Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمود قاسمی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون شاهد آتش سوزی های پراکنده در مناطق شیب دار و صعب العبور روستای کوهستانی رینه و آق مسجد این شهرستان هستیم.

 وی بیان کرد: بدنبال اعلام این خبر و از همان آغاز آتش سوزی، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان متشکل از نیرو های مردمی، هلال احمر، بسیج، آتش نشانی های پره سر و رضوانشهر، نیرو های منابع طبیعی و غیره در منطقه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: تاکنون این حریق در سطح حدود ۲ هکتار از جنگل های منطقه و بصورت پراکنده به جان درختان افتاده است و وزش باد با سرعت بالا، شیب تند منطقه و صعب العبور بودن، کار نیرو ها را سخت کرده است.

 قاسمی بیان کرد: هم اکنون همه امکانات و نیرو ها برای مهار این آتش سوزی در منطقه حضور دارند و ۹۰ در صد از این حریق را خاموش کرده اند.

 رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر که در منطقه وقوع حریق حضور داشت، در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی از ساعت ۱۵ بعد از ظهر امروز به وقوع پیوست و هم اکنون بخش اعظم آن توسط نیرو های حاضر در منطقه کنترل و خاموش شده است.

 جواد قانع افزود: در حین مهار و خاموش کردن این آتش، یک نفر از نیرو های مردمی ساکن در همین روستا به دلیل زبانه کشیدن شعله های آتش از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان شهدای رضوانشهر اعزام گردید.

 وی بیان کرد: اگرچه بخش اعظم این آتش را مهار و تحت کنترل در آورده ایم، ولی بدلیل وزش باد شدید و احتمال شعله ور شدن مجدد آن، بخشی از نیرو ها همچنان در منطقه حضور خواهند داشت.

 رئیس اداره منابع طبیعی رضوانشهر در خصوص علت این آتش سوزی گفت: هنوز علت و کانون اصلی آن مشخص نشده است، ولی طبق شواهد و بررسی های موجود این آتش سوزی از حاشیه جاده به جنگل سرایت کرده است.

 رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا، دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع می باشد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است. این شهرستان دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها آتش سوزی جنگل رضوانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل رضوانشهر آتش سوزی جنگل رضوانشهر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یک روز از آتش سوزی مهیب شهرک گردشگری و زیارتی امام زاده ابراهیم شفت می‌گذرد.

آتشی که بر جان این شهرک رنگارنگ افتاد و با سوزاندن حدود ۱۳۰ واحد تجاری و سکونی، این شرک را به تَلی از خاکستر تبدیل کرد.

همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای خدمت رسانی به مردم روستای امام زاده ابراهیم شفت بسیج شده اند.

خبرنگار ما امروز راهی این منطقه شد و از آخرین وضعیت این منطقه و اسکان خسارت دیدگان گزارشی را تهیه کرده است.

دیگر خبرها

  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • تصادف در سه راهی گتوند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی