین رنگ‌هاست که هم فضا را دلبازتر و هم بزرگ‌تر می‌کند.

دو رنگ گرم قرمز و سبز مایل به زرد جزو رنگ‌هایی هستند که فضای راهرو و راه‌پله‌ را خاص‌تر می‌کند اما در میان رنگ‌های سرد، رنگ آبی مناسب‌ترین رنگ برای کاغذ دیواری چنین فضاهایی است و با استفاده از آن فضا را آرام‌بخش‌تر می‌کنید.

در شست‌وشو دقت کنید

اگر کاغذها لک‌بر می‌دار‌د، در فواصل کوتاه‌تری آنها را تمیز کنید. گرد و خاک روی کاغذها ممکن است به مرور رنگ آنها را کدر کند.

کاغذها را از پایین به بالا تمیز کنید. اگر جنس‌شان نازک است آنها را بدون صابون تمیز کنید اما برای مدل‌های ضخیم‌تری که قابلیت شست‌وشو دارند، محلول آب و صابون بهترین گزینه است.

بیشتر لکه‌ها با آب ولرم و صابون به خوبی از روی کاغذ پاک می‌شو‌د. سپس روی آن را با یک پارچه یا حوله خشک کنید اما اگر با لکه‌ای برخورد کردید که با آب و صابون هم پاک نمی‌شود از مواد شوینده دیگر استفاده کنید اما حتما روی کاغذ را با آب بشویید.

هرگز از سیم‌های فلزی یا اسکاچ‌های زبر و پودرهای شست‌وشوی قوی استفاده نکنید چون ممکن است به کاغذ دیواری آسیب وارد کند. تا زمانی به شست‌وشو و لکه‌بری کاغذ دیواری ادامه دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکند و کاغذ از روی دیوار بلند نشود.

این دقت را بیشتر روی محل اتصال دو کاغذ به خرج دهید، چون احتمال نفوذ آب بیشتر است. لکه‌های چربی از دیگر لکه‌هایی است که به‌وفور روی کاغذها می‌نشیند.

برای از بین بردن این لکه‌ها با مایع پاک‌کننده ملایم و یک پودر جذب‌کننده رطوبت و گچ خیاطی یک خمیر ساخته و روی لکه بمالید تا خشک شود؛ سپس آن را با مسواک پاک کنید.

لکه‌های مدادرنگی را هم می‌توانید با مایع پاک‌کننده و حتی در صورت پایداری لکه با مسواک و خمیردندان پاک کنید.

ندا اظهری - روزنامه نگار / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کاغذ دیواری کاغذ دیواری استفاده کنید روی کاغذ طرح دار شست وشو بزرگ تر لکه ها طرح ها رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»

یکی از تابلوهای نقاشی با موضوع پشته‌های علف خشک اثر «کلود مونه»‌،‌ نقاش نامدار فرانسوی درحالی به مزایده گذاشته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ده‌ها میلیون دلار چکش بخورد.

به گزارش ایسنا، «پشته‌های علف خشک در ژیورنی» (۱۸۹۳)، یک نقاشی از مجموعه نقاشی‌های پشته‌های علف خشک، یکی از مشهورترین مجموعه‌های این هنرمند در ماه میلادی آینده در حراجی «ساتبیز» به مزایده گذاشته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که به قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار به فروش برسد.

«آرت‌نت» نوشت، حراجی «ساتبیز» با فروش تابلو نقاشی «پشته علف خشک»(۱۸۹۰) در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۱۰.۷ دلار به رکورد فروش آثار «مونه» دست یافت. با فروش آن نقاشی رکورد جدیدی برای «مونه» و فروش یک اثر هنری امپرسیونیست در حراجی به ثبت رسید.

حراج نقاشی «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳) مصادف با صد و پنجاهمین سالگرد نخستین نمایشگاه امپرسیونیست است که در پانزدهم آوریل سال ۱۸۷۴ میلادی در پاریس برگزار شد.

این نقاشی چندین دهه در مجموعه خصوصی متعلق به یک خانواده آمریکایی نگهداری شد.«دوآیت بلینی»، نقاش منظره این تابلو را در سال ۱۸۹۵ میلادی خرید و آن را در به موزه هنرهای زیبای بوستون امانت داد.

این اثر «مونه» نخستین‌بار در سال ۱۸۶۶ میلادی در ایالات متحده آمریکا و به عنوان بخشی از نمایشگاه «هنر فرانسوی» در «گالری دربی» واقع در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

علاوه بر «پشته‌های علف خشک در ژیورنی»(۱۸۹۳)، چندین نقاشی دیگر مربوط به همان دوره در حراجی پیش رو ارائه خواهد شد که از جمله آن‌ها به Bennecourt (۱۸۸۷) می‌توان اشاره کرد که ارزش آن حدود هشت میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین نقاشی «مسابقه گاوها»(۱۹۰۱) اثر «پابلو پیکاسو» با قیمت تخمینی هفت میلیون دلار در حراجی ارائه خواهد شد. این نقاشی آخرین بار در سال ۲۰۰۳ در بازار هنر به فروش گذاشته شده بود.

علاوه بر این یک تابلو نقاشی منظره اثر «کامی پیسارو» با قیمت تخمینی ۳.۵ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.

حراجی کریستیز نیز در بهار جاری نقاشی «آسیاب لمیز»(۱۸۸۸) را از مجموعه «موزه هنر نلسون اتکینز» به مزایده خواهد گذاشت و پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۸ الی ۲۵ میلیون دلار فروخته شود.

«کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم‌»‌ در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به شمار می‌رود. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • تبریک روز جهانی طراح و گرافیک + متن و پوستر World Graphics Day