Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایالت جورجیا از آغاز تحقیقات درباره تلاش‌های رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای لغو نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با پیشرفت طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مجلس سنا، ایالت جورجیا نیز تحقیقاتی را علیه وی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وزارت امور خارجه ایالت جورجیا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره تلاش‌های ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر آغاز کرده است.

«والتر جونز» سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه ایالت جورجیا، این تحقیقات را از نوع «اداری و حقیقت‌یابی» توصیف کرده و توضیح داد: «هرگونه اقدامات قانونی بیشتر، به دادستانی کل سپرده می‌شود».

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، این تحقیقات در پی افشای مکالمه ترمپ با «برَد رافنزپرگر» وزیر خارجه ایالت جورجیا در تاریخ دوم ژانویه انجام می‌شود که ترامپ در آن تماس تلفنی از رافنزپرگر خواسته بود رأی‌های بیشتری پیدا کند تا او را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری نماید.

برخی رسانه‌های آمریکایی نیز این اقدام ایالت جورجیا را به نوعی انتقام‌گیری از ترامپ توصیف کردند.

یک ماه پیش بود که نشریه «وال‌استریت ژورنال» در خبری اختصاصی به نقل از منابع مطلع نوشت که کناره‌گیری «بیونگ پارک» دادستان جورجیا از سمت خود، در پی فشار کاخ سفید به دلیل پیگیری نکردن ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. 

از سوی دیگر، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها خواستار محکوم شدن ترامپ در جلسه استیضاح سنا و جلوگیری از بازگشت وی به قدرت هستند.

در کنار محاکمه استیضاح، برخی دموکرات‌ها با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی به دنبال محروم کردن ترامپ از مناصب دولتی برای همیشه هستند. بر اساس این متمم، هر شخصی که در شورش دست داشته یا به دشمنان آمریکا کمک کرده، از مناصب دولتی منع خواهد شد.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

در پی آن، برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری نتیجه انتخابات ایالت جورجیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا