Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:03:00 GMT

10حقیقت درباره قدرت مغز انسان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۶۹۹

مغز انسان بسیار پیچیده و شگفت انگیز است و میتواند به انسان این قابلیت را بدهد تا هر کاری را انجام دهد. ناطقان: مغز ما شگفت‌انگیز است؛ می‌تواند به ما کمک کند تا به هر قله‌ای برسیم، مهم‌ترین آرزوهای‌مان را برآورده 1کنیم و به پیچیده‌ترین اهداف برسیم.

مغز ما در برابر هر فکری واکنش نشان می‌دهد. افراد خوش‌بین احساس شادی بیشتری می‌کنند و به همین دلیل بدن ما دارونما را به عنوان یک محصول دارویی واقعی قبول می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس خستگی مغز به دلیل احساسات ما به وجود می‌آید و ترکیب خون جریان یافته در مغز طی کار ذهنی آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

مغز معمولا به صورت اتوماتیک کار می‌کند

بیش از نیمی از افکار امروز، حاصل افکار دیروز هستند. به همین دلیل است که برای افراد بدبین بسیار دشوار است که درک خود را از جهان تغییر دهند. آن‌ها باید به معنای واقعی کلمه مغز خود را پاکسازی کنند.

هر فکری به تجارب زندگی تبدیل می‌شود.  اگر می‌خواهید دنیای اطراف خود را تغییر دهید، باید افکار خود را تغییر دهید.

 مغز به تمرین نیاز دارد

یادگیری، تمرین در هوای تازه، تغذیه سالم، خواب آرام، مسافرت به مکان‌های جدید، فعالیت‌های جدید، رقص و بازی‌های فکری همه برای مغز شما مفید هستند.

 مغز هرگز استراحت نمی‌کند و حتی هنگام خواب، مغز ما به سختی کار می‌کند. برای اینکه در هزاران افکار منفی غرق نشویم، باید گاهی خود را خاموش کنیم تا کمی به سیستم ایمنی بدن خود استراحت دهیم. استراحت فعال را فراموش نکنید: برای مغز ما، مفیدترین نوع استراحت، آرامش است.

 فراموش کردن خیلی هم بد نیست

برای ذخیره خاطرات جدید، مغز ما باید از شر خاطرات قدیمی خلاص شود. خوب است اگر بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیز‌هایی را به خاطر بسپاریم و چه چیز‌هایی را فراموش کنیم. برای انجام این کار، ما باید بیشتر از اطلاعاتی که می‌خواهیم نگهداریم، استفاده کنیم.

قدرت مغز انسان

 مغز ما نسبت به درد حساسیت ندارد

مغز ما به درد واکنش نشان می‌دهد اما به دلیل کمبود گیرنده‌های لازم آن را خودش احساس نمی‌کند. اگرچه این واقعیت در مورد بسیاری از رگ‌های خونی، اعصاب و بافت‌هایی که مغز را احاطه کرده‌اند، صدق نمی‌کند.

ما می‌توانیم مغزمان را تغییر دهیم. هر نوع فعالیتی باعث می‌شود مغز ما ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد کند. اگر فکر می‌کنیم قادر به پیشرفت نیستیم، این ایده با گذشت زمان فقط در آگاهی ما تقویت می‌شود اما اگر از عبارت من موفق خواهم شد استفاده کنید، مغزتان به شما فرصت می‌دهد تا هدف‌تان را تحقق بخشید.


منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: حقیقت ، قدرت ، مغز انسان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حقیقت قدرت مغز انسان مغز انسان مغز ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم گفت: خدا و ملائکه از این جهت بر پیامبر اکرم درود می‌فرستند که یک انسان کامل و یک معلم بود. فردی که خوبی‌ها را آموزش می‌دهد درود خداوند هم با او همراه می‌شود. جایگاه رسول اکرم جایگاه یک معلم است.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که نورافشانی می‌کند؛ گفت: در دیدگاه اسلام، درد بی‌درمان انسان، جهل و بی‌معلمی است. اساس همه شرها جهل است. مدرسه جایی است که آینده کشور را می‌سازد اصلی‌ترین عنصر مدرسه هم معلم است. لذا هر کسی که دل در گرو شکوفایی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل معلم را فردی معرفی می‌کنند که زیرساخت سربلندی کشور را می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز همه از پیشرفت‌های کشور می‌بالند، گفت: قدرت ایران به جایی رسیده است که دشمنان این کشور قدرت پاسخگویی به اقتدارش را ندارند. نوجوانان امروز نمی‌دانند که ما چه شرایطی در جنگ تحمیلی داشتیم؛ آنان نمی‌دانند که زیرزمین مدرسه‌های ما پناهگاه بود. گاهی به جای زنگ تفریح، آژیر خطر ما را از کلاس درس بیرون می‌آورد؛ نه فقط در مناطق غرب کشور که حتی در همین تهران هم موشک‌های دشمن آسمان تهران را تهدید می‌کرد در حالی که امروز اگر کسی به ایران چپ نگاه کند در درون خانه‌اش تنبیه می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه ما به هیچ جایی نخواهیم رسید، مگر از طریق مدرسه و با معلمان؛ افزود: علم به این مسئله تضمین کننده پیروزی‌های آتی ملت ایران است. قدرت پزشکی ایران امروز در حدی است که صدها هزار نفر از خارج از کشور برای معالجات پزشکی به ایران می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه باید برای حفظ حرمت معلم بکوشیم؛ گفت: دانش آموزانی که امروز برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند از معلمانشان این افتخارآفرینی را یاد گرفتند. دانش آموزان ایرانی نه با امکانات فوق العاده و بودجه‌های کلان بلکه با اراده خود برای ایران افتخارآفرینی کردند. این همان چیزی است که از معلمان خود یاد گرفتند و آن استقامت و قدرت اراده است. سال گذشته دانش آموزان ۲۸ مدال جهانی کسب کردند. این ۲۸ دانش آموز نتیجه ایستادگی و قدرت اراده معلمان خود را به نمایش گذاشته اند.

کد خبر 6092830 علی قدمی

دیگر خبرها

  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • تصاویری از قدرت زلزله شدید امروز در ژاپن
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور