Web Analytics Made Easy - Statcounter

چنگیز نوری روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمام مناطق شهری استان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند، اظهار داشت: سه هزار روستای آذربایجان‌غربی نیز از این خدمات بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار خانوار در آذربایجان‌غربی از خدمات اینترنت ثابت استفاده می‌کنند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده شهروندان از فضای مجازی، مشکلاتی در سرعت اینترنت پدید آمد که در این راستا ۴۷ هزار پورت جدید به جمع مشترکان ADSL استان و ۳۳ درصد به پهنای باند استان افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مخابرات آذربایجان‌غربی با اشاره به کارکرد صفر ۲۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت طی سال جاری در استان گفت: تلفن ثابت طی سال جاری در این استان ضرر ده بوده است.

نوری میانگین دریافتی از هر خط ثابت را کمتر از ۶۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این درحالی است که هزینه نگهداری سیم کشی هر خط تلفن سالانه حدود ۱۶۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مجهز کردن روستاها به اینترنت اظهار داشت: ۱۶۰ روستای این استان طی سال جاری به اینترنت پرسرعت تجهیز شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۵ هزار خط شماره ثابت توسط شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی واگذار شده، اظهار داشت: تعداد مشترکان تلفن ثابت استان، امسال با این افزایش به ۹۲۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با اشاره به توسعه سیار شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: امسال در بخش توسعه سیار، عملکرد مخابرات استان قابل قبول بود به طوری که ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری، روستایی و جاده‌ای استان ایجاد شده تا سرویس نسل چهارم به صورت مطلوب واگذار شود.

نوری با اعلام اینکه در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در آذربایجان‌غربی واگذار شده است، بیان کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک از سرویس‌های همراه اول استفاده می‌کنند.

وی همچنین از پوشش ۱۰۰  درصدی جاده‌های آذربایجان‌غربی توسط همراه اول خبرداد و گفت: ۸۸ درصد جاده ریلی استان نیز توسط این اپراطور ساپورت می‎شود.

پس از شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش در بسیاری از مقطع‌ها در کشور، نیاز به اینترنت یک امر ضروری است که در همین راستا دولت تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا با همکاری بخش خصوصی مطالبه مردم در همین راستا را عملی کند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی اینترنت آذربایجان غربی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارومیه دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی اینترنت آذربایجان غربی خبرگزاری جمهوری اسلامی اینترنت آذربایجان غربی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارومیه دولت اخبار کنکور آذربایجان غربی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان