Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@12:55:05 GMT

رییس سازمان بازرسی: قوانین اقتصاد به روز نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۴۰۳۱

رییس سازمان بازرسی: قوانین اقتصاد به روز نیست

به گزارش «تابنک» به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان شامگاه دوشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی گلستان در گرگان اظهار داشت: کارگروهی در قوه قضاییه تشکیل شده است تا موارد و مصادیق مربوطه و با نظرات فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور به منظور اصلاح قانون و مقررات حوزه اقتصاد جمع‌آوری و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در خصوص مشکلات بانکی هم موانع مربوطه جمع‌آوری شده و در جلسه هفته آینده با رییس کل بانک مرکزی مطرح تا برای آن تصمیم گیری مقتضی صورت گیرد.

درویشیان با تاکید بر تعامل قوه قضاییه و سازمان بازرسی با مجلس بویژه کمیسیون‌های تخصصی از جمله اقتصادی گفت: در برخی موضوعات مانند مالیات، مسائل بانکی و گمرکی و امور کارگری می‌توان با اصلاح یک ماده یا تبصره؛ بسیاری از مشکلات را حذف کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاحیه بندهایی از لایحه ارتقای سلامت نظام اداری را تصویب کرده است و رییس جمهور بزودی آن را ابلاغ خواهد کرد که این مهم ظرفیت خوبی برای صیانت از امور مربوطه است.

درویشیان با بیان اینکه عنوان و مسوولیت افراد مانعی برای برخورد قانونی در تخلفات نخواهد بود؛ اظهار داشت: برخی افراد، صادرکنندگان و واردکنندگانی که ارز در اختیارشان را به چرخه مالی کشور برنگرداندند؛ به دادسرا معرفی شده و ارقام ارزی مربوطه نیز مسترد شد.

رییس سازمان بازرسی در ادامه با یادآوری مزیت های انسانی، طبیعی و زیرساختی کشور؛ پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، اقدام برای خنثی کردن تحریم‌ و افزایش تولید بر اساس منویات مقام معظم رهبری را چاره برون رفت از شرایط کنونی عنوان کرد.

همچنین در این جلسه استاندار گلستان به برخی چالش‌های استان از جمله کندی کار اجرای پروژه پتروشیمی و ۱۵ ساله شدن آن اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک این طرح با سرمایه‌گذار جدید شروع خواهد شد.

هادی حق‌شناس با یادآوری برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی گلستان با کمک دستگاه‌های نظارتی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان پرداخت شد و در این موضوع گلستان رتبه سوم کشور را از آن خود کرد.

وی مزیت‌های نسبی گلستان در تولید محصولات زراعی و دامی همچون گندم و مرغ را نیز یادآور شد و گفت: هم پوشانی دستگاههای اجرایی و قضایی می‌تواند فرآوری محصولات و ارزش افزوده آن را رشد داده و به تبع آن افزایش درآمد بهره برداران استان حاصل می شود.

در این جلسه رییس اتاق بازرگانی گرگان، دبیر گلستانی انجمن زنجیره تولید طیور کشور، مدیر یک شرکت تولیدی آرد، رییس انجمن پیمانکاران عمران و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان و مشاور حقوقی یک شرکت تولیدی سیم و کابل برق مسائل و مشکلات حوزه‌های اقتصادی این خطه شمالی را به نمایندگی از همکارانشان مطرح کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان درویشیان سازمان بازرسی قوانین اقتصادی دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد