Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا وطنخواه از مهدی ترابی و سید جلال حسینی تمجید کرد

رضا وطنخواه اسطوره باشگاه پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان در لیگ بیستم و درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان گفتگویی انجام داد. 

به گزارش طرفداری، رضا وطنخواه درباره مرگ نابهنگام و جانسوز مهرداد میناوند و علی انصاریان به ایران ورزشی گفت:

نمی‌ دانم چه بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌ دانم چرا این دو جوان آرزو به دل رفتند. متأسفانه این ویروس جوان و پیر نمی ‌شناسد.

وطنخواه می ‌گوید:

زمانی من مربی راه ‌آهن بودم و مهرداد میناوند عضوی از آن تیم بود. البته مهرداد خیلی جوان بود. من ایشان را طی این سال‌ ها ندیده بودم اما با علی انصاریان تماس تلفنی داشتم. همه فوتبالیست‌ ها باشخصیت هستند اما واقعاً دوتا بچه باشخصیت را از دست دادیم و حیف شد. یک گفته معروف آقای شاملو دارد که می‌ گوید روزگار غریبی است نازنین. نمی ‌دانم چه بگویم. عمر دست خداست اما خدا به آدم عقل داده که اگر یک جاهایی برود دچار مشکل می ‌شود. فقط می‌ توانم بگویم کاش من جای این دو نفر رفته بودم.

رضا وطنخواه خط دفاعی آسمانی پرسپولیس و ردیف شدن ستاره ‌هایی مثل ابراهیم آشتیانی، مهراب شاهرخی، جعفر کاشانی و مهرداد میناوند کنار هم و جوان شدن طیف رفتگان پرسپولیس می‌ گوید:

این خیلی بدتر است. اصلاً نمی ‌دانم چه بگویم. در هر حال خدا بیامرزد. واقعاً سخت است. یک لحظه که به این اتفاق فکر می ‌کنم دیوانه می ‌شوم. فکر کنم پدران ‌شان فوت کرده ‌اند اما برای مادران و خانواده‌ شان خیلی سخت است. واقعاً فکر می ‌کنم الان خانواده ‌شان چه می‌ کشند. من پدرم و می ‌دانم فرزند یعنی چه، به همین خاطر هم به شما و همه جوان‌ ها توصیه می‌ کنم مواظب باشید چون نمی ‌دانیم داروی این درد کی می‌ آید اما سعی می ‌کنم از جاهای شلوغ دور باشم.

وطنخواه درباره بازگشت ترابی به پرسپولیس می ‌گوید:

طبیعتاً شرایط پرسپولیس با حضور او بهتر می‌شود. خیلی‌ ها به رفتنش ایراد می‌ گرفتند اما خوب کاری کرد رفت چون باید زندگی ‌اش می ‌چرخید. حالا که آنجا او را نخواستند خدا را شکر ما می ‌توانیم از او استفاده کنیم و واقعاً به چنین بازیکنی نیاز داشتیم.

وطنخواه که همچنان به ‌خاطر استرس بازی ‌های پرسپولیس را نگاه نمی ‌کند، می ‌گوید:

بازی با تراکتور را غیر از 10 دقیقه یک ربع اولش ندیدم. من بازی ‌های کمتر حساس نسبت به تراکتور را هم نمی‌ توانم تماشا کنم. امیدوارم فردای بازی ‌ها دوباره مسابقه را پخش کنند که بدون استرس بتوانم تماشا کنم.

وطنخواه که از اولین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می ‌آید درباره حضورش در این باشگاه و خداحافظی ‌اش می‌ گوید:

من سال 46 در شاهین بودم که بعد از آن بازی با تهرانجوان که یک - هیچ عقب بودیم این تیم را منحل کردند و همراه با داداش (آقا بیوک)، همایون، حسین کلانی، جعفر کاشانی، حمید جاسمیان، اصغر ادیبی و ناظم گنجاپور به پرسپولیس آمدیم. قبل از آن آقای عبدی یک تیم پرسپولیس داشت که در دسته ‌های پایین‌ تر بازی می‌ کرد و رجب فرامرزی هم سرمربی‌ اش بود؛ بعداً من و چند نفر دیگر غیر از همایون و حسین کلانی رفتیم پیکان. علی پروین هم از کیان آمده بود به پیکان. با آن تیم رفتیم اروپا چند تا بازی کردیم بعد در جام دوستی در امجدیه اول شدیم و زسکای مسکو را دو - هیچ بردیم. در آن بازی ‌ها غلام وفاخواه را به ما کمکی داده بودند. مدتی بعد به آقای خیامی گفتند روی اتومبیل ‌سازی ‌اش تمرکز کند و ما هم برگشتیم پرسپولیس.

مدافع چپ سابق پرسپولیس و تیم ملی ادامه می‌ دهد:

اسفندماه سال 1356 یک بازی خداحافظی در امجدیه برایم گذاشتند و من از فوتبال خداحافظی کردم در حالی که 31 سال سن داشتم. علی پروین می ‌گفت خداحافظی نکن و توانایی ‌اش را هم داشتم بازی کنم اما هم عضو هیأت علمی دانشگاه بودم هم عشق معلمی داشتم و از اینکه مدام به من استاد می ‌گفتند کیف می ‌کردم. رفتم به‌ دنبال تدریس در دانشگاه و فوتبال را رها کردم.

وطنخواه با اشاره به شروع فوتبالش هم می ‌گوید:

من 13 سالم بود که در راه ‌آهن فوتبالم را شروع کردم و در سن 16 سالگی در امجدیه با نظر خدابیامرز آقا مدد جلوی شاهین بازی کردم. اتفاقاً در آن بازی داداش که خودش هم قبلاً در راه‌ آهن بود و در پست هافبک میانی و هافبک راست جلوی من بازی می‌ کرد خیلی کمکم کرد! طوری که وقتی من توپ را می ‌گرفتم از آنجایی که بازیکنان راه ‌آهن را می ‌شناخت می‌گفت به فلان بازیکن پاس بده و همه بازیکنان دو تیم می‌ خندیدند. آن بازی را شاهین 2 بر صفر برد.

وطنخواه درباره سیدجلال حسینی و اینکه او 39 سالگی را هم پشت سر گذاشته اما همچنان باصلابت بازی می‌ کند، می‌ گوید:

یک جمله معروف وجود دارد که می ‌گوید سن فقط یک عدد است و تا آنجایی که بازیکن در حد تیم ملی یا باشگاهش می ‌تواند بازی کند باید در میدان باشد اما سیدجلال باید با ابهت کنار برود. سیدجلال که الان مشکل مالی ندارد، مشکل مقام و قهرمانی هم ندارد. به نظرم این فصل که تمام شد با شایستگی هرچه تمام کنار برود تا خدای نکرده برایش بد نشود. یادتان هست که در مقاطعی او را بیرون می‌ گذاشتند. من خودم آن‌ گونه از فوتبال رفتم اما برخی هم مثل علی پروین ماندند. ای کاش شجاع نمی ‌رفت. من خیلی دوستش داشتم. اگر شجاع می ‌ماند به سیدجلال کمک می ‌کرد. الان هم سیدجلال دارد کارش را خوب انجام می‌ دهد و فعلاً هست. امیدوارم پایدار بماند اما رکورد دست علی پروین است. البته به نظر من یک بازیکن در اوج قدرت و توان از ورزش خداحافظی کند خیلی بهتر است.

اخبار داغ 

پژمان جمشیدی برنده سیمرغ بلورین اخلاق شد! دستور رییس قوه قضاییه به دادستان علیه رییس هیات مدیره استقلال تتوی بدن خانم پرستار تهرانی آخر خط بود / خانه مجردی الهام دور از چشم شوهرش! آناشید حسینی چادر را کنار گذاشت / عکس تولد عروس سابق سفیر ایران روی کین: اگر نمی خواهید با منچستر قهرمان شوید به یک تیم میانه جدولی بروید داستان اولتراها؛ اهلاوی، گروه طرفداران الاهلی مصر؛ ردی از خون بر تاریخی که با افتخار آغاز شد و به انقلاب رسید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مهرداد میناوند رضا وطنخواه علی پروین آن بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل

به گزارش همشهری‌آنلاین، حدود یک ‌ماه پیش بود که باشگاه فاینورد اعلام کرد قرارداد علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی‌اش را تمدید نخواهد کرد. اتفاقی که این روزها هم در این تیم رخ می‌دهد، به وضوح تأییدکننده عدم‌نیاز فنی فاینورد به جهانبخش است؛ جایی که کاپیتان تیم ملی ایران تنها در دقایق پایانی مسابقات این تیم فرصت حضور در میدان را پیدا می‌کند.

در ۳بازی اخیر فاینورد، جهانبخش به‌ترتیب ۱۴، ۷ و ۵دقیقه به میدان رفته. او در حالی از دقیقه۸۵ بازی این هفته با ایگلز راهی زمین شد که نتیجه ۳بر یک به سود هم‌تیمی‌هایش بود و بازی با همین حساب به پایان رسید. در فاصله ۳هفته تا پایان رقابت‌های لیگ هلند، فاینورد با ۹امتیاز کمتر از آیندهوون در رده دوم قرار دارد و طبیعتا از شانسی برای قهرمانی برخوردار نیست.

کد خبر 847381 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لژیونرهای فوتبال عليرضا جهانبخش

دیگر خبرها

  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • اوزونیدیس: به بازیکنانم گفته بودم صبر داشته باشند
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم