Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: با توجه به درخواست اداره کل زندان‌های استان مبنی بر حضور طلاب بسیجی در زندان‌ها، اقداماتی در راستای آموزش قرآن، احکام، مبانی اعتقادی و کلاس‌های هنری که طلاب تخصص دارند انجام شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، این روزها که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، گروه‌های جهادی علاوه ‌بر اقداماتی که در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا انجام می‌دهند وارد عرصه خدمت‌رسانی به زندانیان در زندان شدند به طوری که مشارکت آنها در این راستا گامی مهم در زمینه ارائه خدمات هر چه بیشتر به زندانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد که به خطا رفته و مرتکب جرم شده‌اند و در نهایت بر اساس قانون راهی زندان شده‌اند قبل از ورود به زندان از خدمات فرهنگی، تبلیغات دینی و مذهبی محروم بودند که امروز این فرصت در زندان فراهم شده تا با حضور طلاب و روحانیان در زندان پای منبرهای آموزش‌های عقیدتی، اجتماعی و شخصیتی بنشینند و با شناسایی اشتباهات خود راه درست زندگی را پیدا کنند.

گروه‌های جهادی با ورود به زندان و آموزش مهارت‌های اجتماعی، دینی و مذهبی به زندانیان تأثیرات مهمی در فرایند اصلاح و تربیت آنها دارند به همین سبب بسیج طلاب استان مرکزی در عرصه کمک به زندانیان ورود پیدا کردند و از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نمی‌کنند.

بسیج طلاب استان برای زندانیانی که دارای جرائم مالی غیرعمد هستند و به سبب مشکلات مالی توان پرداخت آن را ندارند با همکاری خیران در این زمینه ورود پیدا کردند که تاکنون زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شده است.

"حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی" مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی در این باره با اشاره به اقدامات بسیج طلاب استان در زندان‌ها گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از اقدامات بسیج طلاب است که در این راستا اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه فرصت رایزنی با خیران را فراهم کردند تا زندانیانی که به سبب مهریه یا موارد مالی و اقتصادی که غیرعمد بوده آزاد شوند.

وی افزود: روحانیان و طلاب بسیجی معتمد شهرستان با همکاری گروه جهادی بسیج طلاب، خیران و ستاد دیه در شهرستان‌ها در منازل این افراد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنند تا رضایت خانواده‌ها برای بخشش همه و یا بخشی از مبلغ گرفته شود.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: از طریق بسیج حقوقدانان و ستاد دیه این آمادگی اعلام شده و این اقدام درحال انجام است به طوری که با توجه به درخواست اداره کل زندان‌های استان مبنی بر حضور طلاب بسیجی در زندان‌ها، اقداماتی در راستای آموزش قرآن، احکام، مبانی اعتقادی و کلاس‌های هنری که طلاب تخصص دارند انجام شده و پس از برگزاری جلسات مربوطه تفاهم‌نامه‌ای برقرار و در این راستا مقرر شد طلاب بسیجی جهادی زن و مرد در زندان حضور پیدا کنند.

فراخوان بسیج حقوقدانان برای "آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد"کمک 250 میلیاردی خیران سمنانی از ابتدای رزمایش مواسات؛ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در دستور کار قرار داردتعداد زندانیان جرائم غیرعمد در لرستان کاهش یافت

رجبی تصریح کرد: فراخوان این اقدام اعلام شد و طلاب بسیجی اعلام آمادگی کردند که در مرحله نخست با هماهنگی شورای نهادهای حوزوی حدود 11 طلاب زن و مرد در زندان حضور و از بندها بازدید به عمل آوردند و مقرر شد که در هفته طلاب در راستای آموزش قرائت قرآن، احکام، حفظ قرآن و غیره در زندان حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: حفظ قرآن یکی از مواردی است که سبب تخفیف در مجازات زندانیان می‌شود به همین سبب طلاب جهادی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند که این اقدام فرهنگی و تربیتی سبب انس با قرآن و تخفیف مجازات آنها می‌شود.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندانیان جرائم غیرعمد بسیج طلاب استان مرکزی زندان ها طلاب بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار از زندان با نقش‌آفرینی یک گربه (فیلم) خلاقانه‌ترین مدل فرار از زندان در سال 2023 ثبت شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز