Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌ها نشان داد کودکانی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کردند، دچار علائم خفیف‌تر بیماری کووید -۱۹ شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سوابق پزشکی بیش از ۹۰۰ کودک را که بین ماه فوریه و اوت سال گذشته به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، بررسی کردند و متوجه شدند افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کردند، کمتر از دیگران دچار علائم شدید و جدی بیماری کووید -۱۹ مانند مشکلات تنفسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این کودکانی که واکسن "پنوموکوک" را دریافت کردند نیز کمتر از دیگران علائم بیماری کووید -۱۹ را تجربه کردند.

پژوهشگران معتقد هستند که رشد یک ویروس ممکن است توسط عفونت ویروسی قبلی مهار شود. به این اتفاق تداخل ویروسی گفته می‌شود و حتی زمانی که اولین ویروس مهاجم، یک ویروس غیرفعال مانند ویروس موجود در واکسن آنفلوآنزا باشد نیز این اتفاق رخ می‌دهد. درک ارتباط بین ویروس‌های مختلف و ویروس کووید -۱۹ به استفاده از راهکارهای مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج جهت کنترل شیوع این بیماری کمک می‌کند.

پژوهشگران معتقد هستند که بررسی بیماری کووید -۱۹ در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا آنها نقش زیادی در انتقال بیماری دارند. نتایج مطالعاتی از این قبیل اهمیت زیادی دارد، زیرا هنوز واکسن کرونا برای تزریق کودکان تایید نشده است. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تایید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Cureus منتشر شده است.

کد خبر 473910

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در جهان آخرین اخبار کرونا ابتلا به کرونا بیماری کرونا در کودکان کرونا کودکان واکسن کرونا کودکان واکسن آنفلوآنزا تزریق واکسن آنفلوانزا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن آنفلوآنزا بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود.

به گزارش مشرق، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد