Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی دوشنبه شب در نشست با امانوئل اوورو نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور افزود: پیام انقلاب اسلامی ترویج کرامت انسانی و تاکید بر صلح، انسان دوستی و رعایت حقوق بشر در عرصه بین المللی است و در بیش از چهار دهه فشار آمریکا، توطئه استکبار علیه ملت ایران و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی توانسته به وظیفه خود در قبال پناهندگان به خوبی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این درحالی است که آمریکا و غرب به عنوان مدافعان حقوق بشر به تعهدات بین المللی خود در حمایت از پناه‌جویان پایبند نبوده و قوانین ضد مهاجرت در آن کشورها روزبه روز سخت‌گیرانه تر می‌شود.

ایرانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی که خود با رشد جمعیت داخلی فزاینده‌ای روبرو بوده، ولی همواره میلیون‌ها مهاجر افغانستانی که به ملت ایران پناه آورده بودند را مورد حمایت قانونی قرار داد و در مقاطع مختلف پناهگاه مردمی از عراق، کردستان، سوریه و مردم مسلمان منطقه و حتی مسلمانان روهینگیایی میانمار هم بود و سخاوتمندانه اقامت، بهداشت و درمان و آموزش و حتی اشتغال آنان را عهده دار شده‌است.

وی تاکید کرد: هرچند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حمایت‌های خوبی از اتباع خارجی داشته ولی این اقدام‌ها در مقابل خدمات گسترده جمهوری اسلامی به پناهندگان مقیم بسیار ناچیز است.

ایرانی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به ثبت نام و آموزش کودکان پناهنده حتی کسانی که به صورت غیر مجاز در کشور حضور دارند، گفت: امروز همه فرزندان اتباع خارجی در موسسه‌های آموزشی کشور همانند شهروندان ایرانی حمایت شده و از امتیاز آموزش و بهداشت رایگان برخوردار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تصویب صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت: اصلاح قانون مدنی به نفع فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی اقدام انسانی بود که مشکل جدی این کودکان را حل کرد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده برای صدور شناسنامه‌های جدید برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در استان بوشهر تشکیل شده‌است.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر اتباع خارجی تابعیت فرزندان زنان ایرانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دولت حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر اتباع خارجی بوشهر استانداری بوشهر اتباع خارجی تابعیت فرزندان زنان ایرانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دولت حقوق بشر اخبار کنکور اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در این پیام آورده است: خبر درگذشت حاجیه خانم روبخیر برزیده مادر شهیدان والامقام عبدالرحیم و عبدالکریم دزفولی از شهدای دفاع مقدس، موجب تاثر و تالم گردید.
وی افزود: این بانوی مقاوم و ایثارگر در راه دفاع از میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌های خویش گذشت و فرزندان خود را در مسیر پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی هدیه نمود و امروز پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر این رنج جانکاه به فرزندان شهیدش پیوست.

استاندار خوزستان ادامه داد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شریف استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند