Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@22:54:03 GMT

تایید تخلف اپراتور‌ها در اعمال تعرفه پهنای باند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۱۷۲

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در نامه‌ای به وزارت ارتباطات، تخلف اپراتور‌های تلفن همراه در اعمال تعرفه پهنای باند داخلی را تایید کرد و خواستار برخورد با این موضوع شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ در حالی که برخی از کاربران اینترنت در کشور بار‌ها از اعمال نشدن تعرفه پهنای باند داخلی برای استفاده از پلتفرم‌های داخلی شکایت کرده‌اند؛ این بار ساترا(سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر) اعلام کرده است این موضوع را در نامه‌ای به وزارت ارتباطات، اطلاع داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه که ساترا منتشر کرده، تنها به اپراتور‌های همراه اشاره شده و گرچه نامی از پلتفرم تولید محتوا برده نشده است؛ اما به نظر می‌رسد منظور این نهاد ناظر، «روبیکا» است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «براساس برخی شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در هفته‌های اخیر، برخی اپراتور‌ها با همکاری با یک پلتفرم اینترنتی اقدام به تبلیغات وسیع در شهر مبنی بر استفاده «رایگان» از برنامه‌های نمایشی ایرانی کرده‌اند، در حالی که پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد رایگان بودن فقط درباره حق اشتراک صدق می‌کند و اپراتور با محاسبه هزینه ترافیک اینترنت کاربران پلتفرم مذکور بر مبنای تعرفه اینترنت بین‌الملل، حقوق کاربران را نقض کرده است.»

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر پیشتر اعلام کرده بود به دنبال شکایت کاربران، موضوع تعرفه پهنای باند را پیگیری می‌کند. براساس مصوبات ۲۳۷، ۲۴۸ و ۲۵۱ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور‌ها موظف هستند هزینه ترافیک محتوای داخلی روی پلتفرم‌های داخلی را با تعرفه حداکثر نصف تعرفه بین‌الملل محاسبه کنند.

همچنین ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی یک‌سوم هزینه ترافیک بین‌الملل محاسبه می‌شود؛ اما برخی از کاربران می‌گویند هنگام استفاده از پلتفرم‌هایی مانند «روبیکا» تعرفه بین‌الملل برای آن‌ها محاسبه می‌شود و چیزی به نام اینترنت نیم‌بها وجود ندارند.

تاکنون وزارت ارتباطات، رگولاتوری و روبیکا نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما ساترا در نامه خود به وزارت ارتباطات، به «تخلف‌های اپراتور‌های تلفن همراه» اشاره کرده و خواستار «برخورد و جلوگیری از ادامه این تخلفات» شده است.

برچسب ها: تعرفه اینترنت ، اینترنت داخلی ، اینترنت نیم بها ، اینترنت بین الملل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تعرفه اینترنت اینترنت داخلی اینترنت نیم بها اینترنت بین الملل سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر تعرفه پهنای باند وزارت ارتباطات اپراتور ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید

یک اپراتور ایتالیایی تلفن همراه با ارسال پیام «به فلسطین خوش آمدید»، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک اپراتور ایتالیایی تلفن همراه پس از بازگشت یک شهرک‌نشین صهیونیست از سفر اروپا به سرزمین‌های اشغالی با پیام «به فلسطین خوش آمدید» از وی استقبال کرد.

این شهرک‌نشین صهیونیست در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گفت: در جریان سفر اخیرم به اروپا یک سیم‌کارت اپراتور TIM ایتالیا را خریداری کردم، اما در بازگشت به‌محض فرود هواپیما در فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو این پیام به‌روی گوشی همراه من ظاهر شد؛ «به فلسطین خوش آمدید».

رژیم صهیونیستی به‌دنبال فشار نظامی بر مذاکرات استرژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

 

انتشار این خبر خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است. به‌رغم اعتراض مقامات صهیونیست، این اپراتور ایتالیایی تا این لحظه واکنشی به این اعتراضات نداشته است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران