Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، طرح ممنوعیت ورود گردشگران و خودرو‌های پلاک غیر بومی به برخی از شهر‌های استان هرمزگان از جمله بندرعباس، بستک و بندرلنگه و جزایر کیش و قشم در حالی از روز شنبه هفته جاری ۱۸ بهمن به مرحله اجرا در آمده است که طی چند روز گذشته همچنان شاهد ورود تعداد زیادی از خودرو‌های غیر بومی به این شهر‌ها از جمله بندرعباس هستیم و این موضوع در آستانه تعطیلات پایان هفته مردم استان را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم خونگرم استان هرمزگان بارها از مسئولان استانی و کشوری تقاضا کرده اند که ورودی های استان به طور کامل بسته شود و هیچ مسافر و گردشگری به هرمزگان راه داده نشود، اما مسئولان فقط با اعمال محدودیت های نه چندان سختگیرانه انگار که به دنبال آرام کردن ذهن مردم و وجدان خود هستند. محدودیت هایی هم که بیشتر در حد حرف و شعار است و بررسی های میدانی و وضعیت استان گواه این موضوع است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان روز شنبه در جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که اکنون شهرستان‌های بستک و بندرلنگه و جزایر قشم، کیش و هرمز در وضعیت نارنجی قرار دارند و ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به این شهر‌ها و جزایر ممنوع است و خودرو‌های بومی نیز حق خروج ندارند.

همتی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان‌های بندرعباس، میناب، حاجی‌آباد و جاسک نیز زرد است، گفت: ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به شهر بندرعباس ممنوع است و خودرو‌های بومی هم حق خروج از این شهر را ندارند.

او با بیان اینکه در همه ورودی‌های استان هرمزگان تیم‌های کنترل و مراقبت مستقر شده اند، افزود: خودرو‌های پلاک غیربومی به هیچ عنوان اجازه تردد و ورود به جزایر قشم و کیش از طریق بنادر پل و چارک را ندارند و به طور جدی از ورود آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید

ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به هرمزگان ممنوع/ تعطیلی مشاغل سطح ۳ و ۴

اما این موضوع ظاهرا از سوی مسئولان و گردشگران چندان جدی نگرفته شده است و ورود مسافر، گردشگر و خودرو‌های پلاک غیر بومی به هرمزگان کم و بیش ادامه دارد.

علی رئوفی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان دیشب در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس به این موضوع واکنش نشان داد.

رئوفی گفت: تیم‌های کنترل و مراقبت در همه مبادی ورودی هرمزگان مستقر هستند و به صورت اقناعی از ورود مسافران و گردشگران و خودرو‌های پلاک غیر بومی به استان جلوگیری می‌کنند.

او افزود: اگر مسافر و گردشگری با توضیحات تیم‌های کنترل و مراقبت در خصوص شرایط خاص کرونایی قانع نشد و قصد ورود به استان را داشته باشد، حتما باید با هزینه شخصی (۱۵۰ تا ۳۰ هزار تومان) تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن تست حق ورد به استان را خواهد داشت.

نکته قابل تامل در صحبت‌های سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان جلوگیری از ورد گردشگران و خودرو‌های غیر بومی به روش اقناعی است.

وقتی یک خانواده مثلا از یکی از استان‌های غربی کشور بار سفر به هرمزگان را بسته و پس از طی هزاران کیلومتر به مبادی ورودی استان رسیده است، آیا واقعا با حرف زدن و توضیح دادن قانع می‌شود که به شهر مبدا خود بازگردد؟!

نکته دوم اینکه مگر در همه مبادی ورودی استان تست کرونا گرفته می‌شود؟!

حالا فرض بر اینکه مسافران و گردشگران با خودروی شخصی به هرمزگان و از جمله جزایر سفر نکنند، اما وقتی هزاران نفر با اتوبوس، قطار و هواپیما خود را به هرمزگان می‌رسانند، آیا واقعا می‌شود که جلو شیوع کرونا را گرفت؟

با این شرایط به نظر می‌رسد که طرح ممنوعیت ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به هرمزگان بیشتر جنبه صوری دارد و سلامت مردم استان چندان اهمیت ندارد.

اما با تمام این شرایط حالا که گردشگران و مسافران چندان کرونا را جدی نمی‌گیرند، باید مسئولان استانی و کشوری تصمیم جدی و قاطع تری در خصوص ممنوعیت ورود گردشگر و خودرو‌های پلاک غیر بومی به هرمزگان بگیرند تا در تعطیلات پایان هفته جاری شاهد حجم زیاد ورود مسافران، گردشگران و خودور‌های پلاک غیر بومی به هرمزگان نباشیم و سلامت مردم به خطر نیفتد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ویروس کرونا کرونا در هرمزگان ورود خودرو های پلاک غیر بومی پلاک غیر بومی به هرمزگان خودرو های پلاک غیر بومی گردشگران و خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور