Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:54:35 GMT

قطر، طرحی جدید برای حل مشکل لبنان مطرح می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۵۶۰۱

قطر، طرحی جدید برای حل مشکل لبنان مطرح می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه کویتی «القبس»، شامگاه روز (دوشنبه)، به نقل از منابع آگاه خبر داد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر یک طرح جدید را در بیروت مطرح خواهد کرد.

شامگاه روز گذشته، سفارت قطر در بیروت اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور، امروز (سه‌شنبه)، به لبنان سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القبس در این خصوص نوشت که ابتکار طرف قطری، جمع کردن گروه‌های لبنانی حول یک میز در دوحه خواهد بود.

با این حال، منابع یادشده به القبس خبر دادند که دوحه این ابتکار را مطرح نخواهد کرد مگر پس از موافقت تمام گروه‌های لبنانی با مشارکت در این گفت‌و‌گو.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که طرف قطری موافقت اولیه اغلب گروه‌های سیاسی لبنان بویژه حزب‌الله و گروه «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان را کسب کرده است.

منابع مذکور همچنین صحبت از ارائه کمک مالی به لبنان را دور از ذهن ندانستند؛ لبنانی که با بدترین بحران سیاسی-مالی-اقتصادی خود از جنگ داخلی سال (۱۹۷۵ـ ۱۹۹۰) تا کنون دست و پنجه نرم می‌کند و این بحران با شیوع ویروس کرونا و انفجار بیروت شدت گرفته است.

در بیانیه سفارت قطر درباره سفر محمد بن عبدالرحمن به بیروت اعلام شد که وزیر خارجه این کشور در کاخ ریاست جمهوری در «بعبدا» پس از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت خواهد کرد.

آخرین بار که وزیر خارجه قطر به لبنان سفر کرد، بیست و چهارم آگوست گذشته در پی انفجار بیروت بود؛ انفجاری که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

کشور لبنان در تاریخ چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور، «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد که پس از گذشت چند هفته او نیز انصراف خود را اعلام کرد و «سعدالحریری» به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان انتخاب شد.

با این حال، دولت لبنان به علت اختلاف میان گروه‌های مختلف در این کشور هنوز تشکیل نشده و حسان دیاب همچنان دولت پیشبرد امور را در لبنان برعهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ابتکار گفت و گوی لبنانی وزیر خارجه قطر وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم