Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فولاد البرز ناب آرش نمونه بارز پیشرفت صنعتی استان قرار است علاوه بر ایجاد گردش مالی ۲۵ هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی استان، اشتغال ۷۰۰ نفر به طور مستقیم، ۵۰۰ نفر در بخش حمل و نقل و بیش از ۴۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم را فراهم کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، عملیات ساخت احداث مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال 1393 آغاز شد و خوشبختانه این واحد صنعتی پس از شش سال و با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت قهرمان ایران در 16 بهمن 99 به شکل ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان سرمایه‌گذاری که در این واحد صنعتی انجام شده است بیش از 45 هزار میلیارد ریال است و قرار است این مجتمع فولاد در فاز نخست برای 700 نفر به طور مستقیم،برای 500 نفر در بخش حمل و نقل و همینطور برای 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند؛ این در حالی است که طبق گفته مسئولان فازهای بعدی این شرکت قرار است در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد و به یک مجتمع عظیم فولادی در کشور تبدیل شود. این پروژه صنعتی حدود 5 درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد و طبق گفته کارشناسان یکی از مزیت‌های این واحد صنعتی قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمالغرب کشور است چرا که این مسیر امکان ارسال سریع محموله برای مصرف کننده را دارد.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌‌وگو با تسنیم ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: افتتاح این واحد صنعتی ارزش افزوده زیادی را برای توسعه منطقه و کل کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود چنین واحدهای صنعتی سبب اشتغال و گردش پول‌های چندین ملیاردی در شبکه بانکی استان خواهد شد، ابراز کرد: استان زنجان به خاطر موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه این واحد صنعتی سالانه یک میلیون تن شمش فولادی تولید خواهد کرد، تصریح کرد: قطعا با راه‌اندازی فازهای بعدی این واحد صنعتی، بازدهی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر رضا حسینی مدیرعامل این مجتمع فولادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با افتتاح این مجتمع سالانه بیش از 25 هزار میلیارد تومان گردش پول در شبکه بانکی استان ایجاد خواهد کرد و همین موضوع قطعاً سبب رشد اقتصادی استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها بالاخره توانستیم در سال 99 این مجتمع عظیم فولادی را افتتاح کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط شمش فولادی به طور قوس الکتریکی در این واحد صنعتی تولید خواهد شد و در آینده قرار است نورد و آهن اسفنجی نیز در این واحد تولید شود.

حسینی میزان سرمایه‌گذاری این واحد صنعتی را 45 هزار ملیارد ریال عنوان کرد و گفت: این واحد صنعتی بزرگترین واحد ذوب آهن و تولید شمش در شمالغرب کشور است. همینطور سیستم فیلترینگ هوایی که در این واحد صنعتی استفاده شده بهترین نوع فیلترینگ هوا است و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نخواهد کرد. همینطور این واحد صنعتی به دلیل اینکه از بهترین نوع تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده از آب کمتری استفاده خواهد کرد.

 گزارش از فرید حائری انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس واحد صنعتی نفر به طور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت