Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه اسراییلی نوشت: تلویزیون دولتی ایران اخیرا اقدام به پخش یک مسابقه کرده که ایده اصلی آن از یک کانال تلویزیونی اسراییل بیرون آمده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از عصرایران، تایمز اسراییل با انتشار گزارشی پخش مسابقه تلویزیونی" سیم آخر" به مجری گری "رضا رشیدپور" از کانال تلویزیونی ایران را تقلیدی از مسابقه اصلی "بوم" (Boom) دانست که در سال 2014 از کانال 12 تلویزیون اسراییل پخش می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقه شرکت کنندگان در گروه 3 نفری با پاسخ دادن به 6 سوال چند گزینه ای برنامه 6 بمب را خنثی می کنند تا به "مگا بمب" هفتم یا بمب طلایی برسند.

در صورتی که شرکت کنندگان به سوال ها پاسخ درستی ندهند و سیم درست هر بمب را قطع نکنند بمب منفجر می شود و مواد رنگی و کف از داخل بمب در استودیو به آنها پاشیده می شود و از مسابقه حذف می شوند اما اگر به سوال ها پاسخ درست بدهند و به سوال مگا بمب آخر هم درست پاسخ دهند ، جایزه نقدی خوبی می گیرند.

به نوشته تایمز اسراییل، این مسابقه در سال 2014 نخست از کانال 12 تلویزیون اسراییل پخش شد و سپس حق پخش این مسابقه به نزدیک 20 کشور دنیا از جمله اسپانیا ، قزاقستان، آرژانتین، فرانسه، ژاپن، ویتنام و ایالات متحده آمریکا فروخته شد.

به نوشته تایمز اسراییل هم اکنون ورژن ایرانی این مسابقه تحت عنوان "سیم آخر" بدون رعایت قانون کپی رایت از شبکه 3 تلویزیون دولتی ایران در حال پخش است.

کانال 12 تلویزیون اسراییل با پخش بخش هایی از مسابقه سیم آخر در شبکه تلویزیون دولتی ایران، با مجری اسراییلی ورژن اصلی و اسراییلی مسابقه "بوم " گفتگو کرد

"ایدو روزنبلوم" مجری مسابقه اصلی "بوم" که 6 سال پیش از کانال 12 تلویزیون اسراییل پخش می شد با ابراز شگفتی از درنوردیده شدن ایده این مسابقه در مرزهای بین المللی حتی در ایران، درباره تقلید شبکه تلویزیونی ایران از این ایده مسابقه "بوم" به تایمز اسراییل گفت: چه قانونی چه غیرقانونی در نهایت آخر شب مردم ایران و اسراییل از مسابقه ای لذت می برند که موضوع اصلی آن خنثی کردن بمب است."

او افزوده:" من هیچ گاه فکر نمی کردم که این ایده به قدری سرگرم کننده و جذاب باشد که باعث شود ایران دست خود را روی بمب اسراییلی بگذارد... این قدرت فرهنگ و سرگرمی است که می تواند روی شکاف ها پل زده و باعث کاهش تنش از راه های غیرقابل تصور شود."

"محمدرضا رضائیان" تهیه کننده مسابقه "سیم آخر"در مهر ماه امسال در مصاحبه ای درباره ایده این مسابقه بدون اشاره به نام اسراییل گفته بود:" «بمب» برگرفته از یکی از پربیننده ترین مسابقه هایی است که در دنیا در حال برگزاری است و در بیش از ۲۰ کشور در رنکینگ موفق ترین برنامه ها قرار دارد. ما هم تلاش کردیم با استفاده از آن پلتفرم، ساختار این مسابقه را در کشور خود پیاده سازی کرده و براساس محتوای مورد نظر خود ایرانیزه کنیم. به نظرم مخاطب از تماشای این برنامه لذت می برد و استقبال زیادی از آن خواهد شد."

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان مسابقه سیم آخر اسرائیل شبکه سه دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان تایمز اسراییل سیم آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است

رشیدپور که مدتی است به دنبال انتشار «ساعت صفر» است، به تازگی در حال مذاکره با سه پلتفرم است.

 طبق پیگیری خبرنگار ایسنا از برخی فعالان شبکه نمایش خانگی، رشیدپور همزمان در حال رایزنی با پلتفرم‌های مختلف بوده است و احتمالا به زودی یکی از این سه پلتفرم در حال مذاکره به عنوان پلتفرم پخش برنامه ساعت صفر مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا رشیدپور که این روزها به دنبال مقدمات پخش «ساعت صفر» برای پخش از یکی از پلتفرم‌هاست، به گفته‌ خودش برای دریافت مجوز این برنامه با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجهه داشته است. این مجری اخیرا هم با حاشیه‌ای از جنس اعلام خبر فوتش درگیر شد اما واقعیت ماجرا از این قرار بوده که این حاشیه مربوط به سکانسی از فیلم «سال گربه» بوده.

به گفته‌ی رشیدپور «ساعت صفر» یک برنامه گفت‌وگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است، یعنی گفت‌وگو، اما نوع گفت‌وگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین‌ بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم.

این برنامه حکایت از آن دارد که او در کنار هنرمندان ایرانی، سراغ هنرمندان مطرح خارجی مثل ابراهیم تاتلیس هم رفته و با آنها به گفت‌وگو پرداخته است.

به گزارش ایسنا، رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی یوتیوبر فلسطینی با سرباز اسرائیلی: من بیست نفر را در غزه کشتم
  • گل‌زنی جنجال‌ساز داور مسابقه در لیگ اروپا! (فیلم)
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • مروری بر سانسورهای عجیب در صدا و سیما/ از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر (فیلم)
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد