Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخوت گفت: فیلم کوتاه «آرمان» روایتی نو از انقلاب اسلامی و به‌‌عنوان فیلم تحسین‌شده ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در دهه فجر امسال اکران می‌شود.

«محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، گفت: فیلم کوتاه «آرمان» به تهیه‌کنندگی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس و در گروه هنری منجی از مجموعه کانون «شهید ابوالحسن تجربی» لارستان با موضوع انقلاب اسلامی ایران در دی‌ماه سال جاری ضبط و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با بیان اینکه این فیلم ماجرای یک عکاس خبرنگار را در اوج درگیری‌های انقلاب روایت می‌کند، افزود: فیلم «آرمان» بدون دیالوگ بوده، به‌گونه‌ای که موسیقی متن احساس و کلام را به مخاطب می‌رساند و در قالب یک فیلم کوتاه مفهومی تنظیم و تدوین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فیلم «آرمان» نگرش جدید و روایتی نو از یکی از داستان‌های انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: «آرمان» داستانی قدیمی است که فیلم و انیمیشن آن ساخته شده، اما آن‌ چیزی که این فیلم به‌صورت نوآورانه و با نگاهی جدید به مخاطب خود عرضه کرده، سکانس آخر فیلم است که به‌صورت کلی پایان داستان اصلی را تغییر داده و ما شاهد نمایش دستاوردهای فرهنگی، هنری، علمی و... ۴٠ ساله انقلاب اسلامی ایران هستیم.

 

اخوت تصریح کرد: آرمان فیلمی کاملاً مردمی است که به‌صورت حرفه‌ای ساخته شده و قصد دارد نشان دهد که در پیروزی انقلاب اسلامی اکثر اقشار مردم نقش داشته‌اند، حتی سربازان رژیم ستمشاهی نیز در این راستا نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد جنوب فارس با اشاره به عوامل این اثر فاخر گفت: نویسنده و دستیار کارگردان فیلم آرمان محمدجعفر خداوندوست، کارگردان آن محمود دلاور، مدیر تولید عاطفه عباسیان، حسین راضی تدوین‌گر فیلم، مدیر فیلمبرداری فرزاد عباسیان و یاسر فاقدی بازیگر این فیلم کوتاه بوده است و حتی چند تن از بازیگران این فیلم فاخر اولین کار خود را با این اثر هنری شروع کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه «آرمان» به‌عنوان فیلم تحسین‌شده ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شناخته شده است، تصریح کرد: جنوب فارس یکی از مراکز قوی کشور در بحث تولید محتوای دیجیتال از جمله فیلم و سرود، نمایش و کلیپ، موشن، میکس و مونتاژ آثار هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که پتانسیل و توانایی این را دارد که کار هنری حرفه‌ای و فاخری را تهیه و تولید کند.

 

اخوت خاطر نشان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در حال حاضر بیش از هفت استودیو حرفه‌ای ضیط صدا و بیش از ۴ استودیو تولید فیلم و موشن‌گرافی و نماهنگ دارد و ظرفیت تبدیل شدن به مرکز آثار دیجیتال صوتی و تصویری کشور را دارد.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد جنوب فارس در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس پیشنهاد راه‌اندازی اولین رادیو و تلویزیون اینترنتی کانون‌های مساجد کشور را به ستاد فهما کشور ارائه کرده است.

پایان پیام/715

منبع: شبستان

کلیدواژه: فیلم کوتاه آرمان کانون های مساجد جنوب فارس دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب اسلامی کانون های مساجد انقلاب اسلامی فیلم کوتاه مساجد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی