Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:11:57 GMT

آغاز زندگی مشترک ۸۸۸ زوج جوان زیر سایه امام رئوف(ع)

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۰۴۷

آغاز زندگی مشترک ۸۸۸ زوج جوان زیر سایه امام رئوف(ع)

ایسنا/خراسان رضوی در آستانه فرا رسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به همت بنیاد کرامت رضوی جشن ازدواج ۸۸۸ نوعروس در سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان برگزار شد.

به مناسبت ایام ولادت فاطمه زهرا(س)، آیین نمادین جشن ازدواج با حضور ۱۰۰ زوج جوان مشهدی به نمایندگی از ۸۸۸ زوج از سراسر کشور صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار قدس بارگاه منور حضرت رضا(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، ازدواج را مرحله‌ای تکاملی در جهت تعالی انسانی دانست و با اشاره به اهمیتی که اسلام برای ازدواج قائل شده است، اظهار کرد: ازدواج زمینه رشد و تکامل انسان را فراهم می‌کند و پیمانی مقدس و الهی است که بر اساس سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زوجین باید یکدیگر را در دین‌داری و زندگی توام با عبودیت و پیروی از ذات اقدس الهی یاری کنند، به اهمیت تشکیل خانواده‌ای سالم برای سعادت اجتماع اشاره و عنوان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده، موجب ارتقای سلامت و امنیت جامعه می‌شود؛ آینده پرفروغ کشور در گرو تربیت صحیح و شایسته فرزندان در نهاد خانواده است.

مروی زوجین جوان را به دوری از تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی‌ها و در پیش گرفتن زندگی توام با پاکیزگی، سادگی و صمیمیت توصیه کرد و گفت: چشم و هم‌چشمی‌ها آرامش را از زندگی انسان می‌گیرد. تجمل‌گرایی و سخت گرفتن زندگی به همسر شیرینی زندگی را برای انسان تلخ و گاهی موجب انحراف از مسیر الهی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی در مسائل مالی نگاه به پایین‌تر از خود در زندگی را موجب آرامش و شکرگذاری انسان دانست و بر لزوم توجه به قناعت در زندگی تاکید و تصریح کرد: پاکیزگی و تدین جامعه از خانواده‌ها نشأت می‌گیرد و این خانواده‌ها هستند که می‌توانند یک جامعه و کشور را به سوی تعالی و پیشرفت سوق دهند.

وی افزود: بنده این توفیق را داشتم که خطبه عقدم را حضرت امام خمینی(ره) جاری کنند؛ ایشان همواره پس از جاری کردن خطبه عقد تنها یک جمله‌ کوتاه به زوج‌ها می‌گفتند که «بروید با هم بسازید». این جمله بسیار معنای عمیقی دارد. سازش در زندگی بسیار مهم و یک اصل اساسی است و از هرچیزی که با این «ساختن» در زندگی مشترک منافات دارد، باید پرهیز کرد.

به گزارش آستان نیوز وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش رشد جمعیت اشاره و اظهار کرد: جمعیت جامعه یکی از شاخصه‌های توانمندی آن جامعه است، کاهش میل به فرزند آوری به سبب نگرانی از مشکلات اقتصادی یکی از وسوسه‌های شیطانی است چرا که روزی انسان تنها در دست خداوند بوده و محال است انسان به خدا توکل کند و ناامید شود.

مروی گفت: جمعیت کشور ما رو به پیری است و کاهش نرخ موالید می‌تواند در آینده کشور را با بحران کاهش جمعیت جوان و تبعات جبران‌ناپذیر آن روبه رو سازد؛ لذا یکی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری حرکت جمعیت کشور به سوی پیری بوده است؛ آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور به دست جوانان رقم می‌خورد. لذا خانواده‌ها باید به موضوع فرزند آوری توجه جدی داشته باشند.

محمدحسین استاد آقا، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، نیز در این مراسم گفت: به منظور حمایت از زوج‌های جوان، طی سال اخیر به ۴ هزار زوج در سراسر کشور ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید جهیزیه اعطا شده است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۵۰۰۰ زوج در سراسر کشور تحت پوشش طرح «زندگی به سبک رضوی» قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: طرح «زندگی به سبک رضوی»، تاکنون در مجموع برای ۳۰ هزار زوج در سراسر کشور اجرا شده است و به همت کارشناسان امور خانواده آستان قدس، طبق آمار درصد قابل توجهی از مشکلات و آسیب های خانوادگی کاهش پیدا کرده است.

به گفته این مقام مسئول، هدایایی به یمن آغاز زندگی مشترک این نوعروسان در جوار حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده تا توفیق در مسیر زندگی نصیب آن‌ها شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ازدواج آسان ازدواج سراسر کشور آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان گفت: برنامه‌های دهه کرامت در استان از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
مصطفی رجبیان افزود: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» آغاز و با حضور سه کاروان که شامل خادمان و مبلغان استان قدس رضوی و پرچم بارگاه امام رضا (ع) است که در همه شهرستان‌های هرمزگان ادامه می‌یابد.
وی افزود: هدف از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید توسعه معنوی و مردمی زیارت امام رئوف است که حضور این سفیران تداعی کننده فضای خاص زیارت بین مردم است.

بیشتر بخوانید؛ برافراشته شدن پرچم یا فاطمه الزهرا (س) در بوستان پنجعلی بندرعباس
رجبیان گفت: برنامه‌های زیر سایه خورشید در دو نوبت صبح و عصر در بین مردم خواهد بود و در نوبت صبح حضور در کارخانجات و تولیدی‌های کارآفرین، حضور در مراکز نظامی، عیادت از بیمار‌ها در بیمارستان‌ها و بازدید از برخی ادارات در استان است.
وی افزود: مردمان خطه جنوب، هرمزگانی‌های عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، امسال برای هفدمین سال متوالی میزبان کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) و پرچم متبرک رضوی هستند.
معاون کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان گفت: اجتماع امام رضایی‌ها در شب میلاد امام رضا (ع)، ایستگاه‌های ورزشی با هدف ارایه خدمات ورزشی، کوچه‌های شهدایی و اجرای برنامه فرهنگی ویژه شهدا با همکاری خانواده شهیدی که در همان کوچه سکونت دارد، از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در استان هرمزگان است.
رجبیان افزود: اجرای پویش ملی نذر آزادی پدران و مادران زندانی، برپایی میز مشاوره در بقاع متبرکه، ارایه خدمات پزشکی (دندانپزشکی) و اجرای برنامه «کبوترانه» ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
در پایان این نشست خبری، پوستر هفدمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید رونمایی شد.
به یازده روز ابتدایی ماه ذی‌القعده که فاصله ولادت حضرت معصومه (س) تا امام رضا (ع) است، دهه کرامت می‌گویند.

دیگر خبرها

  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است