Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@19:11:53 GMT

سه دوز واکسن کووپارس را بزنید نیاز به ماسک ندارید!

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۶۲۳۴

سه دوز واکسن کووپارس را بزنید نیاز به ماسک ندارید!

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با تشریح پلتفرم واکسن رازی کوو پارس اظهار کرد: ما اکنون به مرحله تست انسانی واکسن کوو پارس رسیده ایم و داوطلبان شرکت در کارآزمایی بالینی می توانند به سایت covid.rvsri.ac.ir مراجعه و ثبت نام کنند، کارآزمایی بالینی و غربالگری را متخصصان در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می دهند و افراد مناسب برای شرکت در فاز نخست بالینی انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ویروس کرونا چند پروتئین دارد که یکی از پروتئین های این ویروس تاجکدار است و اسپایک نام دارد، با این تاجک ها ویروس می‌تواند به داخل گیرنده های بدن بچسبد؛ ما ژنوم ویروس را انتخاب کرده ایم و در سیستمی پروتئین تخلیص شده است و با فرموله کردن خاص واکسن را فرآوری کردیم.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه هیچ میکروارگانیسمی در واکسن کوو پارس وجود ندارد، بیان کرد: هیچ ویروس، جرم زنده یا ویروس نوترکیب و به طور کلی هیچ میکروارگانیسمی در واکسن کوو پارس وجود ندارد و به همین دلیل از ایمن ترین واکسن ها و پلتفرم ها محسوب می شود.

اسحاقی با تریح نحوه تزریق و ایمنی زایی واکسن رازی کوو پارس بیان کرد: دوز اول و دوم تزریقی و دوز سوم استنشاقی هستند و با تزریق دوز اول و دوم ایمنی در بدن فرد ایجاد می شود اما مشکل اینجاست که در قسمت فوقانی مجاری دستگاه تنفسی ایمنی ایجاد نمی شود بنابراین ویروس می تواند در انتهای بینی لانه گزیند و جای بگیرد در این شرایط فرد ایمن است و فرد بیمار نمی شود اما ناقل ویروس است و می تواند بیماری را به سایر افرادی که ایمن نیستند منتقل کند.

۱۴ روز بعد از دوز سوم واکسن کرونا می توانید دیگر ماسک نزنید

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: وقتی دوز سوم استنشاقی استفاده می شود فرد بعد از ۱۴ روز می تواند ماسک خود را بردارد و اکنون در دنیا اعلام می کنند که حتی با تزریق واکسن باید افراد همچنان ماسک بزنند اما پس از دوز سوم استنشاقی کووپارس فرد دیگر ناقل ویروس نخواهد بود.

اسحاقی با اشاره به جزییات کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس بیان کرد: فاز نخست واکسن کووپارس رازی با ۱۳۳ داوطلب آغاز می‌شود و داوطلبان باید ثبت نام کنند و کارآزمایی بالینی واکسن در بیمارستان حضرت رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود.

جزییات کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس

کارآزمایی بالینی فاز ۱، تصادفی شده، دوسوکور، با کنترل پلاسبو که بر روی ۱۳۳ نفر انجام خواهد شد. ۱۳ نفر اول بصورت پیش قراول و ۱۲۰ نفر بعدی در چهار گروه وارد مطالعه می‌شوند.

فاز یک، بررسی ایمنی و ایمونوژنیسیتی واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید– ۱۹ تولید موسسه رازی (Razi Cov Pars)، فاز یک در جمعیت بالغین سالم ۱۸ تا ۵۵ ساله؛ طراحی موازی، ۴ گروه شامل ادجوانت به تنهایی و واکسن در دوزهای ۵، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر؛ کارآزمایی بالینی تصادفی شده، دو سو کور

شرایط شرکت در کارآزمایی بالینی

داوطلبان شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس باید دارای شرایطی باشند که به اختصار به این شرایط در زیر اشاره شده است.

فرد باید ایرانی، دیپلم وبالاتر باشد.

سن ۵۵-۱۸ سال

سلامت کامل جسمی بر اساس معیارهای بالینی و آزمایشگاهی

تیتر منفی IgG و IgM علیه آنتی ژن s ویروس

RT-PCR منفی برای تشخیص کووید ۱۹

امضای رضایتنامه آگاهانه
در خانمها: عدم بارداری و عدم تمایل به فرزندآوری تا ۳ ماه بعد از آخرین واکسن

افرادی که نمی توانند در کارآزمایی بالینی شرکت کنند

ابتلا به هر بیماری حاد یا مزمن علامتدار نیازمند مراقبت مداوم داخلی یا جراحی (از جمله بیماری‌های ریوی، قلبی عروقی، سابقه مداخلات قلبی، فشارخون، دیابت، نورولوژیک مزمن، جدی روانپزشکی، اختلالات خونی تشخیص داده شده یا تحت درمان پزشک)

شیردهی

سابقه ابتلا به بیماری‌های آلرژیک یا حساسیت به دارو/واکسن.

چهار گروه مطالعه واکسن رازی کوو پارس:

سه گروه واکسن با دوزهای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر؛ یک گروه آدجوانت به تنهایی، این گروه‌ها فرآورده مطالعه را در روز نخست و ۲۱ بصورت تزریقی دریافت می کنند؛ در روز ۵۱ سه گروه واکسن یک دوز داخل بینی به میزان ۱۰ میکروگرم در ۲۰۰ واکسن و گروه ادجوآنت یک دوز ادجوانت را دریافت می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان واکسن کرونا واکسن استنشاقی واکسن کووپارس ماسک دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان کارآزمایی بالینی واکسن کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس کارآزمایی بالینی واکسن کوو دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از برنامه‌های فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی این منطقه برای تبدیل بوستان رازی به بوستانی برای نوجوانان خبر داد و گفت: با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های این امر همچون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اورهال‌سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان و... فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه بوستان رازی، نخستین بوستان موضوعی برای برندسازی ایرانی-اسلامی ویژه نوجوانان در شهر تهران خواهد بود، افزود: متأسفانه به دلیل رواج محصولات آموزشی و فرهنگی غیربومی و غیراسلامی نزد این آینده‌سازان شهر، جای خالی نمادهای ایرانی-اسلامی در اذهان و سبک زندگی احساس می‌شود و به همین منظور در بعد آموزشی نیاز به کار بیشتر برای تبیین و انتقال فرهنگ غنی، اصیل و پرمحتوای خودمان داریم؛ ازاین‌رو اختصاص فضایی در یک بوستان مرکزی با وسعت بوستان رازی به این امر می‌تواند بازخورد خوبی در این زمینه ایجاد کند.

وی از طراحی ساختمان «الگونما» در این بوستان به عنوان اقدامی بی‌نظیر در سطح شهر نام برد و توضیح داد: این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای بوستان، ضلع جنوب شرقی ایجاد می‌شود که این سوله پیش‌تر به حوزه پسماند اختصاص داشت و اکنون با تغییر کاربری در اختیار حوزه آموزش‌های شهروندی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تببین الگوهای ایرانی-اسلامی ارائه می‌شود، ادامه داد: شهرداری منطقه 11 بیش از 2 سال است که پیگیر اجرای چنین طرحی است؛ چراکه بوستان رازی به دلیل وسعت و مرکزیت از امتیازاتی همچون دسترسی بهتر و امکان اجرای فعالیت‌های متنوع در این زمینه برخوردار است.

وی، نصب تارتان زمین چمن مصنوعی (زمین چمن دو میدانی) را اقدام شاخص دیگر در این بوستان برشمرد و گفت: این نخستین زمین چمن ورزشی در بوستان‌های تهران است که دور آن به زمین چمن دو میدانی مجهز می‌شود و پس از این، امکان برگزاری مسابقات رسمی دومیدانی در آن فراهم خواهد شد.

به گفته موسوی، توافق با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد تسهیل ایجاد پارکینگ در محوطه سینما رازی، بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اقدامات عمرانی تازه در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات درنظرگرفته شده برای این منظور دانست و بیان کرد: همچنین در طراحی و اجرای ساختمان الگونما با اداره کل آموزش‌های شهروندی تهران مشارکت داریم؛ به این نحو که طراحی بنا از طرف این اداره کل انجام می‌گیرد و اجرای آن به عهده منطقه 11 خواهد بود؛ همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه، طراحی و اجرای این ساختمان در سال جاری به پایان می‌رسد و اواخر فصل پاییز یا اوایل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • با بدن خود حرف بزنید (فیلم)