Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در این آیین، با اشاره به رتبه بالای بیکاری در بین فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: کسب و کارهای خانگی برای قشر دانشجو می‌تواند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.

ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در بحث مزارع گیاهان دارویی، اسانس‌گیری گل‌ محمدی و گیاهان دارویی، کارگاه‌ های تولیدی دارد، که خوشبختانه بحث برند این واحدهای تولیدی حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: می‌توان با ارائه تسهیلات و آموزش ‌های مهارتی دانشجویان را به سمت اشتغال زایی سوق داد.

در ادامه این نشست رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشجویان می‌تواند در کنار تحصیل علم و دانش با مهارت راه‌اندازی کسب و کار خانگی با کمک جهاد دانشگاهی آشنا و حتی ورود پیدا کنند.

سیروس رضایی افزود: دانشجویان برخی دانشگاه‌هایی که شهریه پرداخت می‌کنند، می‌توانند در کنار تحصیل با راه‌اندازی مشاغل خانگی بار مالی ناشی از تحصیل را تا حدودی جبران کنند و برای خود منبع درآمدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت عظیم نیروی انسانی به خصوص در حوزه دانشجویی برای ورود به مشاغل خانگی دارد و جهاد دانشگاهی نیز با تجربه بسیار خوبی که در طرح مشاغل خانگی در استان برای بیش از ۲۸۰۰ نفر از زنان استان اجرا شد و کمک بسزایی در رفع بیکاری استان داشته است.

رضایی با بیان اینکه اتصال به بازار یکی از مشکلات تولیدکنندگان در بحث مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است، افزود: جهاد دانشگاهی در اجرای ‌طرح نوین مشاغل خانگی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر فاز اتصال به بازار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش های کوتاه مدت تخصصی و اشتغال محور، جهاد دانشگاهی نیز برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می تواند تاثیر بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: این نهاد انقلابی آمادگی دارد با استفاده از همه ظرفیت ها برای همکاری دو جانبه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های فرهنگی، پژوهشی ، آموزشی و اشتغال و کمک به ایجاد کسب و کار و فرهنگ کارآفرینی گام های بسیار موثری بردارد.

رشید ریاحی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست گفت: همکاری در برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی –پژوهشی کوتاه مدت مشترک به منظور ارتقای سطح علمی و فنی پرسنل، کارشناسان و محققان و متخصصان، استفاده از نیروی انسانی، نخبگان، ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی و پژوهشی، فناوری ها و تجهیزات یکدیگر با هدف برطرف کردن نیازهای متقابل، استفاده از فضاهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی طرفین در سراسر استان و مشارکت در تامین نیازهای علمی و فناورانه شامل تجهیزات و امکانات، نشریات، کتب علمی، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد امکان استفاده متقابل از کتابخانه ها و آرشیو مجلات برای پرسنل، متخصصان و محققین طرفین، حمایت طرفین از اجرای پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان در راستای اولویت های پژوهشی طرفین و استفاده از پتانسیل های طرفین و همکاری در تدوین و اجرای پروژه های تحقیقاتی و درآمدزا مشترک با توجه به نیاز ها و اولویت های طرفین از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

حمید انصاری کد خبر: 1089015 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد جهاد دانشگاهی تفاهم نامه همکاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد جهاد دانشگاهی تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی جهاد دانشگاهی کنار تحصیل مشاغل خانگی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»