Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید براینکه اقتدار یک کشور و ملت مرهون رشد علمی آن کشور است، گفت: نیازمند مدیریت‌های "عقلانی و علمی" در عرصه اقتصاد هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در دیدار با رئیس و اساتید دانشگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در عرصه ایجاد اشتغال اظهار داشت: عناصر مهم و تشکیل دهنده در بیانیه گام دوم، جوانان و علم است که هر دو این عناصر در مجموعه‌های دانشگاهی ما نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اقتدار یک کشور و ملت مرهون رشد علمی آن کشور است، مطرح کرد: در طول 42 سال گذشته جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلفی همچون پزشکی، موشکی و نانو رشد خوبی داشته که این پیشرفت‌ها زمینه‌ساز اقتدار ما بوده است.

امام جمعه همدان با اشاره به ورود جمهوری اسلامی در عرصه تولید واکسن کرونا، گفت: این که کشور ما جرأت ورود در این عرصه را داشته و تا به امروز سه واکسن را برای تولید آماده کرده، تأکیدی بر همین اقتدار و عظمت کشور است.

وی افزود: البته در مقابل این موفقیت‌ها، نقاط ضعفی خصوصا در مباحث اقتصادی وجود دارد که باید در این رابطه اقدام به توسعه علم داشته باشیم و لذا در این مسیر دانشگاه دارای یک نقش برجسته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نیازمند مدیریت‌های عقلانی و علمی در عرصه اقتصاد هستیم، عنوان کرد: امروز اولین مسئله جوانان، مشکل اشتغال است و دانشگاه مفتح به لحاظ ارتباطی که بین دانشگاه و صنعت ایجاد کرده، می‌تواند نقش مهمی را در این بخش ایفا کند.

وی یکی از خلاءهای موجود در کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال را وجود فاصله بین علم و صنعت دانست و اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت دانشگاه شهید مفتح را باید کم کردن این فاصله دانست که منجر به کاهش بیکاری‌ و ایجاد اشتغال می‌شود

شعبانی با تأکید بر اینکه تولید ثروت، نیازمند داشتن هنر اقتصادی است، مطرح کرد: در استان همدان محصولات فراوانی وجود دارد که با یک دهم قیمت آن را به خارج از کشور می‌فروشیم و با 10 برابر قیمت آن را وارد کشور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چگونه می‌شود محصولی که در این استان تولید می‌شود ارزش افزوده‌ای ده برابری برای کشور خارجی ایجاد کند، اما آورده‌ای برای تولید کننده اصلی نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد: عده‌ای در داخل کشور مانع رشد علمی و اقتصادی کشور هستنداصفهان| بسیج دانشجویی بستری برای رشد علمی و تربیت دانشجویان انقلابی و نوآور استرشد علمی افزایش قدرت ملی و ارتقای سطح زندگی را به دنبال دارد

امام جمعه همدان با بیان اینکه دنیای امروز، دنیا ایجاد ارزش افزوده است، گفت: لازم است تا هنر ایجاد ارزش افزوده را در جامعه و خصوصا در بین جوانان ایجاد کنیم و آموزش دهیم.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه تأکید کرد: قسمتی از این موارد نیز به بحث تبلیغات بر می‌گردد که باید فضای دانشگاه و برآیندهای آن را به اطلاع جامعه و جوانان برسانید.

انتهای پیام/741/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رشد علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صدور مجوز خرید و راه‌اندازی خط تولید کشتار مرغ در همدان
  • نیروگاه مفتح همدان: نقشی در ایجاد فروچاله‌ها نداریم
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود