Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@06:06:50 GMT

نقش ملکه در تعیین قوانین انگلیس برای منافع شخصی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۶۳۸۸

نقش ملکه در تعیین قوانین انگلیس برای منافع شخصی

روزنامه انگلیسی فاش کرد، برخی قوانین این کشور طی یک روند مخفیانه پیش از به بحث گذاشته شدن در پارلمان به دلیل تاثیر آن بر خانواده سلطنتی، ابتدا به تایید الیزابت دوم رسیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد بیش از هزار قانون پیش از تایید از سوی پارلمان انگلیس از طریق یک روند مخفیانه مورد بررسی ملکه یا پسرش پرنس چارلز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قوانین طیف گسترده‌ای از مسائل از برگزیت، عدالت، امنیت اجتماعی، حقوق بازنشستگی، روابط نژادی و سیاست‌های غذایی تا قوانین مبهم درباره هزینه‌های پارک خودرو و هاورکرافت را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: گفتگوی بی‌بی‌سی با «کلاغ‌دار اعظم» ملکه!

این قوانین همچنین شامل پیش‌نویس قوانینی بوده که اموال شخصی ملکه را مانند کاخ‌های وی در «بالمورال» و «ساندرینگهام» تحت تاثیر قرار می‌داده و هر چیز دیگری که ممکن بود شخص او را تحت تاثیر قرار دهد.

گاردین پایگاه داده‌ای از دست‌کم هزار و ۶۲ لایحه پارلمانی را که هدف این روند موسوم به «رضایت ملکه» قرار گرفته‌اند جمع‌آوری کرده که زمان آن مربوط به آغاز سلطنت «الیزابت دوم» تا امروز است. این پایگاه داده نشان می‌دهد روند مبهم رضایت ملکه بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق این روند، وزرای دولت به طور خصوصی ملکه را از بندهای پیش‌نویس لوایح قانونی آگاه می‌کنند و پیش از به بحث گذاشتن آن‌ها خواستار رضایت وی می‌شوند.

در بخشی از بررسی استفاده از این روند، گاردین اسنادی را از آرشیو ملی منتشر کرده که برملا می‌کند ملکه در مواردی از این روند برای لابی کردن با دولت به صورت خصوصی استفاده کرده است.

این تحقیقات شواهدی را فاش کرد که نشان می‌دهد او از این روند برای متقاعد کردن وزرای دولت برای تغییر قانون شفافیت در دهه ۱۹۷۰ به منظور پنهان نگه داشتن ثروت خود از مردم استفاده کرده است.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که در موارد دیگر مشاوران سلطنتی خواستار استثنا از قوانین پیشنهادی در ارتباط با ایمنی جاده‌ها و سیاست‌های زمینی که املاک ملکه را متاثر می‌کرد شده و برای تغییر سیاست دولت درباره امکان تاریخی فشار آورده‌اند.

این داده‌ها مرتبط با ۱۰۶۲ قانونی است که مورد تایید ملکه قرار گرفته و علاوه بر اینها مشخص نیست در چه مواردی او برای ایجاد تغییرات در پیش‌نویس قوانین لابی کرده است. گاردین به شواهدی درباره لابی‌گری برای تغییر دستکم چهار پیش‌نویس قانون دست یافته اما احتمال می‌رود تعداد آن‌ها بسیار بیشتر باشد.

نماینده ملکه از پاسخ به درخواست گاردین درباره تعداد مواردی که الیزابت دوم از زمان آغاز سلطنت در سال ۱۹۵۲ خواستار تغییرات در قوانین شده، خودداری کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر گاردین ملکه انگلیس پارلمان انگلیس الیزابت دوم مشرق پرنس چارلز انگلیس پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟

جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر وقتی داشت درباره ساخت ورزشگاه در پایتخت حرف می‌زد از این گفت که اگر بودجه لازم برای ساخت این ورزشگاه نیست راستش را به مردم بگویید.

او مثالی هم زد و گفت: «مثلا من توانایی خرید خودروی بهتری را ندارم و خب، چون نمی‌توانم هزینه اش را بدهم همین سمندی که دارم را سوار می‌شوم. درباره ساخت ورزشگاه هم شفاف با مردم حرف بزنید.»

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد