Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:59:49 GMT

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اسفند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۵۳۸۸

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در اسفند

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات سازمان سنجش برای در نظر گرفتن فرصت مجدد برای جاماندگان از ثبت نام کنکور سراسری اظهار کرد:  ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از روز (یکشنبه، ۱۲ بهمن) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شد و شب گذشته  (دوشنبه، ۲۰ بهمن) بعد از یک بار تمدید به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

زرین آمیزی اضافه کرد: برای متقاضیانی که در مهلت تعیین شده (از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۲ لغایت ۹۹/۱۱/۲۰) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشدند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند برای ثبت‌نام در کنکور سراسری اقدام کنند، مهلت مجددی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: مهلت مجدد برای ثبت‌نام از روز یکشنبه، ۱۰ اسفند آغاز و تا روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند در نظر گرفته شده است. همچنین متقاضیانی که قبلاً در این آزمون ثبت نام کرده اند، درصورت تمایل می توانند در مهلت در نظر گرفته شده نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

او گفت: این آزمون طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶_۳_۳ طراحی و برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰  برگزار نخواهد شد.

زرین آمیزی افزود: تمام متقاضیان ثبت‌نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ملزم به پرداخت مبلغی معادل ۵۴۰،۰۰۰ ریال تحت عنوان هزینه ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش یادآوری کرد: بر اساس آمار نهایی از ۱۲ تا ۲۰ بهمن تعداد یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۴۳ داوطلب برای ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۰ اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

شرایط و ضوابط شرکت اتباع خارجی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری ثبت نام کنکور سراسری کنکور سراسری ۱۴۰۰ سازمان سنجش سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود

رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد. پورعباس همچنین از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی برای برگزاری این آزمون سراسری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول پور عباس؛ رییس سازمان سنجش با بیان اینکه کنکور سراسری نوبت اول 1403 در امنیت و سلامت کامل برگزار می‌شود، اظهار کرد: اینترنت در هیچکدام از حوزه‌های امتحانی قطع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار الزامی است. همچنین دربِ حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت 7:30 صبح و 14:00 بسته خواهد شد.

زمان دریافت کارت کنکور سراسری 1403 اعلام شد

رییس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در این آزمون یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می‌شود؛ آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه 7 اردیبهشت ماه در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش