Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیره رجبی با بیان اینکه مناطق روستایی استان تهران شامل منطقه یک، منطقه 5 و منطقه 19شرایط روستایی می‌شود، گفت: در این مناطق دانش آموزان بیش از دیگر نقاط بازمانده از تحصیل هستند.

به گزارش برنا؛ استان تهران همچون دیگر استان‌های تهران با مشکلات ناشی از آموزش‌های آنلاین در یک سال گذشته مواجه است. به رغم اینکه تهران پایتخت است اما از لحاظ سرانه آموزشی و فضای آموزشی یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام کرونا روند تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی جاری جای تامل دارد.

منیره رجبی، رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران به خبرنگار برنا گفت: جاماندگان از تحصیل در استان تهران به‌دلایل مختلف نتوانستند با شبکه شاد ارتباط برقرار کرده و معلمان باید روند تحصیل این دانش آموزان را برقرار کنند.

رجبی افزود: دانش آموزان از سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در کشور به آموزش‌های حضوری دسترسی نداشتند و همکاران ما در مناطق به تولید درس‌نامه می‌پرداختند. در بسیاری از مناطق سرایدار مدارس بسته‌های آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران در مناطق یک، 5 و 19شرایط روستایی وجود دارد، ادامه داد: در این مناطق  دانش‌آموزان بیش از دیگر نقاط بازمانده از تحصیل هستند.

او افزود: در این مناطق دهیاری‌ها همکاری مناسب داشتند تا دانش آموز از آموزش جا نمانند.

رجبی تصریح کرد: آموزش دانش‌آموزانی که از شبکه شاد جا مانده اند به شکل درس‌نامه است. درضمن دانش آموزان با شرط حضوری ساعت معین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گفته رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران در سال جاری برای درس و آموزش از ظرفیت خیرین استفاده شده و توانستند با شبکه مجازی همراه شوند.

او بیان کرد: دانش آموزان در شبکه تلویزیونی از ظرفیت فضای مجازی بهره‌مند شده و تمامی این مسائل کمک کرده تا دانش آموزان از آموزش جا نمانند.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران افزود: ارزشیابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی صورت می گیرد. آزمون‌ها و وضعیت پیشرفت تحصیلی به شکل فرآیندی انجام می‌شود. این دانش‌آموزان در روند سال تحصیلی تکالیف خود را به شکل حضوری در اختیار معلم قرار می‌دهند. این مقوله بازخورد داده شده و اشکالات برطرف می‌شود. آزمون‌های برگه‌ای تکمیل کننده این روند است.

او درباره استقبال از آموزش‌های حضوری در مدارس استان تهران از اول بهمن که مدارس به شکل حضور برگزار شد گفت: در مناطق تهران وضعیت متفاوت است. مدارس دولتی، غیردولتی در مناطق حاشیه‌ای، روستایی و ... فعالیت می‌کنند.

 رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران با اشاره به خانواده‌هایی که از آموزش‌های حضوری استقبال می‌کنند، بیان کرد:  معلمان ما در تمامی مدارس در خدمت دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان که به‌دلایل اقتصادی توانایی فعالیت‌های اقتصادی و خریداری ابزار هوشمند را نداشتند بیش از دیگر دانش آموزان به آموزش حضوری تمایل دارند. البته در پایه اول ابتدایی دانش آموزان علاقمند به دیدن معلم بودند.

به گفته او خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی و سواد ضعیف هستند استقبالشان از حضور فرزندشان در مدرسه بیشتر است. درضمن معلم و  کادر اداری در مدرسه حاضر بوده است.

رجبی افزود: کیفیت یادگیری حضوری از جایگاه ویژه برخوردار است.

او با اشاره به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان تهران گفت: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق حراست و وزارت آموزش و پرورش بررسی می‌شود.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران تصریح کرد: تفکیک‌سازی آمار و شرایط دانش آموزان  در روند بازماندگی از تحصیل به مناطق واگذار شده است.

به گفته رجبی برخی از دانش آموزان فاقد هویت و  بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کرونا فرزندشان را ثبت نام نکرده‌اند. برای مثال برخی از افراد را بررسی کردیم، آنها شاید در مدارس تهران ثبت نام نکرده باشند، اما در ورامین و دیگر شهرها تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی استان تهران در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها برای بسیاری از دانش آموزان معلم خصوصی گرفته‌اند و  سال آینده در مدارس ثبت نام می‌شوند. هر ساله روند بازماندگی از تحصیل و خروج آن از مدارس استان تهران به وزارتخانه ارسال می‌شود طبیعتا دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگردانده می‌شوند.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زهرا سلیمانی جاماندگان از تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانش آموزان بیش از دیگر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت