Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری، موجودی صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه تا شهریورماه ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید که هدف‌گذاری ما رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ جلسه مشترک میان معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز بیستم بهمن ماه با هدف هم‌افزایی و تشریک مساعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه، محمدرضا اردکانی معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه، وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و جمعی دیگر از مدیران دو معاونت مذکور برگزار شد؛ در این دیدار راهکارهای موجود برای هم‌افزایی بیشتر میان معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و همچنین معاونت علوم مهندسی و کشاورزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و دو طرف در جریان برنامه‌ها و اقدامات یکدیگر قرار گرفتند.

 بودجه صندوق پژوهش و فناوری تا شهریورماه به 250 میلیارد تومان خواهد رسید

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری و صنعت، در دانشگاه آزاد سه مجموعه داریم که متشکل از "معاونت فناوری و نوآوری"، "شبکه آزمایشگاهی" و "پارک علم و فناوری" است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 2 سال از عمر معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد می‌گذرد، تصریح کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی ما در معاونت، تبدیل فناوری‌های تولیدی در دانشگاه و یا مجموعه‌های نزدیک به دانشگاه، به ثروت است؛ رویکرد ما در معاونت، متولی بودن به جای تصدی‌گری است، به طور مثال تغییر نگاه در نحوه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهیِ دانشگاه آزاد را می‌توان در این زمینه توصیف کرد که بستری مناسب جهت خلق ثروت برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه محسوب می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در زمینه آموزش، شتاب‌دهی و رشد و همچنین در شبکه پژوهشی با معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی درهم تنیده هستیم، لذا اگر هم‌افزایی لازم صورت گیرد و هماهنگی‌های لازم جهت تنظیم و تعریف وظایف انجام شود، اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد.

سرپرست پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شدن آیین‌نامه‌های مصوب و تدوین شده در معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری و همچنین پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی را زمینه ایجاد تحول عظیم در دانشگاه آزاد دانست و تاکید کرد: یکی از ابزارهای ایجاد تحول و افزایش ضریب اثربخشی این آیین‌نامه‌ها، دسترسی به نهاد مالی قدرتمند است که تلاش شده با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه، این مهم محقق شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: طبق مذاکرات انجام شده با مجلس و معاونت علمی، موجودی صندوق را تا شهریورماه به 250 میلیارد تومان افزایش خواهیم داد که البته هدف‌گذاری ما برای این صندوق رقم 1000 میلیارد تومان است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، زیرساختِ فراهم شده را، برای افرادی که خواهان کار فناورانه هستند، مهیا دانست و خاطرنشان کرد: برای اولین بار واژه "سرای نوآوری" در مجلس مطرح و برای آن بودجه تعریف شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ارتقاء امنیت سایبری با همت 107 شرکت‌ دانش‌بنیان کشور
جزئیات امتیاز استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مجاز مسکونی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک دانشگاه آزاد علمی علم و تکنولوژی پارک دانشگاه آزاد علمی علم و تکنولوژی فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد صندوق پژوهش و فناوری مهندسی و کشاورزی معاونت تحقیقات میلیارد تومان هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود